Festival oglašavanja, Dani komunikacija koji se održava u hotelu Lone u Rovinju, okupio je preko 1400 sudionika iz Hrvatske i regije koji su tijekom vikenda uživali u bogatom programu uz gostovanja vrhunskih predavača, interaktivne radionice i dodjele strukovnih nagrada. Za nagrade X, Mixx, Effie i IdejaXica ove godine je bio prijavljen čak 261 rad iz područja klasičnog i digitalnog oglašavanja pa smo nakon proglašanja pobjednika saznali koje su kampanje u Hrvatskoj u protekloj godini bile najučinkovitije, tko su agencija, oglašivač i kampanja godine te tko stoji iza najboljih digitalnih radova.
Za natjecanje IdejaX koje nagrađuje najkreativnije radove realizirane u svim vrstama medija ukupno je bio prijavljeno 123 rada, od strane 36 agencija i 74 oglašivača. Prestižnu titulu Agencije godine osvojila je Imago reklamna agencija, a slijede je agencija UTORAK Biro za propagandu koja je osvojila dvije nagrade u dvije kategorije za kampanju “Iskon – Ne daj babi s kolačima da prođe!”, a treće, četvrto i peto mjesto pripalo je agencijama McCann Zagreb, Senor, BBDO Zagreb i Grey Worldwide Zagreb. Prestižnu nagradu za “Oglašivača godine” osvojila je tvrtka Iskon.
Za nagradu Mixx koja se dodjeljuje za najkreativnije i najučinkovitije radove u online oglašavanju konkuriralo je 60 radova prijavljenih od strane 19 agencija i 42 oglašivača. Nagradu “Best in Show” osvojila je agencija Brlog (grupa Bruketa&Žinić OM) za kampanju “Izgubljena stranica – Hrvatska gorska služba spašavanja (HGSS)” za naručitelja Hrvatska gorska služba spašavanja.
Nagrade X dodijeljene su u sljedećim kategorijama:
Agencija godine: Imago reklamna agencija
Oglašivač godine: Iskon
Najbolja cjelovita kampanja:
1. POBJEDNIK – “ISKON – Ne daj babi s kolačima da prođe!”, UTORAK_biro za propagandu za klijenta ISKON
2. Ožujsko – “Nadimci”, BBDO Zagreb za klijenta Zagrebačka pivovara
3. Bonbon – “Gorila i zec”, Publicis Worldwide za klijenta Hrvatski Telekom
4. Hrvatski Telekom – “MAXobitelj”, McCann za klijenta Hrvatski Telekom
Kategorija hrana:
- POBJEDNIK – “Fridrih šampinjoni – Speed baking”, Imago reklamna agencija za klijenta Fridrih
- Fridrih šampinjoni – “Uvijek nešto skuhaju!”, Imago reklamna agencija za klijenta Fridrih
- Multipower – “Letak”, McCann i Fahrenheit za klijenta Atlantic Grupa
Kategorija piće (alkoholno i bezalkoholno):
- POBJEDNIK – “Ožujsko – Nadimci”, BBDO Zagreb, Degordian i Studio Revolucija za klijenta Zagrebačka pivovara
- Vina Matković -”Iskrena vina”, Señor za klijenta OPG Matković
- Pan – “Nek se čuje do Rusije”, McCann i Fahrenheit za klijenta Carlsberg Croatia
Trgovina i kućanstvo:
- POBJEDNIK – “Pitroid – Posmrtni marš”, McCann Zagreb i Fahrenheit za klijenta Atlantic Grupa
- FAKS – “Gdje nestaju čarape u pranju?”, Imago reklamna agencija za klijenta Saponia
Moda, zdravlje i ljepota:
- POBJEDNIK - Aqua Maris EKTION – “Pomoć dolazi s mora”, Imago reklamna agencija za klijenta JGL
- Dentoral – “AAAAA”, Imago reklamna agencija za klijenta Konzum
Turizam, kultura i slobodno vrijeme:
- POBJEDNIK – “Pula film festival – Zaželi, proslava 60. rođendana Pula film festivala”,Sonda za klijenta Pula film festival
- Chillout hostel – “Get a room!”, Imago reklamna agencija za klijenta Chillout hostel
- Parks Dinarides – “Where imagination runs wild”, Leo Burnett Zagreb za klijenta WWF
- Ljetne noći Teatra EXIT – “Komarci”, Bruketa&Žinić OM za klijenta Teatar EXIT
- Motovun film festial – “Motovun 2013″, I TO NIJE SVE! kreativna agencija za klijenta Motovun film festival
Telekomunikacijske usluge:
- POBJEDNIK – “ISKON – Ne daj babi s kolačima da prođe!”, UTORAK_biro za propagandu i Laboratorium 360 za klijenta Iskon
- Bonbon – “Gorila i zec”, Publicis Worldwide za klijenta Hrvatski Telekom
- Vip – “Savršen signal”, Grey Worldwide Zagreb za klijenta Vipnet
- Hrvatski Telekom – “MAXobitelj”, McCann i Fahrenheit za klijenta Hrvatski Telekom
Mediji i izdavaštvo:
- POBJEDNIK - Njuškalo – “Susjedi”, McCann i Fahrenheit za klijenta Njuškalo
Financijske i osiguravajuće usluge:
- POBJEDNIK – “Erste banka – Gotovinski krediti – Do sutra” Grey Worldwide Zagreb za klijenta Erste&Steiermärkische Bank
Društvene akcije:
- POBJEDNIK – “Volonterski centar Zagreb – Uz lijepe riječi i mržnja se liječi”, Imago reklamna agencija za klijenta Volonterski centar Zagreb
- Ženska soba – “Svom snagom protiv nasilja”, Imago reklamna agencija za klijenta Ženska soba
- Hrabri telefon – “Ako promatraš, kao da zlostavljaš”, Señor za klijenta Hrabri telefon
- TAM TAM Slovenija – “Podigni svoj glas”, Imago reklamna agencija i Magdalena, TAM TAM Slovenija
- Fridrih šampinjoni – “Opipaj na vrijeme, dok se stvari ne zakuhaju!”, Imago reklamna agencija za klijenta Fridrih šampinjoni
Samopromocija i korporativne komunikacije:
- POBJEDNIK – “Señor – Brand New Year”, Señor
- Bruketa&Žinić OM Wien – “Hrvatski za početnike”, Bruketa&Žinić OM za klijenta Bruketa&Žinić OM Wien
- Adris grupa – “Paviljon Adris grupe – WMF 2013″, Bruketa&Žinić OM i Brigada za klijenta Adris grupa
- IKEA – “Pismo medijima”, I TO NIJE SVE! kreativna agencija za klijenta Ikea Hrvatska
IdejaX posebna priznanja:
- Najbolji dizajn i art direction – “Señor – Brand New Year”, Señor
- Najbolji copywriting – “Vina Matković – Iskrena vina”, Señor za klijenta OPG Matković
IdejaX rang lista agencija prema broju bodova:
- Imago reklamna agencija – 16 bodova
- UTORAK_biro za propagandu – 10 bodova
- McCann Zagreb – 9 bodova
- Señor - 6 bodova
- BBDO Zagreb, Grey Worldwide Zagreb – 5 bodova
Nagrade Mixx dodijeljene su u sljedećim kategorijama:
Brand Awarenes:
- POBJEDNIK - Erste pametna kartica tekućeg računa (MediaCom, iZone, Infinum) Erste banka
- Dnevna doza optimizma – bonbon (Publicis Worldwide) bonbon
- Izgubljena stranica – Hrvatska gorska služba spašavanja (HGSS) (Brlog, Bruketa&Žinić OM) Hrvatska gorska služba spašavanja
Direct Response and Lead Generation:
- POBJEDNIK 1 – Zabava u tvom tanjuru – Podravka (Nivas) Podravka, POBJEDNIK 2 - Launch – BabyWatch (Drap) BabyWatch
- Odgovori svojoj dioptriji – Klinika Svjetlost (Degordian) Klinika Svjetlost
Cross-Media Integration:
- POBJEDNIK – I Have a Kraš on You – Dorina (Drap) Kraš prehrambena industrija
- D Rose Tour – adidas (Proximity Zagreb) adidas Croatia
- Božanstveni užitak – Dukatos (Degordian) Dukat
Website:
- POBJEDNIK – Responsive Zadovoljna.hr – Zadovoljna.hr (web.burza) Nova TV
- Papaya Website – Papaya (Infinum) Papaya
- Rebranding korporativni website – Degordian (Degordian) Degordian
Mobile:
- POBJEDNIK – Erste Redomat – Redomat (Infinum)Erste banka
- Responsive Coolinarika – Coolinarika (web.burza)Podravka
Content Marketing & Social Media:
- POBJEDNIK – Volim meso – Volim meso (KIOSK studio)PIK Vrbovec
- Top Fun akademija – B.net(McCann Digipark)B.net
- Jasno&Glasno newsletter – Jasno&Glasno (Jasno&Glasno)Jasno&Glasno
Inovativna upotreba tehnologije:
- POBJEDNIK – Interaktivni izlozi – Vip (Grey Worldwide Zagreb) Vipnet
- NOKIA JE OK! – NOKIA LUMIA 520 (Drap) Mobis electronic i NOKIA
- Buro24/7 SmartTV App – Buro24/7 (web.burza)
Best-in-Show 2014.
- Izgubljena stranica – Hrvatska gorska služba spašavanja (HGSS) (Brlog, Bruketa&Žinić OM) Hrvatska gorska služba spašavanja
Osim nagrada IdejaX sinoć su u Rovinju dodjeljenje i Croatia Effie 2014 nagrade za najznačajnija postignuća u tržišnim komunikacijama u segmentima učinkovitosti i strateškog promišljanja marketinških kampanja. U oštroj konkurenciji 40 radova prijavljenih od strane 28 oglašivača i 40marketinških agencija dodijeljena je jedna zlatna, tri srebrne i tri brončane nagrade. Grand Prix nagradu kao i zlatnu nagradu za najbolju kampanju osvojili su Ledo, Imago reklamna agencija i Unex za kampanju “Ledonardo – potraga za sladolednim genijalcem “.
Najuspješnija agencija ovogodišnjeg Effie natjecanja je Imago reklamna agencija s osvojenim Grand Prix-em i jednim zlatom, zatim slijedi agencija DRAP s dva srebra, McCann s jednim srebrom i jednom broncom te BBDO Zagreb i Laboratorium 360 sa po jednom osvojenom broncom.
O pobjednicima natjecanja Croatia Effie 2014 i najučinkovitijim marketinškim kampanjama odlučivao je stručni žiri sastavljen od najiskusnijih marketinških stručnjaka u Hrvatskoj – predstavnika oglašivača, kreativnih i medijskih agencija, medijskih kuća te agencija za istraživanje tržišta na čelu s Majom Čulig iz Tele2 Hrvatska.
„Izuzetno smo ponosni na osvojeni Grand Prix i zlato za najbolju i najefikasniju kampanju. Ovo su nagrade koje potvrđuju naš uspjeh, ali i nagrađuju hrabrost i različitost u pristupu marketinškim komunikacijama“, izjavila je Danijela Delić iz Imago reklamne agencije.
Hrvatsko izdanje Effie natjecanja organizira HURA (Hrvatsko udruženje društava za tržišno komuniciranje) prema svjetskoj licenci Effie Worldwide organizacije. Effie nagrade dodjeljuju se od 1968. godine na svjetskoj i europskoj razini (Global Effie i Euro Effie), te na nacionalnim natjecanjima u preko 40 zemalja diljem svijeta, kojima se 2009. godine pridružila i Hrvatska. U više od 40 godina postojanja, Effie nagrade su postale međunarodni simbol marketinške učinkovitosti.
U nastavku je popis svih nagrađenih radova:
Grand Prix Effie nagrada:
- “Ledonardo: Potraga za sladolednim genijalcem” Ledo, Imago reklamna agencija, Unex
Zlatna Effie nagrada:
- “Ledonardo: Potraga za sladolednim genijalcem” Ledo, Imago reklamna agencija, Unex
Srebrne Effie nagrade:
- “Životinjsko carstvo – Ekopark Kraš”, Kraš, DRAP
- “Hrvatski telekom – MAXobitelj”, Hrvatski telekom, McCann Zagreb, Digitel Medijski Servisi
- “BabyWatch – BabyWatch launch”, BabyWatch, DRAP, Leptir.TV
Brončane Effie nagrade:
- “Ožujsko pivo – Ako si iz Hrvatske”, Zagrebačka pivovara, BBDO Zagreb, Universal McCann, Revolucija
- “Pan – Nek se čuje do Rusije”, Carlsberg Croatia, McCann Zagreb, OMD
- “Iskon – Ne daj babi s kolačima da prođe”, Iskon internet, Laboratorium 360. Digitel Medijski servisi