Je li uspjeh BeReal aplikacije pokazatelj da Gen Z prezire fejkerstvo Instagrama?

| Lifestyle |

Prije kojih mjesec dana primijetili smo da svi mladi oko nas koriste svakodnevno BeReal aplikaciju pa smo joj se i mi pridružili. Brzim istraživanjem saznaje se da je BeReal trenutno najbrže rastuća društvena mreža na svijetu, s preko 22.8 milijuna skidanja i dnevnih korisnika, dok je još prije godinu dana bila na 10.000. Samo u srpnju aplikacija je skinuta 7.8 milijuna puta, a njenim fenomenom se bave najpoznatiji komentatori u industriji.

BeReal, kako joj i samo ime kaže, nova je društvena mreža koju zanima jedino da budete iskreni u određenom trenu – bez filtera i obrađivanja fotografija. Autentičnost kao da je usmjerena kontra drugih društvenih mreža, prvenstveno Instagrama jer se i sami opisuju kao društvena mreža bez filtera, bez nepoznatih pratitelja, samo prijatelji koji međusobno dijele svoje stvarne živote.

Princip je ovakav, jednom dnevno, svaki dan u drugo vrijeme, dobijete notifikaciju da je vrijeme za biti iskren/stvaran/realan/autentičan, odnosno „it is time to BeReal“. Imate dvije minute za okinuti fotografiju, aplikacija u isto vrijeme fotografira vašu prednju i stražnju kameru. To bi zapravo trebali biti vi i vaše okruženje u određenom trenutku, točno onakvi kakvi jeste, ne namješteni, ne glamurozni, nego u potpunosti iskreni.

BeReal

Postoje i neke dodatne mogućnosti, tako da naravno ako promašite zadane dvije minute, možete svoju fotografiju okinuti i kasnije, ali svima piše koliko ste zakasnili, osim toga – ne možete vidjeti fotografije svojih prijatelja od današnjeg BeReala dok ne objavite svoj, postavka napravljena kako bi spriječila korisnike da špijuniraju, a ne pridonose. Naravno, ne morate biti 100 posto iskreni, tako da si možete pokriti glavu, odabrati trenutno najljepši kut u prostoriji, ili odgoditi svoj BeReal dok ste na wc-u, isto tako – svoju fotografiju možete i obrisati i slikati ponovo, ali to također kao napomena piše vašim prijateljima. Od ostalih mogućnosti, tu je komentiranje fotografija i davanje pravih emoji reakcija koje vi sami uslikate.

Ima BeReal i mane, a to je da je malo teže pronaći svoje prijatelje jer vam ih baš sve ne povuče i prepozna po telefonskom broju, a BeReal nije povezana za login s ni jednom drugom društvenom mrežom kako bi od tamo povukla vaše prijatelje pa prijatelje možete naći pod sugestijama gdje se nalaze prijatelji vaših prijatelja ili ih morate tražiti utipkavanjem imena ili ih pak doslovno osobno pitati jesu li na BeRealu i koji je njihov nadimak. S obzirom na to da je Instagram započeo testiranja svoje Instagram Candid koji je kopija BeReala, ne znamo hoće li ova aplikacija izdržati napade konkurencije no svakako je donijela određenu revoluciju.

Statistike kažu da je 55 posto korisnika BeReala u dobnoj skupini do 24 godine, dok je 43 posto između 25-44 godine. Poanta svega je da su pripadnici generacije Z prvo odbacili Facebook, a sada sve više napuštaju i Instagram. Nakon Snapchata i Tik-Toka koji je i dalje izuzetno popularan, oni i dalje traže nove načine za povezivanjem, ali bez mogućnosti prikazivanja uljepšane verzije života. Ne možemo da se ne zapitamo – je li BeReal nagovještaj kraja Instagrama? Ako ne i nagovještaj kraja, je li barem nagovještaj promjena?

Gen Z

Čini se kako mladi, koji su već sada potrošači kojima se poduzeća i kompanije obraćaju, preziru fejkerstvo Instagrama, filtere, Photoshop, laž iza svake fotografije, konstantnu prodaju nečega, bilo od strane tisuće i tisuće influencera ili pak samo prodaju i nametanje određenog lifestylea.

Jer istina je da je Instagram postao nabrijani prikaz života - samo putovanja, stylinzi, roba, kupovine, restorani, torbice i cipele ponekad upitnog podrijetla. Uglavnom se ljudi ili hvale ili nešto prodaju. Priznajte da vam je već pomalo muka kad vidite da netko promovira recimo tekući kolagen iako će vam većina doktora reći kako su njegovi benefiti uvelike pretjerani i da najbolje pomaže za artritis i stvaranje mišićne mase, puno više nego za pomlađivanje kože. E pa mladi očito ne padaju na te fore.

Sjetite se Instagrama na početku – digitalni album s lijepim fotografijama, zatim smo počeli slikati selfije i okrenuli se, shodno generacijskim trendovima – sebi, a onda kad su došli Insta storiji koji su pratili naš život kroz 24 sata, Instagram je bio prepun plesa, veselja, partija, ali i međusobnog izrugivanja i zafrkancije. Danas – ako objavite nečiju neautoriziranu fotografiju s partija - gotovi ste, a zafrkancija gotovo i ne postoji jer doslovno više nije politički korektno ni prijateljima ništa reći. I tako danas swipeate i ne znate na što bi više preokrenuli očima, tek tu i tamo se nađe neki iskreni, zabavni, autentični profil koji iskreno rado pratimo.

gEN z

Čini se kako su pripadnici Gen Z odlučili da im se u takvom fejk svijetu ne živi i jasno i glasno su nam svima poslali poruku. Je li ovo kraj Instagrama? Vjerojatno nije, ali nadamo se da je barem točka prekretnice kada ćemo svi skupa odlučiti živjeti autentičnije. I to ovaj put, zahvaljujući mlađima od nas.