Namirnice koje nevjerojatno ubrzavaju metabolizam

Half Baked Harvest

Metabolizam je izbirljiv kemijski proces na koji može utjecati bilo što - od rutinske tjelovježbe do količine vode koju popijete u jednom danu. Iz tog razloga, mnoga su istraživanja posvećena otkrivanju koje namirnice mogu ubrzati ili usporiti vaš metabolizam u nastojanju da manipulirate težinom i razinom energije.

Tako je nova studija objavljena prošli tjedan u časopisu American Journal of Clinical Nutrition otkrila da zamjena rafiniranih žitarica s cjelovitim žitaricama pomaže u apsorpciji vlakana koji pojačavaju metabolizam i reguliraju težinu. Cjelozrnati raž, zob, quinoa, ječam, proso, heljda, smeđa riža i pir, primjeri su zdravih cjelovitih žitarica.

Da bi došli do tog zaključka, znanstvenici su 81 sudioniku nudili dvije različite vrste prehrane duže od osam tjedana - jedna je prehrana uključivala rafinirane žitarice, a druga cjelovite žitarice. Ljudi koji su jeli cjelovite žitarice izgubili su dodatnih 100 kalorija dnevno "zbog kombinacije pojačanog rada metabolizma i većih fekalnih gubitaka", rekao je tim s Tufts Universityja.

"Svu smo hranu pribavili mi sami kako bismo bili sigurni da je riječ o rafiniranim ili cjelovitim žitaricama", rekla je doktorica, autorica studije, viša znanstvenica i direktorica Energy Metabolism Laboratoryja na Tufts Universityju. "Dodatne kalorije koje su izgubili oni koji su jeli cjelovite žitarica jednaka gubitku kalorija pri 30-minutnom hodanju."


Slični članci: