Još jedno izdanje Bijele noći u Zagrebu

| Art |

Zagreb će 30. rujna ponovo biti dio svjetske priče u sklopu projekta Bijela noć (Nuit Blanche) koja će ujediniti raznovrsne umjetničke intervencije i kulturna događanja te obogatiti turističku ponudu. U manifestaciji sudjeluju brojne kulturne ustanove i institucije koje su za tu priliku osmislile prigodne programe koji će trajati do 1.00 sat.

Hrvatsko narodno kazalište (21.15 – 1.00h)
Svjetlosno-auditivna instalacija Trg u G- dugu unutar kazališne zgrade. Dvjesto svjetlosnih tijela stvara novu kompoziciju arhitekture kazališta u kojoj komuniciraju vanjski i unutarnji prostor, otvarajući se u različitom spektru boja. Ritam boja i svjetla u sinkronicitetu je s nekim od najpoznatijih djela skladatelja klasične glazbe koje uživo transformira skladatelj i glazbenik Alen Sinkauz.


Kod spomenika Nikoli Tesli (19.00 — 1.00 h)
Teslini izumi jednako su korisni koliko i umjetnički izazovni. Mladi hrvatski izumitelj Ivan Kožar izradio je muzikalnu Teslinu zavojnicu, koja će uz pomoć plesača pod kreativnim vodstvom Emila Matešića proizvesti performans s iskrama od nekoliko milijuna volti.
Osjetite snagu i zvuk Teslinih munja u javnom prostoru te pogledajte kako one moćno presijecaju zagrebački zrak udarajući u tijelo plesača.


Paviljon na Zrinjevcu (19.00 — 1.00 h)
Udaraljkašica Kaja Farszky te skladatelj, glazbenik i performer Nenad Sinkauz izvode svojevrsnu glazbeno-scensku izvedbu kao instant-kompoziciju u kojoj sudjeluju i tave i posude s vodom, pa i brusni papir. Svojom izvedbom stvaraju novi ritam noći.


Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (20.00 — 1.00 h)
Fantom je čarobna izvedba koja pokušava uhvatiti i dodirnuti tajanstveni svjetleći objekt koji se propinje iznad glava promatrača te prolazi između njih. Njegov čudesan let uživo prati izvedba na violončelu. Fantom tako poput alkemičara pokušava uloviti snove svih onih gledatelja koji su spremni povjerovati u njegovu čaroliju.


Trg J. J. Strossmayera (19.30 — 1.00 h)
Strossmayerov park otvara se kao park znanosti u novoj vizuri koja je koncentrirana na poziciju kipa Josipa Jurja Strossmayera i začelje zgrade HAZU-a. Centralni kip J. J. Strossmayera, čovjeka koji je utemeljitelj značajnih hrvatskih institucija, postaje sjecište znanosti i kulture. Kroz mapiranje kipa te kroz vizualnu povijest samog trga, i to kombinacijom mapiranja kipa i zgrade HAZU-a te povezano sa zvučnom i svjetlosnom prostornom instalacijom, gradi metaforičku priču o smislu i važnosti znanosti i kulture.


Trg kralja Tomislava (19.30 — 1.00 h)
Na zagrebačkom asfaltu nailazimo na gustu šumu. U šumi se može šetati, sjesti i odmoriti. Šuma je ozvučena i posjetitelji imaju dojam da su na trenutak uistinu zalutali u kakvu šumu u kojoj uz uporabu moderne tehnologije možete, ako bolje pogledate, naići i na neke neobične nemani.


Mažuranićev trg (19.00 — 1.00 h)
Višekanalna audiovizualna instalacija u parku na Mažuranićevu trgu. Nekoliko zaslona raznih dimenzija smještenih među zelenilom čini scenu ovog događanja. Osnova rada narodna je pripovijetka Jaje Harambaša, koja govori o hrabrom jajetu koje napušta svoje selo kako ne bi bilo pojedeno. Putem sreće druge životinje, koje se pridružuju potrazi za boljim mjestom za život. Koristeći se osnovnim motivima basne, instalacija kroz likove životinja aktualizira relevantne teme za život u gradu, odnos prema javnom prostoru, arhitekturi i svakodnevici življenja u gradu.


Francuski paviljon (22.00 h)
Filmski redatelj Karl Lemieux i umjetnik zvuka BJ Nilsen posjetili su Kinu u zimu 2015. kako bi dobili materijal o zloglasnim gradovima duhova. Rad koji prezentiraju u izvedbi uživo sastoji se od prizora i zvukova snimljenih u Yujiapuu, blizu Tianjina, gdje su drevna ribarska sela uništena kako bi se ondje izgradio milijarderski projekt, buduće financijsko središte. Čitav je grad projektiran u stilu Manhattana, no nikada nije dovršen i dulje od šest godina bio je posve nenaseljen. Linije i okviri zgrada u Yujiapuu te linije i okviri filmske vrpce na dvanaest 16 mm projektora grade vizual apstraktnih elementa koji polako otkrivaju neviđenu pustoš urbanog krajolika. Muzički je materijal nastao elektroničkom manipulacijom izvornih snimki – field recordinga iz Yujiapua.


Popratni program i detaljni program dostupan je ovdje.