Za sve vas koji ste kreativni i/ili se želite baviti kreativnim stvarima u životu, a da se pritom ne morate iseliti iz Hrvatske, predlažemo vam da prvo upoznate simpatičan zadarsko-pulski dizajnerski duo koji djeluje pod zanimljivim nazivom illeconcept. Kako sami kažu za sebe, "iza posebnog imena stoje dvije posebne glave", a mi bismo dodali genijalne glave koje smo imali prilike upoznati - mladi hrvatski kreativci Branka Lukić i Simon Puja specijalizirani su za brendiranje, no nude i raznolik spektar rada u području dizajna. Uz to, savršen su primjer kako se kvalitetan rad i dobra ideja cijene i u Hrvatskoj.
Illeconcept tim se tako već gotovo 3 godine bavi oblikovanjem različitih grafičkih materijala i ambalaža, osmišljavanjem vizualnih identiteta tvrtki, interne i eksterne signalizacije te uređenjem stambenih i poslovnih prostora. Osim grafičkog dizajna, rade i na projektima koji uključuju video produkciju, produkt dizajn i dizajn interijera, no njihova je specijalnost (re)brending.
Lako je moguće da ste njihove projekte već ranije vidjeli, a da niste znali tko stoji iza kreativne ideje, zato vas sada upoznajemo s kreatorima vizualne komunikacije Portanova Fashion Incubatora te umovima koji stoje iza prvog originalnog hrvatskog fast fooda nedavno otvorenog u Zadru poznatijeg pod imenom CroSea. Sve što trebate znati o dizajnu, (re)brendingu i o tome kako uspjeti živjeti i raditi kreativno u Hrvatskoj saznajte u intervjuu. Ps. Na kraju pogledajte sneak peak njihovog najnovijeg projekta!
Tko to stoji iza illeconcept kreativne agencije?
Iza posebnog imena stoje dvije posebne glave :) Šalu na stranu, Branka Lukić i Simon Puja zaslužni su što je illeconcept zaživio na tržištu kao kreativna agencija specijalizirana za brendiranje malih, srednjih i velikih kompanija. Specijalizirani smo za brendiranje, ali nudimo raznolik spektar rada na području dizajna. U našem timu postoji čvrst stav o važnosti brenda kao moćne strukture koja unaprjeđuje komunikaciju, prenoseći vizualnu poruku kao rješenje mogućeg problema te se toga i držimo. Ukratko, bavimo se problematikom oblikovanja kao i savjetovanja oko boljeg razumijevanja dizajna na našem tržištu.
Kada ste i kako došli na ideju osnivanja illeconepta?
Prije tri godine za vrijeme putovanja u Pariz shvatili smo da dijelimo ljubav prema dizajnu i vizualnoj komunikaciji koju treba izoštriti i prenijeti populaciji upravno na način na koji želimo da vizualna poruka bude prenesena. Na razmišljanje o samoj tematici pokretanja zajedničkog stvaranja potaknuo nas je oku ugodan dućan na Montmartreu koji je na nas prenio upravo onu energiju koju smo mi svojim vještinama i znanjem htjeli prenijeti na tržište.
Kako je izgledao sam početak poslovanja?
Iako smo imali silnu želju i volju pokrenuti svoju priču, nismo znali kome se obratiti niti na koji način. Svakako smo morali zadržati stare poslove od kojih smo živjeli, dok smo bili u razdoblju testiranja naših mogućnosti koje je tržište u to vrijeme trebalo "progutati" ili "odbaciti". Bilo je tu puno bacanja ideja u smeće, pokušaja kombiniranja različitih ideja u jednu, čupanja kose i traženja inspiracije gledajući kroz prozor. Htjeli smo što prije izaći iz percepcije "freelancera" i postati specijalizirana agencija za razvoj vizualnih identiteta. No sve u svemu, gurali smo prvotnu ideju koju smo i zamislili, a to je gradnja kreativne agencije kakvom danas živimo.
Tko radi što unutar illeconcepta?
Ispočetka smo inzistirali na unutarnjoj podjeli rada, no s vremenom smo shvatili da jednostavno smislimo što će se raditi i krenemo na posao u kojem svatko radi sve. Dok je Branka strastvena prelamačica, Simon više voli prčkati po krivuljama, no ovdje je prvenstvno riječ o osobnim preferencijama nego različitim talentima i sposobnostima.
S kojim se projektima najviše ponosite?
Iskreno, ponosni smo na sve radove koje smo dizajnirali za vrijeme zajedničkog stvaranja, kako prve vizitke tako i kompleksnog brendiranja. Bavio se dizajner primarno digitalnim medijem, print medijem ili bilo kojom drugom granom grafike, držimo da je najvažnije da ima svijest o kontekstu, prostoru i vremenu u kojem stvara.
Svakako ste nas jako zaintrigirali s dizajnom prvog originalnog hrvatskog fast fooda otvorenog u Zadru poznatijeg pod imenom "CroSea" - koliko je i što je sve potrebno za stvaranje brenda?
Najviše volimo autentične priče jer su upravo one najbolji temelj i ključni element za vrhunski brend i dobar dizajn. Dobar dizajn bi svakako trebao biti lako razumljiv. Veliki smo fanovi jednostavnog dizajna koji svojom iskrenošću drži tržište budnim u kojem ga god periodu na novo izbacili na vidjelo.
Za stvaranje brenda potrebno je opsežno proučiti predmet od glave do repa kako bi se ustvrdila pozicija od koje treba krenuti dizajnirati. Što se metodologije tiče, tu se krećemo u ekstremima. Neke projekte analiziramo i konceptualiziramo do krajnjih granica u želji da se kroz smislene koncepte iskristaliziraju vizuali koji “imaju značenje” umjesto da “samo izgledaju”, dok za druge već u naslovu "briefa" vidimo problematiku i rješenje.
Koliko je teško zaintrigirati klijente da se odluče na (re)brending?
Gotovo svaki klijent je specifičan, s jedinstvenim pristupom poslovanju te vrijednostima koje tvrtka posjeduje. Taktika pridobivanja takvog klijenta je u tom trenu upravo integrirana u vama samima, jer vi imate tu slobodu procijeniti situaciju te vidjeti što vam je činiti. Nekada ne znate ni sami, ali "jednom ispaljen metak ne možete vratiti", stoga je upravo to dio u kojem ste ovisni isključivo o sebi i svom instinktu. Rekli bismo da je teško objasniti klijentu koju dobrobit nosi (re)brending za njegovo buduće poslovanje.
Što je najbitnije kod (re)brendinga?
Za dobar (re)brending važna je poruka - ona mora biti odmah jasna ciljanoj skupini te ako je još uz to izvedena na kreativan način gdje će primatelja poruke navesti na razmišljanje ili natjerati da se zapita "kako ja to nisam vidio", onda je to win-win situacija.
Koliko je zapravo (re)brending važan?
(Re)brending je od velike važnosti, no trebao bi ga razumjeti svatko. Vizualni identitet mora biti osnova na kojoj se gradi kvalitetan brending. Nakon što se od klijenta uzme "brief" o tome što je potrebno komunicirati, ulazi se u problematiku i pokušava se doći do kreativnog rješenja.
Kakav je trend u Hrvatskoj?
U Hrvatskoj je danas kao i u svijetu konkurencija velika. Na tržištu svakodnevno nailazimo na prekrasan dizajn plakata, letaka, web stranica, oglasa... No s vremenom smo shvatili da sve što je lijepo ne prenosi nužno poruku koju bi trebalo. Zapravo smo došli do zaključka da smo sami kreatori trendova svakim novim pomakom koji integriramo u postupak svoga rada. Za dizajnere se uvijek mislilo da imaju najbolji posao na svijetu, no posao dizajnera je kao i svaki dosta stresan. To je posao u kojem radiš s raznolikim ljudima, moraš zadovoljiti svoje kriterije, kriterije struke i kriterije klijenata, odgovarati na teška pitanja biti spreman na kritike, držati se rokova. S iskustvom sve to ipak postane lakše i stres postaje podnošljiviji i kratkotrajniji, no ima tu i dalje "valova" na putu. Vizuali i koncepti koji su svjesni svojeg okruženja postaju pamtljivi, što je bit kreiranja.
Kakvoj se budućnosti nadate za illeconcept?
Za illeconcept bismo voljeli da jednog dana bude agencija velikih razmjera koja će stvarati vizualne identitete sa istim žarom kao što ih i mi danas stvaramo.
Imate li kakvu poruku za one koji tek pokreću svoj posao i ulaze u poslovan svijet?
Ako se u poslu želite stvarno osjećati kao ribe u vodi onda nemate što čekati. Razlika je u tome što ćete opuštenije raditi, imati puno direktniji kontakt s klijentima, imati moć izbora i donošenja poslovnih odluka, realnije rokove i fleksibilno radno vrijeme. Ako ste u nečemu uistinu strastveni i duboko vjerujete u ostvarenje istoga, gurajte to bez obzira na utjecaj okoline i sigurno ćete uspjeti.