David Droga- najmoćniji kreativac na svijetu

| Tech |

David Droga, vlasnik kreativne agencije Droga5, koja trenutno slovi za drugu najjaču kreativnu agenciju na svijetu, vjerojatno je jedina  osoba na aveniji Madison koja prezire „Mad Men“. Ne zato što misli da je priča fulana, odjeća prekicoška ili zato što šovinističke ispade glavnih glumaca smatra glupima. Njega jednostavno smeta što serija slavi industriju oglašavanja u periodu od prije 50 godina te taj period prezentira kao zlatnu eru njegovog posla, dok on smatra da je današnja industrija oglašavanja na svom vrhuncu. Seriju smatra odličnom i drago mu je što je popularizirala industriju kojem se bavi, ali misli da nije potrebno ići čak pola stoljeća unazad kako bi pronašli nešto zanimljivo u oglašavanju.

Droga je osvojio više nagrada Cannes Lions (više od 50) nego itko drugi u industriji oglašavanja. Ovaj Australac karijeru je započeo u agenciji Omon u Australiji, sa samo 22 godine osvojio je prve Lionse i iste godine postaje kreativni direktor. Nakon toga, kao kreativni direktor vodio je Saatchi&Saatchi u Aziji. Saatchi postaje najbolja agencija na svijetu, on postaje izvršni direktor u Londonu gdje ubrzo postaje WCCO (Worldwide Chief Creative Officer) cijele Publicis grupacije. Vrlo brzo je shvatio da mu je dosadno biti vođa, a ne glavni kreativac te otvara svoju avangardnu agenciju Droga5 sa uredima u New Yorku, Sidneyu i Aucklandu. Tek nakon pet godina postojanja agencije, može se reći da je Drogba imao odličnu viziju. To potvrđuje preko 120 zaposlenih, ogroman broj nagrada i širok portfolio klijenata. Poznat je po drugačijem pristupu, svježim idejama, avangardnom razmišljanju te društveno korisnim idejama i ako za nekoga možemo reći da razmišlja „outside the box“, onda je to Droga.

"Njihove ideje naginju potrošače da konačno počnu razmišljati, ali na način da u njima pobude takve emocije da se počinju propitkivati" rekao je Rodney Williams, stariji podpredsjednik marketinga Hennessya. Kampanja kao što je "Decoded" za Jay Z-a te ideje za Pumu zaokupile su njegovu pažnju, nakon čega je angažirao agenciju Droga5.

"Imidž agencije Droga5 kao industrijskog lidera u kreativnim i nekonvencionalnim idejama stavile su ih na našu listu naših potencijalnih agencijskih partnera“ kaže Colin Westcott-Pitt, podpredsjednik marketinga u Amstelu, koji je kasnije angažirao Drogu i njegov tim i to bez natječaja. "Njihove strateške analize,  široko razmišljanje i posvećivanje našoj marki ono su što je zapečatilo dogovor." 

"Čini se kao da svake godine prolazimo sve teže testove" izjavio je Droga. „U 2011. počeli smo raditi na kampanjama nekih od najvećih svjetskih marki u vrlo konzervativnim kategorijama, no odlučili smo da nećemo raditi kompromise, već da idemo do kraja.“ Na sve pohvale na svoj račun kaže: "Imamo još mnogo toga za učiniti i još mnogo toga za dokazati, tako da neću "srati" samom sebi. Svakako smo najbolja pound-for-pound agencija na cijelom jeb*** svijetu, i želim da budemo jedna od kompanija koja će ovu industriju vratiti ongdje gdje joj je mjesto, na sam vrh svijeta." Po nama, najbolja mu je ideja kampanja za Bing & Jay-Z-a, glavni je „krivac“ i za veliku UNICEF-ovu kampanju „Tap Project“, te za projekt "The Great Schlep" u kojem koristio Sarah Silverman i vojsku židovske unučadi kako bi potaknuo židovsku zajednicu da izađu na glasovanje za Obamu na Floridi 2008.  

Kampanja Bing& Jay-Z „Decoded“

Za suradnju Binga i Jay-Z –a, odnosno za promociju Jay-Z-jeve biografije osmislio je igru u kojoj je sakrio svaku stranicu knjige na drugoj lokaciji diljem zemlje, a igrači su ih otkrivali putem Bing tražilice i njenih mapa. Ovo je sigurno jedna od najboljih kampanja ikad napravljenih. Naime, Droga je u stranice Jay-Z-jeve autobiografije obukao cadillac, omot od hamburgera, unutrašnjost Gucci jakne, cd, tanjur u nekom od restorana u NY-u, vreću za boksanje, dno bazena i još mnogo toga. Stranice autobiografije su se puštale u javnost jedna po jedna i to mjesec dana prije izlaska knjige. Svaka stranice je bila stavljena na mjesto koje je povezano sa onim o čemu govori. Tragovi su se otkrivali putem online igrice na Bingu, a milijuni su koristili Bing kako bi pronašli tragove i sami spojili knjigu prije nego li se pojavi na policama. Cilj je bio natjerati potrošače da koriste Bingovu uslugu uslugu pretraživanja karata i povećati njihovo korištenje među mlađom populacijom što su itekako uspjeli.

Pogledajte neke od kampanja samouvjernog, no realnog Droge.

"Decode" kampanja za Bing i Jay-Z-a

Puma "After Hours Athlete"

Sarah Silverman "The Great Schlep"- kampanja za Obamu

Ecko kampanja koja je udzrmala Ameriku- "Netko je nacrtao grafit na Air Force One?!?!"