Modni dvojac, Nikica Ivančević i Vjeko Franetović, široj su javnosti poznati kao kreativci koji stoje iza veoma uspješnog modnog branda eNVy Room. Uvijek nam je veliko zadovoljstvo s njima porazgovarati jer nam se jako sviđaju njihove ženstvene kolekcije, ali i njihova jasna vizija branda, kao i izvrstan način komunikacije s obožavateljima putem društvenih mreža. Kako se uskoro bliži novo izdanje Fashion.hr-a, s ovim simpatičnim dizajnerima popričali smo o novoj kolekciji, liniji vjenčanica i još mnogo toga.
Kako teku pripreme za vašu novu kolekciju koju ćete prikazati na Fashion.hr-u? Možete li nam otkriti u čemu ste pronašli inspiraciju i što možemo očekivati?
Pripreme idu ok. Pripremamo poneko iznenađenje, no kolekcija se uglavnom nadovezuje na prethodnu, ali u malo drugačijem koloritu kao što je navy blue, crvena, smaragdno zelena i boja pudera. Naravno, za kraj pripremamo i par vjenčanica. U ovoj proljetnoj kolekciji pripremamo dosta kompletića. Nekako nam se to vrti u glavi već neko vrijeme, a i vrlo su popularni trenutno pa nam je želja napraviti našu varijaciju koja će biti pogodna za kombiniranje kako bi se optički mogla dobiti iluzija haljine ili kombinezona. Novost je i plisse u večernjem programu. Dužine su uglavnom maxi ili nešto ispod koljena. Linija i silueta je i dalje vrlo damska s daškom retro elegancije.
Postoji li određeni tip žene koji nosi eNVy Room komade i kakve žene vole vaše kreacije?
Ovo pitanje nam jako često postavljaju. Radimo izrazito ženstvene komade pa je svaka žena koja se u njima i pronađe eNVy room žena.
Već ste dugi niz godina jedan od traženijh brandova na hrvatskoj modnoj sceni, koja je vaša formula?
Možda zvuči otrcano, ali formula je zaista u tome da treba voljeti i uživati u onome što radiš i ako još vjeruješ u sebe i imaš cilj sve je moguće.
Relativno nedavno ste pokrenuli i liniju vjenčanica pa nas zanima kako uspijevate sve stići i što vam je veći izazov, kreiranje RTW kolekcije ili kolekcije vjenčanica?
Uvijek smo se trudili na kraju kolekcije izbaciti jedan model vjenčanice, a od nedavno smo se odlučili intenzivnije pozabaviti haljinama za vjenčanje. Draž je u tome što si ipak možeš dozvoliti malo više mašte, a i lijep je osjećaj kada znaš da ćeš nekome pomoći da se taj dan zaista osjeća posebno i prelijepo. Sa svakom mladenkom ostvarimo zaista lijep odnos i s mnogo njih se i dalje čujemo i najčešće ostaju naše vijerne klijentice koje se vraćaju kad god im treba haljina za posebnu prigodu.
Mnogim hrvatskim dizajnerima se zamjera upotreba jeftinih materijala, kakve materijale ćete vi koristiti za izradu nove kolekcije?
Moramo priznati da nismo imali takvu percepciju. Nama se čini da naši kolege rade dobro i uglavnom koriste dobre materijale. A ako pričamo o umjetnim tkaninama onda bi isto mogli zamjerati većini svjetskih velikih modnih imena. Industrija napreduje u svakom smislu, pa tako i kod razvijanja umjetnih tkanina. Svila je svila i pamuk je pamuk, no neke stvari jednostavno ne možeš dobiti od prirodnog materijala. Isto tako se često dogodi da su tkanine umjetnog sastava često u nabavi skuplje od pamuka ili svile, pa je tako taj dojam o “jeftinom materijalu” kod domaćih dizajnera jako diskutabilan. Treba samo znati koji materijal za što koristiti.
Da možete birati na nivou granica Hrvatske, koju poznatu ili manje poznatu Hrvaticu biste voljeli vidjeti kao vaše zaštitno lice?
Miju Kovačić koja je upravo i lice naše aktualne kolekcije za koju je sjajni Šime Eškinja snimio kampanju.
Imate li ponekad problema zbog rada udvoje? Iako surađujete već dugi niz godina, ne sumnjamo da i kod vas dolazi do razilaženja u mišljenju, kako to izgleda kad se ne slažete oko nečeg?
Zna se dogoditi da se durimo kao djeca, no vrlo brzo se usuglasimo oko svega uz konstruktivan i argumentirani razgovor. Nekako nam se s godinama rada mišljenja baš i ne razilaze tako često.
Kako stojite s posuđivanjem odjeće domaćim celebrityima? Jasno nam je da je to s marketinške strane dobar potez jer svi mi želimo znati što nosi Severina, Nina, Jelena, ali koliko to zarade uopće nosi?
To je samo još jedan kanal promocije i kako proizvodom doprijeti do ciljane publike. Moramo priznati da nikad nismo imali navalu na pojedini komad samo radi toga što ga je netko slavan nosio. Nemamo takav tip klijentica. Najčešće same znaju što žele i što im stoji, a ukoliko ne znaju tu smo mi da im pomognemo s iskrenim sugestijama. Nikada nam nije bio cilj prodati pošto - poto.
Poznati ste kao prvi domaći brand koji je suradnju napravio s blogericom, imate li neku sličnu suradnju u planu?
Bila je to zanimljiva suradnja, ali trenutno nešto slično nismo imali u planu.
Postoji li određeni tim ljudi s kojima najviše volite surađivati? Koga najčešće zovete kad snimate kampanje?
Apsolutno je to Šime Eškinja s kojim smo kliknuli od početka. Izuzetno ga cijenimo i veliki smo fan njegovog rada. Tu su naravno i make up artistice Sanja Agić i Mihaela Dodić. Kada je kosa u pitanju onda svoje povjerenje najčešće dajemo Teuti ili Draški Topić.
Nije čudno da se modni dizajneri okreću arhivima velikih modnih kuća, pa je tako npr. YSL svima vječna inspiracija. Rad kojeg dizajnira vas inspirira i godi li vam kad vam kažu da ste „hrvatski Valentino”?
S obzirom da smo svi mi dizajneri u hrvatskoj dobili svog pandana iz Pariza, Milana, New Yorka ili Londona onda to što za nas kažu da smo Valentino shvaćamo kao kompliment. Svima nama su usporedbe neizbježne i to su naprosto vjetrenjače protiv kojih se ne možemo boriti. Ako će netko tražiti dlaku u jajetu on će je i naći. Uostalom, situacija je takva i vani. U svakoj kolekciji nekog dizajnera ili modne kuće naći će se pokoja haljina koju možete usporediti s radom nekog drugog dizajnera. Ono što treba gledati je kolekcija u cijelini i filozofiju koja stoji iza nje, jer ćete inače reći da su recimo Valentino i Ellie Saab isti samo na temelju par čipkanih haljina zatvorenih do grla što apsolutno nije ni blizu istini.
Poznato nam je da prodajte svoje kreacije u Beču i Kijevu, a zanima nas planirate li se i dalje širiti na međunarodnom tržištu? Koji su vam planovi za budućnost?
Trenutačno smo koncentrirani na par projekata i suradnji koje su nam u planu do kraja godine i za početak slijedeće. No o tome neki drugi put :)
Za kraj nam otkrijte koje dizajnere Nikica i Vjeko vole? U čijem dizajnu se vi osjećate najbolje?
Volimo D&G i Armanijeva odjela no najčešće se oblačimo u high street dućanima, a lovu trošimo na putovanja i ulaganje u posao, što nam je svakako prioritet.