Što kada organski doseg Facebook stranica padne na 0%?

| Tech |

Prije nešto više od dvije godine, Facebook je obznanio kako postove koje objavite na Facebook stranici vidi samo 16% vaših fanova, ukoliko post niste promovirali. Od 2012. Facebook je uveo mnogo promjena, kako za privatne korisnike, tako i za Facebook stranice, a osim promjene dizajna, značajnije promjene upravo su one u Facebookovom algoritmu koji određuje koje objave će prikazati na vašem News Feedu.

Facebook je s većim promjenama u svom algoritmu krenuo prije više od godinu dana kako bi svojim korisnicima pružio bolje iskustvo i prikazivao relevantan i zanimljiv sadržaj te kako bi iz News Feeda uklonio neželjeni spam i ostale slične sadržaje. Već tada su Facebook stranice, koje se do tada nisu oglašavale, zabilježile drastičan pad organskog dosega svojih postova. Rezultat Facebookovih promjena bilo je veće ulaganje u oglašavanje koje je uslijedilo, a nešto slično očekuje se i sada, nakon ponovnih promjena u Facebookovom algoritmu.

U zadnjih nekoliko mjeseci Facebook stranice bilježe konstantan pad organskog dosega, koji je sada pao na nešto više od 6% za većinu stranica, dok neke stranice s preko 500 000 fanova trenutno imaju organski doseg  tek nešto veći od 2%.

Sve više ljudi dijeli sve više sadržaja, a ako želite da vaš sadržaj bude zamijećen, najsigurniji i najefikasniji način je da za to platite, baš kao što su Facebook oglasi i najbolji način da povećate broj fanova. Ovisno o komunikacijskoj strategiji, možda nemate u cilju znatan rast vaše fan baze i zbog toga većinu budžeta trošite na promoviranje u svrhu podizanja interakcije na stranici, ali svakako u obzir trebate uzeti i najnovije objave iz samog Facebooka koji poručuje: što više fanova imate, to će i vaši oglasi donositi bolje rezultate.

Budući da je Facebook otvoreno pozvao na oglašavanje kao jedini način da svoj sadržaj predstavite fanovima, postavlja se pitanje ne više hoće li, nego kada će organski doseg pasti na 0% i što to znači za male tvrtke i stranice s malim brojem fanova koje se do sada nisu oglašavale? Hoće li one u nedostatku budžeta za efikasno Facebook oglašavanje napustiti ovu društvenu mrežu i okrenuti se drugim platformama oglašavanja?

Facebook je do sada predstavljao (relativno) besplatnu platformu za digitalni marketing i kao najpopularnija društvena mreža bio vrlo privlačan, kako velikim kompanijama, tako i malim tvrtkama koje su ga koristile u svrhu promocije vlastitih proizvoda i usluga. Ukoliko imate vrlo ograničen budžet za Facebook oglašavanje ili ga nemate uopće, počnite prilagođavati svoju social media strategiju kako vas nove promjene u Facebookovom algoritmu ne bi zatekle nespremne. Prva stvar dakako je osiguravanje budžeta za Facebook oglašavanje, no to nije jedini način.

Ono što fanove privlači i potiče na interakciju kvalitetan je sadržaj. Ako imate veliki broj fanova koji vas rado čitaju i upuštaju se s vama u interakciju te su zadovoljni vašim proizvodima i uslugama, velika je vjerojatnost da će, iako im se možda većina vaših objava ne prikazuje na News feedu, direktno putem opcije Search doći na vašu stranicu kako bi pregledali objave koje su propustili. Zbog toga je vrlo važno da se, umjesto da svoj fokus stavljate isključivo na povećanje broja fanova, usredotočite na distribuciju kvalitetnog sadržaja koji će od pukog broja lajkova stvoriti zadovoljne kupce i korisnike te tzv. brend ambasadore.

Na vrijeme počnite graditi svoju zajednicu i izvan Facebooka. Iako je većina vaših fanova vjerojatno najaktivnija na Facebooku, ne zanemarite potencijal drugih društvenih mreža. Proučite ponudu i odaberite one društvene mreže koje najviše odgovaraju vašem poslovanju i imidžu te im posvetite veću pozornost.

Hoćete li koristiti Facebook i kada organski doseg stranica dosegne 0% ili ćete se okrenuti drugim načinima promocije?