Što je zapravo Haute Couture? Donosimo odgovore na sva pitanja koja se ne usudite pitati.

| Lifestyle |

Alexis Mabille

Postoji scena u filmu "Vrag nosi Pradu" gdje lik Emily Blunt očajnički pokušava zadiviti lik Anne Hathaway i govori joj: "Ja mogu nositi couture. Ja idem na sve revije i na sve tulume." Očito, ideja haute couture-a je moćna - samo zamislite broj dućana i brendova koji uključuju taj pojam kao dio svog imena.

Ali što je točno couture? Koliko košta? I tko ga u stvari kupuje? U čast trenutnim revijama koje se odvijaju u Parizu, odlučili smo odgovoriti na sva vruća pitanja oko haute couture mode i razjasniti sve nedoumice jednom zauvijek!

1. Što zapravo znači da je jedan komad couture?

Komad se smatra haute couture-om samo ako je proizveden od brenda koji je legalno i pravno proglašen couture. Kako bi jedan brend stekao taj naziv mora odgovarati trima pravilima koje je postavilo "Francusko ministarstvo industrije i Fédération Française de la Couture." Kao prvo, dizajner mora imati privatne klijente i nuditi osobne fittinge za odjeću koja se kroji specijalno po mjeri svakoga. Kao drugo, mora imati full-time radionicu u Parizu koja zapošljava minimalno 20 ljudi. I kao treće, moraju prikazati dvije kolekcije godišnje koje uključuju u dnevnu i večernju odjeću.

Christian Dior
Christian Dior

2. Koliko rada je potrebno za izradu jednog couture komada?

Za neke komade potrebno je i do 700 sati rada - s obzirom na to da je svaki komad ručno šivan, a mnoge kreacije imaju nevjerojatne detalje. 

3. Koliko košta jedan couture komad odjeće?

Cijena dnevne odjeće obično počinje od 10 000$, a večernje haljine dosežu i duplu cijenu. 

4. Tko ustvari kupuje haute couture modu?

Procijenjeno je da postoji oko 2 000 žena kupaca diljem svijeta. U početku su kupci bili francuski društvenjaci, ali danas ih najviše dolazi iz Rusije, Kine i Bliskog Istoka.

5. Koliko često se couture revije odvijaju i gdje?

Haute Couture revije održavaju se dva puta godišnje, u siječnju i srpnju - naravno, u Parizu.

6. Koji dizajneri su glavni na haute couture sceni?

Christian Dior, Chanel, Valentino i Elie Saab vode couture igru. Neki dizajneri su takozvani "gostujući", poput Viktor & Rolfa i Zuhair Murada.

Christian Dior
Christian Dior

7. Koja je poanta ako dizajneri često izgube sav novac?

Couture je dugoročna investicija u brend koja se uopće ne radi zbog profita od prodaje nego radi stvaranja i etabliranja imidža te podizanja profila dizajnera.

8. Zašto je haute couture moda važna za nas?

Istaknut ćemo 3 razloga: kao prvo, couture kolekcije pripremaju scenu za nadolazeće ready-to-wear revije te nam na taj način otprilike otkrivaju što slijedi; kao drugo, u eri "brze mode" u kojoj se nalazimo, haute couture nas podsjeća na umjetnost koja je zapravo sama srž modne industrije. Na kraju, neki dizajni koje vidimo na couture revijama uvuku se među masovne brendove, pa zapravo kupujemo komade koji potiču iz pariških Haute Couture ateljea.