Autmobili su danas puno više od prevoznih sredstava koja nas prebacuju od točke A do točke B. Većina nas ogromnu količinu vremena provodi upravo u automobilu, bilo da su razlog stalna poslovna putovanja, obavljanja svakodnevnih obaveza ili gradska gužva u kojoj redovito zapnemo kada se vraćamo s posla. Toliko vremena provodimo u automobilima da nije čudno što se sve veći broj djece rađa, ali i začne upravo u vozilima. Osim toga, automobili su mnogim muškarcima, ali i ženama u pravom smislu limeni ljubimci i tako se i odnose prema njima. No, kao i u svemu, tehnologija u njezi osobnim vozila je napredovala pa danas nije dovoljno samo oprati vozilo s vremena na vrijeme već na sve moguće načine zadržati dugotrajno njegovu kvalitetu, ispravnost, ali i lijepi izgled.
Upravo su tu svoju ulogu pronašli keramički zaštitni premazi koji su postigli zavidnu popularnost među brojnim auto entuzijastima. Njihova izuzetna mehanička i kemijska otpornost čini ih prvim izborom kada govorimo o trajnosti i lakoći održavanja vanjskog izgleda svakog vozila Kao bazu, većina takvih premaza koristi silicij dioksid koji pomiješan s pogodnim spojem otapala omogućuje primjenu na lakiranim površinama, a kao rezultat pruža iznimnu tvrdoću i povećava sjaj vozila.
Jednostavnije rečeno, keramički premaz omogućiti će vam da vaš auto uvijek izgleda čist i sjajan (da se prljavština teže prima, odnosno ne prima) te da bude otporniji na ogrebotine i oštećenja od kamenčića u vožnji i to na period od 2-7 godina, ovisno o vrsti premaza. Svoje ćete vozilo morati puno rijeđe prati i duže će vam izgledati ko novo. Za one kojima nisu važni tehnički detalji ove tehnologije, bitno je samo reći da si možete zamisliti da je keramički premaz na vašem vozilu nešto kao da ga obučete u nekoliko slojeva stakla s posebnim karakteristima. Keramički premazi vozila dio su novog trenda održavanja i njege vozila koji rade car wellnessi, a koji uključuju car detailing, odnosno detaljno čićenje vašeg vozila. I ne samo vozila, već i brodova, aviona, ali i djelova kućanstva. Najpoznatiji zagrebački stručnjak za ovakvo održavanje vozila zasigurno je Auto Spa AP Bobo koji se smjestio u Markušeačkoj Dubravi 79, a iza kojeg stoji Božidar Pisuljak. Auto Spa AP Bobo ima dugogodišnje iskustvo u auto detailingu, pionir je u ovom djelu Europe u korištenju određenih tehnologija čišćenja i premaza te je certificirani detailer za najbolje svjetske proizvode.
Upravo u ovom wellnessu za vaša vozila možete napraviti kermački premaz najviše kvalitete na svijetu jer AP Bobo ima specijalne certifikate za rad s Gtechniq i Gyeon proizvodima. Gtechniq britanski je proizvođač specijaliziranih sredstava za zaštitu i održavanje vozila na način na koji to ne može niti jedan tradicionalan proizvod. Na području Hrvatske jedan od akreditiranih detailera je i AP Bobo. Gtechniq najkvalitetniji je svjetski priznati proizvođač nano-tehnoloških proizvoda za održavanje vozila, brodova te aviona. Potvrda njihove superiornosti je da su jedini proizvođač takve vrste čiju uslugu koristi i jedna od F1 momčadi na svojim bolidima.
Ono što izdvaja ove proizvode od sličnih jest njihova jedinstvena formula koja se primjenjuje u dva koraka. Ključna osobina ovog premaza je njegova sposobnost da poboljša ukupnu tvrdoću laka i to do nevjerojatne razine, kao i njegovu debljinu. Zbog svoje posebne formule, jedinstven je proizvod sa mjerljivom debljinom do jednog (1) mikrona.
Zbog te jedinstvene osobine zaštićena površina je iznimno tporna na ogrebotine, te je hidrofobna i lipofobna, a i ima tendenciju samočišdenja. Zahvaljujudi debljini kvarcnog premaza, ogrebotine i matiranje laka, koje mogu nastati kao rezultat redovnog procesa pranja ili kao rezultat opsežnog izlaganja lužnatim tvarima kao što je ptičji izmet, neće prodrijeti do laka ostavljajući površinu netaknutom. Štoviše, sasvim je otporan na kemijske supstance (ne samo deterdžente) sa pH između 2 i 11, što ga čini izuzetno izdržljivim i neosjetljivim na pranje jakim sredstvima.
Tradicionalni zaštitni premazi, bazirani na osnovi prirodnih i sintetičkih voskova, ili proizvoda baziranih na polimerima (često nazvanih nanotehnologija) ne jamče mjerljivu debljinu. Oni ostaju na laku dok traje i njihova prirodna uljnastost ili dok njihovi polimerni lanci ne postanu pretjerano oštećeni. Obično, smanjenje učinkovitosti takvih premaza bude dodatno povećano korištenjem uobičajenih deterdženata za odmašćivanje.
Kvarcni premazi sa druge strane imaju sasvim različitu strukturu, kemijski sastav i svojstva otpornosti. Ovisno o broju slojeva, debljina kvarcnog premaza može iznositi od 0,2 do 2,5 mikrona. Zbog vrlo malih molekula, čvrsto povezanih zajedno, bilo kakva nepravilnost strukturalnog integriteta uzrokovanog vanjskim čimbenicima je tehnički nemoguća. Jedini način za uklanjanje premaza zahtjeva primjernu profesionalnih, intenzivnih abraziva.
U nastavku u videu, ali u našoj galeriji pogledajte kako su detailing stručnjaci iz AP Bobo uredili Ferrari F430 spyder, prekrasni primjerak tvornice snova iz Maranella koji je bio nedavno na vrhunskom tretmanu. Na vozilu je uz obaveznu pripremu koja uključuje kemijsku i mehaničku dekontaminaciju svih vanjskih površina odrađena stage 2 korekcija laka kako bi površina bila apsolutno besprijekorna što je jedan od uvjeta kako bi nanesena zaštita GTechniq štitila ovog ljepotana od kontaminacija i manjih mehaničkih oštećenja narednih 3-5 godina. Pored zaštite laka prilikom njege štite se i ostale površine poput naplataka koji se štite na period 12-24 mjeseci te plastičnih površina koje također štite od UV zraka na period od minimum 12 mjeseci. Osim Ferrarija, u galeriji se nalaze i fotografije tretmana Mercedesa SL65 AMG Black Series kojemu je stavljena keramička zaštita s garancijom od 7 godina.
Iako ovakivi tretmani s identičnom tehnologijum drugdje u svijetu dostižu vrtoglave cijene od čak i 10 tisuća dolara, u Hrvatskoj najbolje svjetske keramičke premaze možete dobiti po puno povoljnijim cjenama. Naravno, cijene ovise od veličini vozila i količni vremena potrebnoj za pripremu auta (koliko ima oštećenja prije), ali možemo reći da će vas tretman s Gyeon proizvodima na koji imate garanciju 2 godine za najveće vozilo doći do 600 eura, a s Gtechniq proizvodima koji vam daju garanciju 7 godina, najveće vozilo platiti ćete do 1.200 eura.