Kosta Petrov - idejni začetnik Marketing Kingdoma

| Tech |

Kosta Petrov

Prošlogodišnji Marketing Kingdom bio je najiščekivaniji marketinški događaj godine i u potpunosti opravdao očekivanja. Ovogodišnje izdanje  održat će se 14. i 15. ožujka 2013. u Hypo Centru u Zagrebu. Marketing Kingdom organizira P World, kompanija sa sjedištem u Dubaiju u suradnji s vodećom regionalnom kompanijom iSTUDIO koja se bavi društvenim medijima. O viziji, novitetima i svemu onom što nas očekuje u ožujku razgovarali smo s idejnim začetnikom Marketing Kingdoma i vlasnikom P Worlda, Kostom Petrovim.

  • 10 velikih konferencija diljem svijeta do svibnja, pretpostavljam barem troduplo intervjua, prezentacija i različitih aktivnosti vezanih za evente. Kad spavate? :)

Kad čovjek živi svoj san, nema potrebe za spavajem. Plus što je san precijenjen. Osobno, najviše volim spavati s otvorenim očima :)  Šalu na stranu, ovo je izuzetno intenzivan period za P World, ali na svu sreću okružen sam divnim kolegama i timom koji mi čine život lakšim. Uz to, ja sam i otac trogodišnjoj djevojčici koja me uvijek uspije nasmijati. Nemam se zašto žaliti, iskreno sam zahvalan na svim blagoslovima koje imam u životu.

  • Ovo je ako se ne varamo 2. izdanje Marketing Kingdoma u Zagreba. Prošle godine je bio najočekivaniji marketinški događaj godine. Kako ga planirate nadmašiti ove godine? Još atraktivnijim gostima? Interaktivnim sadržajem ili nečim potpuno novim i nečoekivanim? Jednostavnije rečeno, što nam možete otkriti o ovogodišnjem MK-u?

Tako je, ovo je drugo izdanje MK- a u Hrvatskoj, a iza Zagreba organizirali smo ga još u Sarajevu, Beogradu i Tbilisiju, a ove godine idemo i u Baku i Tel Aviv. Ipak, moram napomenuti da Zagreb ima posebno mjesto u mom srcu s obzirom da je tu počela priča o MK-u. U samo godinu dana više od 2.000 ljudi iz 30 različitih zemalja posjetilo je naš event, a na dnevnoj bazi dobivamo upite država da i kod njih održimo isti event. A sve je započelo u Zagrebu...

Za izdanje 2013. Pripremamo još veći show s potpuno novim predavačima i više interaktivnih dijelova. Jako puno radimo s ovogodišnjim predavačima kako bi event postao što praktičniji i osigurao delagatimo potrebno znanje koje mogu primijeniti kad se vrate u svoje urede i kompanije. Predavači koji u ožujku dolaze nikad nisu predavali u Zagrebu. Veselimo se što će event otvoriti Greg, marketinški direktor Olimpijskih igara u Londonu, a osim njega delegati će imati priliku čuti predavanja iz Tumblra, Carlsberga, Diagagoa, Nokije, EMI Musica...Siguran sam da ćemo se odlično provesti!

  • Marketing Kingdom osim u Zagrebu održava se još u Bakuu i Tbilisiju? Kako se oni međusobno razlikuju? Jesu li prilagođeni tržištu ili je koncept svugdje isti?

Koncept je svugdje isti – dovesti najbolje marketinške stručnjake koji će pomoći u osmišljavanju najboljih marketinških strategija. Ovisno o veličini tržišta Marketing Kingdom negdje traje jedan, a negdje dva dana. U svakom slučaju, svugdje je i više nego uspješan. Nakom Zagreba event se nastavlja u Bakuu i iako imamo još tri mjeseca do eventa, gotovo smo rasprodani. Pozitivno je što sad već puno tvtki zna za nas pa nam je i pristup kvalitetnim predavačima olakšan.

  • Relativno brzo postigli ste međunarodni uspjeh. Vaša tvrtka „The P World“ osnovana je prije nepune četiri godine. Kako to objašnjavate? Pogotovo u vrijeme početka krize i recesije koja je vrlo vidno zahvatila cijeli svijet.

Hm, već sam polako umoran od riječi recesija. Ne živimo u recesiji već u novoj stvarnosti i svi se moramo prilagoditi toj novoj stvarnosti. 2008. se neće vratiti pa svima koji pate za vremenima kad je novac letio oko nas želim poručiti da se probude i dožive stvarnost. Živimo u novom vremenu. Da, situacija je teža, ali u isto vrijeme jako uzbudljiva. Najvažnija stvar u današnjem vremenu je biti jedinstven i ponuditi svoje iskustvo klijentima. Većina naših klijenata dolazi na sve naše evente što samo potvrđuje da će ljudi uvijek kupovati/konzumirati dobar proizvod.

  • Za ovakve tipove konfrencija predavači su možda najbitnija stavka. Kako razvijate svoju mrežu u najznačajnijim svjetskim kompanijama i korporacijama? Kojim se „trikovima“ služite?

Pronaći predavače najteži je dio našeg posla. Inzistiramo na tome da uvijek imamo nova lica i zanimljive prezentacije što predstavlja problem kod mnogih tvrtki. Na početku je bilo još teže s obzirom da je naš fokus na tržištima u razvoju, a danas tvrtke nas mole da ih uključimo kao predavače. Eventi diljem Europe postaju sve manji i manji. Mi u P Worldu radimo velike, masovne evente koje tvrtke obožavaju. A i države u kojima radimo postaju zanimljive zapadnom tržištu. Prije osnivanja P Worlda radio sam kao event direktor za najveću svjetsku tvrtku koja se bavi organizacijom poslovnih evenata gdje sam stekao golemo iskustvo koje mi je itekako poslužilo u mom biznisu. Na kraju dana sve se svodi na rad. Ako ste fokusirani i želite raditi, nemoguće je da ne uspijete.

  • Nakon prošlogodišnjeg MK-a u Zagrebu čuli smo komentare kako su velike face zakazale, a predstavnici malih firmi briljirali. Je li to uvijek tako ili jednostavno ovisi o karizmi i volji predavača? Mislite li da im je Zagreb (i ovaj dio Europe) dovoljno zanimljivo tržište?

Ne bi vjerovali, ali taj se komentar ponavlja od prvog MK-a. Kad na konferenciji imate nekog od predstavnika Facebooka svi se dodatno uzbude, ali u stvarnosti rade svi oni rade iste poslove u manje ili više trenutno zanimljivim firmama. Ako radite za Facebook, ne znači da ste najveći marketinški stručnjak na svijetu. Zato i imamo 15 predavača na eventu. Kako bi prikazali sve marketinške aspekte u svim industrijama. Moj savjet svim sudionicama je da postavljaju više pitanja. Sudionici moraju biti više pripremljeni i otvoreni za pitanja. Naš dio posla je dovesti stručnjake i pobrinuti se da imaju kvalitetnu prezentaciju dok sudionici trebaju preuzeti inicijativu i iskoristiti činjenicu da su u njihovom gradu svjetski stručnjaci te pitati sve što će ih učiniti boljim u poslu.

  • Malo smo proučili stranicu Vaše firme i primijetili da ste se okružili većinom mladim ljudima. Ne mislimo to u negativnom smislu, ali da li vam ponekad fali „mudrosti“ koja se stiče isključivo radnim iskustvom? Je li za ovako zahtijevne projekte dovoljan samo entuzijazam i rad ili je neophodno i iskustvo?

Odlično mi je ovo pitanje. Pravila igre promijenila su se u proteklih nekoliko godina. Iskreno vjerujem da trenutno živimo u vremenu u kojem  tvrtke vode mladi ljudi. Pogledajte samo naše partnere u Hrvatskoj – iSTUDIO. Njih vodi mladi tim, a vodeći su u svom području na hrvatskom tržištu. Mislim da se naša generacija rodila s mudrošću. Posvjedočili smo greškama naših roditelja, baka i djedova. Puno radimo i fokusirani smo. Uspjeh dolazi sam po sebi kad imate određene kvalitete. Svi  ljudi koji rade za mene su vođe u svom području i izuzetno sam ponosan na njih. Ne bi ih mijenjao za ništa. Znate zašto mi je ovo pitanje smiješno? Puno puta otišao sam na sastanak i rekli bi mi da bi rađe pričali s mojim šefom. Samo zato što sam mlad. A kad im kažem da sam ja šef, zaprepaste se. Svi se mi moramo prilagoditi novim vremenima i prihvatiti da je došlo vrijeme za našu generaciju. Siguran sam da ćemo stvarati velike stvari. Mi smo izabrani :)

  • Nastavno na prethodno pitanje, koliko je formalno obrazovanje bitno u vašem poslu?

Nimalo. Kad smo otvarali ured u Makedoniji, jedan od glavnih uvjeta je bila fakultetska diploma. I što sam na kraju otkrio? Ona ne znači ništa. Intervjuirao sam ljude koji su imali dva fakulteta, a nisu znali izgovoriti dvije rečenice. Kad zapošljavam, uzimam ljude koji imaju velike snove. Ipak, želim da imaju konkretne snove i da znaju točno što žele. Svima u uredu kažem da ne rade za mene već za svoje snove. Ako su oni sretni i ja sam sretan. Nemojte me krivo shvatiti, diplome su važne, ali bi vrlo rade na fakultetima uče studente kako sanjati. To je važnije od bilo koje diplome. Nadam se da ne zvučim previše kao John Lenon J

  • Tvrtka vam je registrirana u Dubaiju, različite konferencije organizirate u Beogradu, Sarajevu, Zagrebu, Pragu, Skopju, Moskvi, Azarbejdžanu, Kazahstanu, Turskoj? Koja je država sljedeća? Točnije u kojem smjeru planirate razvijati posao i koji vam je teritorij želja „osvojiti“?

U 2013. planiramo proboj u Izrael i Kazahstan, a razvijamo projekt u Mongoliji za koju vjerujem da je novo place to be. Obožavam putovati u zemlje koje nisu „razvikane“ i raditi s ljudima različitih kultura. Također, u 2013. Počinjemo raditi na širenju u SAD. Korak po korak. Siguran sam da je 2013. obećavajuća godina za nas.  

  • Na vašoj stranici pronašli smo citat koji nas je uistinu impresionirao: „We don't manufacture events, we create experiences.“ Nećemo se zavaravati i tvrditi da je vaš rad isključivo filantropski i da ga radite samo za dobrobit marketinškog svijeta, ali vjerujem da u tome ima puno istine. Što vas je potaklo da krenete u projekt zvan „P World“?

Prije osnivanja P Worlda radio sam za Informa Group u Dubaiju. Imao sam privilegiju raditi za najveće zvijezde biznisa na svijetu. To su bili dani J Kad god bi organizirao veliki event u Dubaiju razmišljao sam kako bi on izgledao u mojoj regiji. To mi je uvijek bio skriveni san. Čak sam i razgovarao sa svojom šeficom o otvaranju ureda u našoj regiji, ali ona nikad nije pokazala zanimanje za isti. I onda sam jedan dan upoznao Richarda Bransona koji mi je rekao nešto što mi je promijenilo život. Pitao sam ga kako je stvorio svoje carstvo, a njegov odgovor bio je začuđujuće jednostavan: „Možda nisam nevjerojatno talentiran, ali sam odličan menadžer tog istog talenta.“ Isti dan dao sam otkaz i počeo raditi na vlastitom snu. I pogledajte gdje sam sada. Organiziram više od 80 evenata u regiji. Mijenjam svijet evenata iz Hrvatske, Srbije i Makedonije. Fascinantno je što se sve događa na našim pragovima. Ne mogu vam opisati koliko sam ponosan na svoje dosadašnje uspjehe. A još me toliko toga čeka. Sigurna sam da će u sljedeće dvije godine ovo biti mjesto događanja. Vjerujte mi, naša regija sljedeća je velika stvar u Europi.