Prije nekoliko dana objavljeno je kako je naša najuspješnija modna dizajnerica, Zagrepčanka Ivana Omazić lansirala vlastitu, u potpunosti domaću, modnu marku Adrian. Dizajnerica koja je za magazin Gloria izjavila kako je ova modna marka njen nerođeni sin svoju reputaciju u modnom svijetu zaradila je u kućama Romeo Gigli, Prada, Jil Sander, Miu Miu, nakon čega je bila na čelu modne kuće Celine i u francuskoj modnoj kući Maison Martin Margiela. Modna marka Adrian, proizvedena je u velikim domaćim tvornicama kao što su DTR koji ove godine slavi 100 godina te Galeb, a inspirirana je hrvatskom etnografskom baštinom. Iz svakog odgovora dizajnerice koja je idejni začetnik Adriana da se iščitati koliko vjeruje u ovaj projekt koji je oduvijek bio dio njenih planova. Više o marci Adrian, cijelom projektu, njegovim početcima, ali i budućnosti pročitajte u intervjuu s Ivanom Omazić u nastavku, a sve modele iz kolekcije pogledajte u našoj galeriji.
Kada ste točno došli na ideju za svoju domaću, hrvatsku, vlastitu modnu marku?
Oduvijek sam imala tu želju.
Sve se spremalo u popriličnoj tajnosti jer zadnje što smo čuli o vama je da ste otišli raditi u Pariz i modnu kuću Maison Marquise pa nas zanima jeste li se odlučili da kažete "zbogom" modnoj metropoli kao što je Pariz i u potpunosti se vratite i dođete stvarati kući, ili ste i dalje na više strana i mislite li da će to u budućnosti biti moguće ili ćete se nečeg ipak trebati odreći?
Tajnost nije bila planirana, no htjeli smo u javnost izaći tek kada proizvod bude spreman. Promovirati proizvod, a ne sebe. Ugovorno sam imala pravo raditi na više stvari istovremeno, i ne, nisam rekla zbogom inozemstvu. I u budućnosti želim nastaviti raditi na više frontova.
Kako ste odlučili vratiti modnom stvaralaštvu u Hrvatskoj gdje je poprilično teška situacija u modnoj industriji? Većinu dizajnera takva situacija demotivira, no čini se kako je kod vas situacija drugačija pa ste najbolji primjer da se s pozitivnom energijom i emocijom koju vi nosite ipak može i u ovim neidealnim uvjetima, jesmo li u pravu?
Mislim da su pozitivna energija i emocije bitne za bilo koji projekt, u bilo kojim uvjetima. Ništa ne može postati ni opstati bez toga. Odlučila sam se za Hrvatsku jer sam se uvjerila da ovdje mogu pronaći kvalitetu i pažnju koju sam tražila.
Kako to da ste se u samom startu odlučili za industrijsku proizvodnju i je li to olakšalo ili otežalo cijeli proces stvaranja? Hoće li upravo ona omogućiti da kolekcija bude pristupačnija široj publici?
Čitavo moje radno iskustvo do sada je u industrijskoj proizvodnji, i jedan od izazova koji sam nam postavila je bio da proizvod bude pristupačan široj publici, što industrijska proizvodnja omogućava.
S kojom ste početnom idejom krenuli u cijeli projekt jer ipak se osim o modnom ,radi o kulturnom projektu koji kroz modnu umjetnosti promovira hrvatsku baštinu i tradiciju? Želite li da komadi iz Adrian kolekcija postanu hrvatski turistički suveniri?
Smatram da imamo izuzetno bogatu i raznoliku etnografsku baštinu, i da, voljela bih da proizvod bude percipiran kao hrvatski suvenir. Suveniri često zbog kiča imaju negativne konotacije, a mislim da je prekrasno uspjeti biti nekome uspomena na jedno, nadamo se, lijepo putovanje.
Vi ste zapravo i sam investitor u cijeli projekt što najbolje pokazuje koliko u njega vjerujete. Koliko je teško biti "mama" jednoj domaćoj modnoj marki u Hrvatskoj? Pogotovo kada ste osim u dizajnerskoj ulozi i u menadžerskoj i u investitorskoj i u radničkoj? Je li to velika promjena za vas, ipak ste do sada radili u sustavima gdje niste morali razmišljati o financiranju i mogli ste prepustiti samo kreativnosti?
Kreativnost je u dizajnu uvijek povezana s ekonomskom stranom projekta, jer projekti ne mogu preživjeti ako se ne prodaju. Nikad se nisam smatrala umjetnikom već dizajnerom. I to volim. I uvijek sam gledala da radim na projektima koji su ekonomski isplativi jer to donosi primanja svima uključenima. Naravno da je drugačije biti i ulagač, ali vjerujem u ovaj projekt i prihvaćam ovaj izazov.
Naravno, valja spomenuti kako niste sami u cijelom projektu i kako osim vaše sestre postoji tim ljudi koji s vama osigurava da s Adrianom ispunite ono što ste zacrtali, tko su oni?
Naravno, bez podrške svih ljudi koji su stvarali Adrian ne bih mogla. Moja sestra Marijana direktor je projekta, tu su i Igor kao savjetnik za financije i Federico kao savjetnik za materijale. Od početka su na Adrianu radili i grafički dizajneri Tomislav i Dina te tekstilna dizajnerica Lidija. Ostatak tima čine modni dizajner Dalibor, asistentice Sara i Anamarija, Neven za prodaju i Lara za PR.
Kako je došlo do suradnje s tvornicama DTR i Galeb i hoće li se one i nastaviti?
Tražili smo nekoga tko može sašiti što smo zamislili, a i DTR i Galeb su nam pokazali da to mogu napraviti na nivou kvalitete koju smo tražili. I naravno, nadamo se da će se to nastaviti.
Kolekcija je inspirirana hrvatskom tradicijom i etnografskom baštinom, kojim ste dijelovima Hrvatske ovom kolekcijom odali počast i koje ste elemente domaće baštine koristili, na koji način modernizirali u upakirali u finalni proizvod?
Nismo htjeli privilegirati nijedan dio Hrvatske. Naša je kulturna baština jako bogata i pružila nam je ideje i za iduće kolekcije. Korišteni su folklorni motivi i dezeni s dalmatinskih otoka, iz Konavla, Slavonije i Baranje, iz Istre... Grafički su stilizirani i daju našu interpretaciju tradicije kroz suvremeni dizajn.
Od koliko se komada prva Adrian kolekcija sastoji i u kojem će se oni cjenovnom rangu kretati te gdje ćemo ih moći kupiti?
Kolekcija ima 12 modela, koje smo izradili u raznim bojama i printovima. Najjeftiniji komad košta 195 kuna, a najskuplji 1195 kuna. Budući da smo start up projekt, situacija se mijenja svakodnevno - konstantno ažuriramo listu dućana na našoj službenoj stranici www.adriancroatia.com.
Očekujete li ipak u budućnosti neke investitore koji bi vam pomogli da se brand raširi? Iako ste s Adrianom tek krenuli, koji su vam planovi za njegovu budućnost? U kojem ćete periodu izbacivati kolekcije i planirate li širenje i na druge zemlje?
Želimo da se brand širi prirodno i zdravo, tako da ćemo buduće mogućnosti razvoja uzimati u obzir korak po korak. Trenutno je kolekcija koncipirana kao ljetna, izlazi jedanput godišnje za sezonu proljeće-ljeto, iako se neki komadi poput recimo košulje mogu nositi i zimi. Svaki budući komad koji ćemo dodavati, bit će po kriterijima koje smo si postavili.
Koji bi komad iz kolekcije izdvojili kao najdraži ili onaj za koji ste sigurni da će ga Hrvatice oduševljeno prigrliti?
Teško mi je na to odgovoriti, nijedan komad ne bi bio u kolekciji da u njega ne vjerujem. Kao najprilagodljiviji komad mi se čini košulja, jer se može nositi u uredu kao i za večernji izlazak. Emotivno sam vezana za ručno žigane proizvode jer je svaki drugačiji i svaki priča svoju različitu priču.