Top 10 mitova gerila marketinga

| Tech |

Kampanja za Greenpeace

Put do poduzetničkog uspjeha miniran je zamkama prerušenim u riječi mudrosti, a gerilci mogu razlikovati činjenice od priče. Postoje mnogi marketing mitovi koji bi trebali biti spremljeni negdje daleko, daleko gdje držite bajke braće Grimm. Možda i jesu zabavni za čitati, ali su pogubni za bilo kakve marketinške aktivnosti. Kruže stotine takvih mitova, ali ovdje ćemo obraditi samo njih 10.

MIT - Dobro je imati puno bijelog prostora u oglasima, brošurama i ostalim print materijalima.

ISTINA – U vašim prospektima kupce zanimaju informacije, a ne prazan prostor. Oni žele znati kakve pogodnosti imaju od vaše ponude, a ne zanima ih to što si možete priuštiti tiskanje materijala s puno bijele boje. Obično je bijeli prostor zamjena za moćne ideje, popis pogodnosti i kreativnost. Pozornost treba privući sadržaj, a ne praznina. Bijeli prostor je estetski ugodan ali profit je još ugodniji.

MIT – Koristite kratki tekst jer ljudi neće čitati dugi tekst

ISTINA – Ljudi čitaju dugačke knjige, dugačke članke, dugačka pisma. Čitaju sve što ih zanima i što dulje čitaju, sve više su zainteresirani. Ako date ljudima više materijala za čitanje oni će kupiti proizvod ili ga neće kupiti. Ako im date malo, neće ga kupiti i točka. Istraživanja su pokazala da čitanje marketinških materijala drastično pada nakon 50 riječi, ali se zanimanje vraća od 50 do 500 riječi. To znači da vaš NE-Prospekt neće ni pogledati, a vaš Prospekt s korisnim informacijama će pročitati i željeti znati više.

MIT – Kupovina TV minuta je skupa

ISTINA – Mit je nekad bio istinit, ali kabelska i satelitska TV su to promijenile. Trošak puštanja TV reklame u udarnom terminu, na svim glavnim US tržištima je sada nizak i kreće se do 20$ a nekad i od 5$. Još bolje, kabelska vam dopušta da sami odaberete gdje će se vaša reklama emitirati, u prostorima gdje živi vaša ciljana populacija. Možete se oglašavati na CNN, MTV, ESPN, DISCOVERY, na svakom programu dostupnom putem satelita. Kablovske tvrtke će vam i producirati i spot za 1000$, daleko od 197.000$ prosječnog troška iz davne 1996.godine.

MIT – Prodajte pečenje, ne odrezak

ISTINA – Ideja je da se proda rješenje, a ne pečenje. Najbolji način da se bilo što proda je da se predstavi kao rješenje problema. Ako gledate na pečenje, a ne na rješenje, gledate u pogrešnom pravcu. Vaši kupci mogu cijeniti pečenje, ali će vam napisati ček za rješenje. Vaš je posao da uočite problem i ponudite svoj proizvod kao rješenje. Vidjet ćete da linija manjeg otpora u prodaji funkcionira.

MIT – Zaista velik marketing djeluje odmah

ISTINA – Prodaja sa najboljom cijenom djeluje odmah. Odlične, ali ograničene ponude djeluju odmah. Ali odličan marketing nije sačinjen od prodaje i dobrih ponuda. To će svakako privući kupce, ali oni neće biti lojalni nego će ih privući onaj tko ima najbolju cijenu. Dobar marketing je stvaranje želje za vašom ponudom, zatim kombiniranjem ponude i cijene te stavljanja vremenska ograničenja za korištenje ponude. Ali program brze zarade obično dovodi i do brzog zaborava. Najboljem marketingu u Americi je trebalo vrlo dugo da se etablira. Pitajte Marlboro čovjeka, Zelenog diva ili onog usamljenog Mytag servisera. Ni jedan od tih marketinga nije bio instantan ali je trajao desetljećima i traje i dalje.

MIT – Marketing treba zabavljati

ISTINA – Showbusiness treba zabavljati. A marketing treba prodati vašu ponudu. Ovaj mit je baziran na istraživanju koje je pokazalo da ljudi volemarketing koji zabavlja. Vole ga ali ne reagiraju na njega. Marketing zajednica njeguje ovaj mit dajući nagrade bazirane na blještavilu, humori i originalnosti, specijalnim efektima i zanimljivim jinglovima. Te nagrade bi se trebale davati samo za povećanje profita i ništa više.

MIT - Marketing treba redovito mijenjati da bi ostao svjež i nov

ISTINA – Što duže marketing promovira uslugu to je bolje. Gerilci stvaraju marketing planove koji mogu i do 5-10 godina pratiti njihov trud. Koliko dugo su ljudi bili u dobrim rukama sa Allistatom ? Mislite da bi marketing bio uspješan toliko godina da su stalno mijenjali pristup i pokušavali ga učiniti svježim ? Ne baš!

MIT – Marketing je uspješan ako je nezaboravan

ISTINA – Marketing je uspješan ako vam donosi profit. Voljeli to ljudi ili ne, sjećanje nema nikakve veze s tim. Istraživanja stalno potvrđuju da nema nikakve poveznice između sjećanja na vaš marketing i kupovine proizvoda. Bitno je samo da su ljudi motivirani na kupovinu. Nemojte ciljati na sjećanje nego na želju jer to donosi profit.

MIT – Loš publicitet je bolje nego nikakav publicitet

ISTINA – Loša reklama je loša za vaš posao, nikakva reklama je mnogo zdravija. Ljudi vole tračat pogotovo o kompanijama koje su napravile nešto stvarno grozno što je došlo do medija. Gerilci vole publicitet ali ne vole loš publicitet jer znaju da dobre vijest putuju brzo a loše mnogo brže.

MIT – Jedino je važno zaraditi pošten profit

ISTINA – Dobar ukus i osjećaj se također broje. Marketing kao dio masovne komunikacije dio je i evolucijskog procesa. Educira, informira, objavljuje, prosvjetljuje i utječe na ljudsko ponašanje zbog čega ima obvezu uvrijediti nikoga, predstaviti svoj materijal s ukusom i pristojnosti, biti iskren i na korist kupaca. Ako to se uz to i zarađuje profit, to je istinski gerilla marketing.