Kako je bilo na 7. Weekend Media Festivalu?

| Tech |

Sedmi Weekend Media Festival završen je u subotu navečer u Rovinju velikim koncertom Psihomodo Popa. U tri dana Weekend je na predavanjima, panelima, prezentacijama, radionicama i partyjima okupio oko 4000 posjetitelja iz 12 zemalja regije, Europe i svijeta. Raspravljalo se o poslovnim i medijskim temama, predstavljen je niz novih projekata, a predavači iz inozemstva prezentirali su najnovije trendove u komunikacijama.

Weekend je ponovno okupio cijelu regionalnu komunikacijsku industriju na jednom mjestu, proširio svoj doseg i na druge poslovne sektore te značajno produžio turističku sezonu u Rovinju.

Bio je ovo po svim kriterijima najveći, najbrojniji i najuzbudljiviji Weekend do sada. Hvala svima koji su došli u Rovinj i još jednom učinili Weekend najvećim okupljanjem komunikacijske industrije u regiji. Naša je obveza da do sljedeće godine budemo još bolji i na tome počinjemo raditi već od sutra. Vidimo se ponovno u Rovinju u rujnu 2015.“, poručio je direktor Weekend Media Festivala Tomo Ricov.

Uvođenje dodatne dvorane za radionice na ovom se Weekendu pokazalo kao pun pogodak. „Radionice su bilo iznimno posjećene, vjerujem da su mnogi iz Rovinja otišli s vrlo konkretnim znanjima koja mogu odmah upotrijebiti u svom poslovanju. Sva dobra iskustva iz ove godine prenijet ćemo u sljedeću, a možete računati i na nešto novo, jer Weekend je festival stalnih inovacija“, rekao je direktor programa Nikola Vrdoljak.

Sve rekorde ove su godine oborile revija reklamnih agencija BalCannes i nagrada SoMo Borac. Za BalCannes, marketinški događaj godine u regiji, prijavilo se čak 147 projekata, od kojih je u Rovinju prikazano 25 najboljih. Za SoMo Borac je stiglo 135 prijava, među kojima je stručni ocjenjivački sud odabrao dobitnike nagrada u 8 kategorija.

Među 4000 posjetitelja 7. Weekend Media Festivala bilo je i preko 300 studenata iz cijele regije. Akreditirano je više od 500 novinara iz regije, ali i iz ostalih europskih zemalja. U programu je sudjelovalo više od 130 komunikacijskih stručnjaka, koji su u dva dana u pet dvorana održali gotovo pedeset predavanja, panela, prezentacija i radionica.

Pregled industrije po zemljama regije - Pogled preko plota

Pogled preko plota

Što se tiče predavanja i pregleda industrije, saznali smo kako oglašavanje u tiskanim medijima odumire, kao i njihova naklada, dok internet oglašavanje konstatno raste. Iako je televizija još uvijek vodeća u oglašavanju, trendovi govore da će internet ubrzo preuzeti primat, a to pokazuju podaci predstavljeni na panelu Pogled preko plota.

Točnije, u Hrvatskoj je oglašavanje protekle godine naraslo 7 posto, televizija je i dalje vodeći medij, internet je blago pao, no s obzirom na trendove postat će glavna platforma. Televizija je u BiH i dalje dominantan medij, tiskani mediji padaju, a internet oglašavanje raste. U Srbiji je slično, ali se najznačajnije promjene događaju u vlasništvu tvrtki koje se bave prodajom medijskog prostora. U Makedoniji su istraživanja pokazala da prosječan građanin provede sedam sati ispred televizora, a na Facebooku tri i pol sata, što je gotovo deset sati medijske konzumacije dnevno. Sloveniju je zahvatio trend rasprodaje i gašenja medija, zabilježen je veliki pad ulaganja u oglašivanje, tiskani mediji odumiru, pa se tako Žurnal24 ugasio, a dnevni list Večer prodan je za samo milijun eura. Crnu Goru je zahvatio val fragmentacije medija i hiperprodukcije, a kako je cijeli marketinški kolač samo 10 milijuna eura, nitko ne dobiva dovoljno.

Na panelu informativnih programa, komercijalne su televizije zatražile od HRT-a da se odrekne 100 do 200 milijuna kuna godišnje koje uprihodi od marketinga, kako bi pomogao ostalim manjim medijima. S druge strane, HRT-ovac  Stipe Alfier kaže da svi govore o prihodima HRT-a, no nitko ne pita za količinu programa koji isporučuju.

U raspravi o brendovima iz vremena komunizma kao dobri primjeri istaknuti su Vegeta i vinarija Tikveš, a zaključak je bio da su opstali brandovi koji su uspjeli uspostaviti emotivnu vezu s potrošačima i zadržati kvalitetu. Christian Kurz iz Viacomai Lars Samuelsen Grey Groupa govorili su o trendovima koji dominiraju među mladim potrošačima, dok je Branimir Brkljač premijerno predstavio robota Balthazara, koji jedini u svijetu proizvodi personaliziranu kozmetiku prema preferencijama korisnika.

Najposjećenije predavanje ? - Željko Mitrović i jedan na jedan s Ivanom Stankovićem

Željko Mitrović jedan na jedan s Ivanom Stankovićem

Jedno od najposjećenijih i najzanimljivijih predavanja bilo je ono vlasnika Pink televizije Željka Mitrovića. Saznali smo kako Pink televizija nije na prodaju, ali je u procesu širenja na druga tržišta zainteresirana za suradnju koja će donijeti dodatni biznis i zaradu. Već tri i pol godine Pink vodi bitku za oporavak zbog grijeha iz prošlosti, ali sada je završio taj proces i prošle godine ostvario plus od 35 milijuna eura. Pink ima dvije nacionalne licence u Sloveniji i jednu u Bugarskoj, gdje Mitrović planira izaći na tržište u 2016. godini. Mnogi mu zamjeraju da je svojim šund programom otvorio vrata turbo folku, no Mitrović smatra da kao komercijalna televizija moraju pratiti trendove, a on sam nije kreirao taj trend.

Na prvom predavanju drugog dana 7. Weekend Media Festivala Christophe Morin iz američkog SalesBraina otkrio je tajne neuromarketinga. Ključni okidač zbog koje će kupci kupiti neki proizvod ili prihvatiti neku poruku nalazi se u najstarijem dijelu našeg mozga, tzv. reptilskom mozgu. Djelovanjem na taj dio mozga, gdje su osnovne funkcije, uvjerili smo čovjeka u potrebitost proizvoda ili informacije.

Zanimljiva se rasprava povela na panelu „Should I Stay Or Should I Go“, gdje je većina sudionika zaključila kako nije problem otići, problem je vratiti se, a najveća smetnja povratku su kicoši i hohštapleri kojima smo dopustili da donose ključne odluke. U Hrvatskoj se sustavno proizvode viškovi politike, povijesti i obmana, a manjak je pameti, upozorio je Predrag Grubić iz Adris grupe, dok Korada Korlevića iz Zvjezdarnice Višnjan najviše boli što Hrvatska nije zemlja jednakih šansi, nego političkih uhljeba i analnih speleologa, a mladi to vide, pa zato odlaze.

Jesu li banke spremne za napad telekoma na bankarski sektor - panel "Ali to nije sve

Ali i to nije sve

Bankarstvo budućnosti bit će puno jednostavnije i brže, jer će se sve manje klijenata poslovati u fizičkim poslovnicama, a sve više putem interneta. Telekomi još nisu osvojili znatniji dio bankarskog tržišta, a banke su se već pripremile izlaskom u nova područja poslovanja, rečeno je na panelu „Ali i to nije sve“ u sklopu 7. Weekend Media Festivala.

Hrvatski Telekom ulazi u financijsko poslovanje, ali to vidi kao priliku za suradnju, a ne za sukob, istaknula je članica Uprave Nataša Rapaić. Zagrebačka banka ima oko milijun klijenata i s tako velikom bazom logično je da spaja svoje klijente s drugim kompanijama, ali to želi raditi kombiniranjem i nadopunjavanjem stručnih znanja, rekao je Nenad Mećava iz Zabe. Mećava predviđa da će banke imati sve manje klijenata u poslovnicama, a sve više na internetu, s čime se slaže i Slavko Carić iz Erste banke Srbija, koji navodi da u Austriji već sada klijenti dvaput godišnje dolaze u fizičku poslovnicu, a 17 puta mjesečno pristupaju svom računu putem interneta.

Hrvatska pošta također je iskoračila u financijske usluge, pod pritiskom pada prihoda u čak 80 posto svog core businessa, što je nezaustavljiv trend, procjenjuje Alen Premužak, predsjednik Uprave Hrvatske pošte. Kako po zakonu moraju održavati mrežu poštanskih urede, logično je da ih pokušavaju koristiti na različite načine.

Mad Men vs Math Man

Tradicionalne agencije nisu spremne za novosti i ne mogu ponuditi integriranu uslugu, stoga se nalaze pred ozbiljnim organizacijskim izazovom, rečeno je na panelu „Mad Men vs. Math Man“. Budućnost leži u agencijama koje će spajati specijalnosti i davati integriranu uslugu, smatra Davor Bruketa iz agencije Bruketa&Žinić. U digitalu je moguće izmjeriti stvari koje ne možemo nigdje drugdje, ali unatoč tome, kaže Ivan Kovačević iz Agrokora, potrebno je odrediti marketinški cilj, više se baviti analizom i integriranjem podataka te klijentu servirati zaključke.

Prvi dan 7. Weekend Media Festivala završen je panel raspravom o predstojećim predsjedničkim izborima u Hrvatskoj. Sudionici su zaključili kako se Kolinda Grabar-Kitarović nameće kao vrlo ozbiljan protukandidat Ivi Josipoviću te da će izbori biti neizvjesni do samoga kraja. Uz njih dvoje, smatraju, ne postoji ni jedan drugi ozbiljan protukandidat koji bi se mogao ravnopravno nositi sa njima. Panelisti su usporedili predsjedničke izbore s onima iz 2005. kada je Stjepan Mesić pobijedio Jadranku Kosor, no Kosor odbacuje takve usporedbe. Iako nije željela pojasniti zašto, otkrila je da joj je “Kolinda jednom rekla da je Karamarko divan čovjek”.

Otpuštanja kao dio velikog restrukturiranje businessa

Veliko restrukturiranje businessa

Cilj restrukturiranja hrvatskih kompanija nije otpuštanje, to je nužnost, ali i velika prilika za regionalni iskorak, poručili su čelnici najvećih kompanija okupljeni na 7. Weekend Media Festivalu.

Predsjednik Uprave HT-a Davor Tomašković istaknuo je da HT mora biti konkurentan i profitabilan ne samo zbog svog većinskog vlasnika Deutsche Telekoma, nego i zbog hrvatskih građana, koji su vlasnici 49 posto dionica. Konzumu je nakon spajanja s Mercatorom cilj optimalizirati logistiku i asortimane, što će potaknuti val investicija u kojemu će, kaže predsjednik Uprave Darko Knez, svoj dio kolača dobiti i domaće tvrtke. Croatia osiguranje je uspjelo održati vodeću poziciju unatoč konkurenciji, ali je upravljanje bilo neadekvatno, zbog čega se zaposlenike prebacuje s administrativnih na prodajne pozicije, rekao je predsjednik uprave Sanel Volarić.

Dejan Verčič sa Sveučilišta u Ljubljani pred prepunom je dvoranom održao jedno od najiščekivanijh predavanja o smrti odnosa s javnošću. Svjedočimo kraju novinarstva, ali i dosadašnjeg oblika odnosa s javnošću. Nastaje, međutim, novi oblik odnosa s javnošću čiji praktičari postaju glavni istraživači društvenog okružja, što donosi veću moć, ali veću odgovornost, rekao je Verčič.

Dejan Verčić

Britanski marketinški stručnjak Scott Morrison predstavio je šest ponašanja koja čine ubrzane lidere sposobne učiniti svoje kompanije efikasnijima. Središnji koncept je pozitivni poremećaj koji ubrzani lideri stvaraju svojim ponašanjem unutar organizacije. Koncept je primjenjiv na svaki posao,  bez obzira na veličinu kompanije, ali nije za ljude slabih živaca, jer svih šest ponašanja treba bezobzirno primjenjivati u organizaciji, tako da lider krene od samog sebe.

Na panelu „Kraljevstvo za content“ čelnici četiriju televizija iz Hrvatske i Sloveniju zaključili su da je gledatelji već imaju ogroman izbor sadržaja s obzirom na veličine tržišta, a daljnje iskorake u produkciji i izvozu sadržaja bit će teško izvesti zbog visokih troškova i snažnog pada tržišta oglašavanje. Na panelu o start up projektima, zaključeno je da države regije ne daju dovoljnu potporu takvom poslovnom modelu koji se ipak polako, ali sigurno probija.

Predstavljen je i projekt promicanja profesora Baltazara u prvi hrvatski umjetnički i društveno odgovorni brand. Veliki iskorak za projekt je izgradnja Zabavno-edukativnog ZEZ centra za djecu na Zagrebačkom velesajmu, što je jučer najavio zagrebački gradonačelnik Milan Bandić.

SoMo borac

Na Weekendu su i po drugi put dodijeljene nagrade SoMo Borac za najbolje digitalne marketinške radove u regiji. Dobitnici po kategorijama su:

SoMust Have: Media S SMVG DOO Beograd, Sweeet (Štark)
Hodam i gledam: Infinum, Papaya club
There's not a problem that I can't fix. Cause I can do it in the mix!: Fond B92, Tuna Fish Studio, BBC Media Action, #SamoKažem
CM godine: Executive Group, The Coca-Cola Company
Aplikacija s velikim A: Infinum, Erste&Steiermärkische Bank
SoMo Content: Pristop, Telekom Slovenije
Viralni blockbuster: McCann Beograd, Jugoslovensko Dramsko Pozorište
SoMo Face: Executive Group d.o.o., Strauss Adriatic d.o.o. – Doncafé