Za nedjeljni doručak: najbolji nanini lokumi

Mama zna by Suzy Josipović Redžepagić

Suzy Josipović Redžepagić autorica je najprodavanije domaće kuharice poslijednjih godina, Mama zna koja uključuje čak 500 slanih recepata. Suzy je ljubav prema kuhanju naslijedila od svoje majke od koje i potječe većina njenih recepata, a svoju ljubav nastoji prenijeti i na svoje tri kćeri. 

Priprema lokuma

Kod mene nema nedjeljnog doručka bez toplih lokuma ili finih uštipaka... Što ću, ugađam im kad god mogu, uostalom tako je i meni ugađala moja mama, a njoj njezina...

Za razliku od uštipaka, lokumi su puno jednostavniji, lakši i brži za pripremu, jer se tijesto ne mora dizati. Moji ukućani, a pogotovo suprug ih jednostavno obožavaju! Nevjerojatni su, možda smiješno zvuči, al' uspijevaju bez bilo kojeg sastojka, osim brašna naravno. Ako nema kiselog vrhnja - još su možda bolje (mekanije) s jogurtom, ako nema jogurta može i kiselo vrhnje, kefir, slatko vrhnje, vrhnje za kuhanje..., ako nema jaja, odnosno žumanjka – može i bez njega, kao što može i bez praška za pecivo, sode bikarbone..., a i voda se može zamijeniti mlijekom, al' nema potrebe.

Lokumi
Lokumi

Za 4 - 5 osoba

Vrijeme pripreme i pečenja: 30 minuta

  • 50 - 60 dag prosijanog glatkog brašna (ili bilo kojeg drugog...)
  • 1 prašak za pecivo (ili prstohvat sode bikarbone) ili i jedno i drugo ili bez oba
  • 1 žumanjak (ili cijelo jaje) a može i bez jaja
  • 1 dl kiselog vrhnja (ili jogurta)
  • mlake vode koliko treba
  • 3 prstohvata soli

Od svih sastojaka u zdjeli zamijesite mekano glatko tijesto, a kad se tijesto prestane lijepiti za ruku i zdjelu, oblikujte od njega loptu. Stavite tijesto na pobrašnjelu radnu površinu i razvucite ga na oko ½ cm debljine i režite u kockice, trokute ili razne oblike. Mogu se razrezati i po sredini, ali ne do kraja. Pecite u vrućem ulju (ali ne na najjačoj vatri), kad je pečena jedna strana, okrenite na drugu pa pečene lokume vadite i stavljajte na papirnatu salvetu da se masnoća ocijedi. Servirajte uz nezaobilaznu ikonu zagrebačke regije sir i vrhnje ili pak uz kajmak, jogurt ili kiselo vrhnje, zavisno od toga jeste li na dijeti ili ne.


Slični članci: