Googleov servis će 'svakog trenutka' početi s blokiranjem spotova kako bi osigurali da sav sadržaj nove platforme bude pod ugovorom, rekao je Robert Kyncl, šef YouTubea zadužen za sadržaj i poslovanje. Kyncl dodaje kako su izdavačke kuće koje predstavljaju 95 posto glazbene industrije odlučile prihvatiti nove uvjete. Ostatak kuća i umjetnika, koji od regulatornih tijela EU traže provjeru zlouporabe Googleovog dominantnog položaja na tržištu će biti blokirani s kompanijine platforme.
Za Financial Times je Kyncl izjavio da su željeli postićti 100 posto, no razumiju da to nije moguće. Nova 'premium' YouTube platforma će omogućiti korisnicima plaćanje mjesečne pretplate kako bi gledali spotove i slušali glazbu bez oglasa na svojim uređajima, 'čak i kad nisu spojeni na internet',izvještava FT.
Mnogi nezavisni umjetnici su izrazito protiv ovakvog načina poslovanja, a premda Kyncl tvrdi da su ponuđeni uvjeti 'dobri', nije išao u detalje. XL Recordings, izdavačka kuća koja uključuje Adele i The xx, kao i Domino, koji uključuje Arctic Monkeys čekaju na 'bolju priliku'. Ovakvo što je posebno negativno iznenađenje za Arctic Monkeyse, koji su svoju popularnost stekli upravo putem interneta. Zapravo, mnogi analitičari smatraju da je taj bend među prvima stao na pravac promjena u glazbenoj industriji.
Google je stava da će ovim potezom umjetnici moći zaraditi više (a Google će ostvariti i prihode van onih vezanih za oglašavanje), iako je jasno da kompanija nije bajka. Nije sve izgubljeno, jer će Adele na neki način i dalje biti na YouTubeu, zahvaljujući drugim video hosting uslugama poput Vevo, s kojim Adele surađuje.
U međuvremenu postaje jasno koliko je ratoborno tržište vezano za glazbu i streaming servise. Apple je nedavno kupio Beats Electronics uz pripadajući servis sličan servisu Spotify kako bi 'spasio glazbu', a iz računice se nikako ne smije isključiti ni Amazon Prime.
Independent Music Companies Association IMPALA je sada u središtu pažnje, zajedno s Europskom komisijom. Impala, trgovinsko tijelo za nezavisne glazbene kompanije poziva na pomoć europskih regulatornih tijela, tvrdeći kako YouTube koristi monopolsku poziciju da prisili male izdavačke kuće na prihvaćanje nepovoljnih uvjeta. YouTube ima više od milijardu mjesečnih posjetitelja, a Google ga je kupio 2006. godine za nešto više od milijardu dolara.