Nakon vijećanja europskog žirija ovaj vikend u njemačkom gradu Kölnu, objavljen je popis pobjednika ovogodišnje, šeste sezone natječaja Mladi Kreativni Chevrolet! u kategorijama moda, fotografija, video i vizualne umjetnosti.
Autori najbolja tri rada u svakoj kategoriji osvojili su novčane nagrade u iznosu od 40 000 kuna, 32 000 kuna i 25 000 kuna te će im nagrade biti dodijeljene na posebnoj svečanoj večeri 19. listopada u Hollywoodu, Los Angeles.
Iz Chevroleta poručuju kako su ove godine zatražili od sudionika da dočaraju Chevroletov iskonski duh optimizma i mogućnosti koji pomaže ljudima kroz svakodnevicu i kako su zadovoljni što se slogan njihovog našeg osnivača Louisa Chevroleta "sve se može" primjenjuje i danas što su pokazali brojni mladi studenti na ovom natječaju.
Dobra vijest za sve pobjednike je da će biti pozvani da sudjeluju u ekskluzivnom programu stažiranja kod poznatih umjetnika i stručnjaka iz svojeg područja djelovanja. Prošlogodišnji pobjednici stjecali su iskustvo, primjerice u londonskom dizajnerskom studiju It's Nice That, produkcijskoj kompaniji Endemol te na snimanju Chevrolet Camara.
Kao i svake godine, ovaj natječaj je privukao velik broj prijava, a ovogodišnja kreativna tema bila je svijet mogućnosti. Učenici i studenti iz 280 europskih škola primijenjenih umjetnosti Chevroletu su poslali više od 1.000 radova, što također predstavlja svojevrsni rekord. Novopridošli učenici iz Armenije i Španjolske ove su godine podigli broj država koje sudjeluju na 24.
Ovaj natječaj pokazuje kako je studentima sudjelovanje u natječajima i mogućnost suradnje sa renomiranim kompanijama poput Chevroleta te osvajanje nagrade od velikog značaja.
U finalu su sudjelovali i hrvatski predstavnici Maja Subotić i Ivan Orin Vrkaš (SD) – fotografija, Igor Ilić (ADU) – video, Ivan Orin Vrkaš (SD) - vizualne umjestnosti te Matija Čop (TTF)- moda.
KATEGORIJA MODA
Zadatak: napraviti kreaciju za putovanje iz snova.
- Tatiana Turňová, Slovenská technická univerzita, Bratislava, Slovačka
- Ioana Davidoaia, Art and Design University, Cluj, Rumunjska
- Anett Galvolgyi, Anna Zsofia Kormos, Marton Zsolt Miovac, Sveučilište Moholy-Nagy za umjetnost i dizajn, Mađarska
"Kroj pobjedničke haljine jednostavno je genijalan. Postoji diskretna referenca na leptir-mašnu u uglatosti zatvarača i ovratnika. Kreacija je doista praktična za putovanja jer ima dva lica te je jednu stranu moguće nositi, primjerice, preko dana, a drugu navečer. Tatiana je dizajnirala i inovativan porub koji se danas može vidjeti samo na modnim pistama“, rekla je Samantha Jones, bivša direktorica globalnog dizajna u tvrtki Primark.
KATEGORIJA FOTOGRAFIJA
Zadatak: uhvatiti trenutak koji može promijeniti život.
- Bohuslav Konuš, Slovenská technická univerzita, Bratislava, Slovačka
- Ivana Ivanović, Marijana Grbović, Dijana Arandjelović, Fakultet primijenjenih umjetnosti, Beograd
- Christian Kalse, Willem de Kooning Academie Hogeschool, Rotterdam, Nizozemska
"Bijeli grafit pretvara običnu Chevroletovu limuzinu u automobil iz snova. Mijenja ružnu okolinu u nešto predivno i optimistično. Fotografija je sirova na lijep način“, sažela je dojmove Anette Keller, direktorica fotografije u Annabelle, švicarskom modnom i lifestyle magazinu.
KATEEGORIJA VIDEO
Zadatak: stvoriti videozapis koji će inspirirati ljude na aktivnost prije nego prilika nestane.
- Jana Bauerová i Marie Čermáková, Universita J.E. Purkyně, Ústí nad Labem, Češka Republika
- Kenny Van Mierlo, University of Lincoln, Ujedinjeno Kraljevstvo
- Paulo Lima, Universidade da Beira Interior, Portugal
"Pobjednički je videozapis bio tehnički vrlo dobro izveden, uspio je spojiti više kuteva kamere. Kroz njega se priča zanimljiva priča o tome kako jednostavna poruka može promijeniti život", rekao je Andy Baker, suosnivač Mofilma, vodeće crowd-source platforme za videozapise na svijetu.
KATEGORIJA VIZUALNE UMJETNOSTI
Zadatak: razviti dizajn majice s kratkim rukavima i majice s kapuljačom koji će izražavati jedinstven stav i puno optimizma.
- Bohuslav Konuš, FA STU Bratislava, Slovačka
- Stefan Knežević, Fakultet primijenjenih umjetnosti, Beograd, Srbija
- Stanil Stanchev, Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze, Češka Republika
Komentirajući pobjednički dizajn, Ron Smrczek, kreativni direktor tvrtke Commonwealth, rekao je: „Radi se o kreativnom i atraktivnom dizajnu sa stavom. U središtu dizajna je logotip koji je integriran na jedan zaigran način, a čitav uradak izgleda kao da bi mogao biti korišten i kao tetovaža."
Čestitamo pobjednicima kao i svim studentima koji su sudjelovali te se nadamo da će neki naš hrvatski predstavnik ponovo zasjesti na tron ovog natječaja kao što je bio slučaj sa sestrama Špoljar u kategoriji moda.