Kaos na trećoj večeri Fashion.hr-a

Treća večer FASHION.HR-a započela je neugodnim iznenađenjem – mjestom u trećem redu s kojeg sam najbolje mogao vidjeti stup koji mi je sjajno zaklanjao pogled na pokazane kolekcije. Novinarska akreditacija portala za koji sam se tamo pojavio očito može jamčiti tek šansu da negdje na horizontu nazirem pokazane kolekcije. Ne pateći od veličine, volio bih ipak imati prilike vidjeti nešto na što se kasnije moram osvrnuti. Prije pet godina ovom sam organizatoru slao iskrene čestitke za sjajno odrađene stvari u Zadru, pa si već zbog toga uzimam za pravo jasno i glasno izreći i ovakvu kritiku. Da ne znam da Grgo Zečić već dulje vrijeme ima pametnijeg posla vani, zavapio bih ”Grgo, vrati se!” jer pamtim s koliko je brige taj pronicljivi, opsesivni enfant terrible ne samo vodio računa o predstavnicima pressa već i svojim držanjem davao dignitet događanju za koje je bio angažiran.

Osobito sramotnim smatram trčanje uzvanika, osobito iz prvih redova, duž piste dok na njoj tek počinje posljednja revija prvog dijela večeri, pa manekeni pokušavaju skriti zbunjenost izazvanu niskim startom gomile ljudi koja, njima uz bok, posrće po mraku i napušta poprište. A sve u cilju zauzimanja što boljih ”celebrity pozicija” u susjednoj sali, točnije drugom dijelu Gredeljeve hale u kojoj će tek kroz neko vrijeme početi udarna, najvažnija revija te večeri, konkretno ”Link by Ogi Antunac i Zoran Mrvoš”. A sad o revijama:

Ivana Popović

Najugodniji dio večeri svakako je nastup uživo Carol Cass, jazz pjevačice koju bih rado nastavio slušati u nekom klubu; njeno iskreno uživanje u samom činu nastupanja, sjajan glas (kojem ni loš razglas nije oduzeo raskoš) te efektan, opušten scenski pokret kakav krasi dobre show-makere podsjetili su nas kako izgleda kada netko radi posao u kojem je dobar i poštuje publiku pred kojom nastupa. Cass je pratila predstavljanje modela Ivane Popović, koje poslovično izgleda kao razdragani igrokaz u kojem se autorica najbolje zabavlja, šireći pozitivnost, vedrinu i dobru zafrkanciju. Kako je odjeću s dvije slojevito odjevene balerine teško analizirati kao kolekciju, dovoljno je reći da je Ivana Popović (prvenstveno kiparica, što je razvidno i iz njenog pristupa stylingu manekenki – a ovo govorim s pozitivnim stavom) dvije balerine slojevito odjenula u lagane kaputiće, košulje, tunike, suknje i još dosta toga, te ih uz asistenciju sa strane mazala bojom, razodijevala i na kraju s njima – i odjećom u rukama – prošetala pistom.

Martina Felja

Ana Maria Ricov i Martina Felja su, svaka u svojoj maniri, ponudile lepršavu ljetnu odjeću kakve u zemlji s velikim godišnjim odmorom i obalom kakva je naša nikada nije previše. Dok je Ricov zagovarala eksperimentalniji pristup krojenju velikih komada tkanine, Felja je suverenije baratala i krojem i volumenima te pokazala vedru seriju modela ukrašenih printovima s motivima leptira, bubamara i cvjetnih nekih uzoraka. Iako je kontrast printane svile i krute kože možda bio malo preoštar, ako ga shvatim kao kompromis s tranzicijskim ukusom kakav kod nas vlada, pohvalio bih kolekciju Martine Felje kao pošten rad u kojem su pomireni iskren dizajn i realna ambicija.

Ivana Pilja

Gosti iz Srbije Ivana Pilja i Bata Spasojević pokazali su dijametralno suprotne kolekcije: Ivanina je bila sva u crnom, u kojoj je autorica, skulpturalno gradeći gornje dijelove u maniri Viktora & Rolfa iz vremena višeslojnih manžeta i kragni, pokazala teatralne odjevne skulpture jednostavnih, krutih volumena. Odmak od svakodnevne odjeće dodatno su naglasile predimenzionirane gejša frizure i nabijeljena lica manekenki. Kolekcija Bate Spasojevića, međutim, izgleda kao rad dizajnera koji poznaje svoje kupce, pa im nudi ono što oni traže – žene su dobile od svega pomalo, od lepršavih svilenih tunika, bluza sa šalovima i toaleta u pastelnim tonovima puti i pistacije u opoziciji s jakom tirkiznom, do kombinacija zanimljivo krojenih jakni s hlačama kakve pokrivaju sve svečanije potrebe dame s bogatim društvenim životom, od vjenčanja do premijera, koktel zabava i raznih prijema. Muškarcima je Spasojević na bosonogim manekenima pokazao seriju ”eksperimentalnih crnih odijela” i odjevnih kombinacija, u kojima korištenje metaliziranih ukrasa i poigravanje s detaljima pokazuju da se autor obraća onima koje moda ne plaši.

Link by Ogi Atunac i Zoran Mrvoš

Zoranu Mrvošu i Ogi Antunac čestitam na uspješnoj reviji i odličnoj kolekciji (kolekcija je promišljeno dizajnirana skupina komada odjeće kakva nastaje kad odjeću stvaraju dizajneri) koju nažalost nisam uživo vidio zbog tehničkih uvjeta opisanih na početku ovog teksta, ali sam s velikim uživanjem jutros njihov rad razgledao na fotografijama. 


Slični članci: