Prema novom istraživanju više od 60% kupnje krivotvorenih proizvoda iz modne industrije svjesno su izvršili potrošači.
Pariška Organizacija za ekonomsku suradnju i razvoj (OECD) u svom izvješću otkrila je da je moda, od Louis Vuitton i Hermeś torbi do bijelih majica i Chanel cipela, ponovno je na vrhu popisa ciljanih vrsta robe krivotvoritelja.
Dva najčešće kupovana krivotvorena proizvoda u SAD-u i Kini su odjeća i obuća, a oko 73 posto anketiranih potrošača otkrilo je da su takve kupnje, barem dijelom, potaknute činjenicom da se osjećaju kao da si ne mogu priuštiti životni stil kakav žele.
Jedno od najupečatljivijih činjenica je da se većina kupovine luksuzne krivotvorene robe nije dogodila slučajno, već da je 60 posto kupovine krivotvorenih modnih predmeta izvršeno namjerno od strane potrošača koji su znali da kupuju krivotvorine.
Velik broj potrošača uživa u modnim predmetima koje svjesno kupuju po nižoj cijeni bez obzira na kvalitetu pa čak i ako su takvi stavovi potrošača u neskladu s pravnim standardima, moralnim vrijednostima i javno izjavljenim korporativnim kodeksima ponašanja.
Također, važna je činjenica da se lažnjaci povećavaju u tolikoj mjeri da potrošači, pa čak i luksuzni izvornici, imaju problema s razlikovanjem real i fake robe.
OECD napominje da surađuje s vladama na rješavanju nedostataka u regulaciji lošeg provođenja zakona koji omogućava procvat krivotvorene trgovine, koja je velikim dijelom organizirana od strane bandi organiziranog kriminala.
Zato, ako se odlučite na kupovinu krivotvorenog predmeta, razmislite koliku zapravo štetu činite gospodarstvu i koja je zapravo cijena vašeg čina.