Zagreb je postao grad u koji turisti sve više dolaze radi kraćih odmora, zabave, novih iskustava i doživljaja, ali još nije prepoznat kao šoping destinacija. Samo pet posto turista u Zagreb dolazi radi kupovine. „Za razliku od turista koji borave dulje vrijeme u metropoli, oni posjetitelji koji dolaze na jednodnevne izlete su puno više motivirani upravo šopingom pa svaki četvrti dolazi radi kupnje“, kazala je Sanda Čorak ravnateljica Instituta za turizam na okruglom stolu „Šoping kao dio turističkog doživljaja“ koji je u organizaciji Arena Centra danas okupio ključna imena turističkog i trgovačkog sektora.
„Proteklih godina Zagreb je sve traženija turistička destinacija, no, da bismo se pozicionirali kao šoping destinacija moramo ponuditi autohtone proizvode, ali i uključiti kupnju u turističke ture za posjetitelje“ upozorila je Leila Krešić Jurić, direktorica sektora za turizam Hrvatske gospodarske komore. „Ipak za turiste je ključna informiranost zbog čega je bitna suradnja trgovačkih kuća, hotela te putničkih agencija“, kazao je Boris Žgomba, predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija.
George Reid, predsjednik Turističke zajednice Carmarthenshire u Velikoj Britaniji smatra kako Hrvatska ima cijeli niz proizvoda koje može ponuditi turistima kako bi doživjeli potpuno šoping iskustvo. „Imate sreću da imate odlična vina, maslinova ulja ili recimo tartufe na čemu možete graditi sjajnu ponudu. Bitno je da iskoristite svoje posebnosti, a turisti upravo to najviše cijene“, dodao je Reid.
„Zagreb sve više privlači pažnju turista, a to smo primijetili i mi u Arena Centru. Godišnje naš centar posjeti oko 9 milijuna posjetitelja, a među njima je veliki broj turista posebno za vrijeme ljetnih mjeseci. Želja nam je ostvariti što uspješniju suradnju trgovačkog i turističkog sektora jer jedino tako možemo pozicionirati Zagreb kao šoping destinaciju“, izjavio je Mike Pugh direktor Arena Centra.
O povezanosti ova dva sektora govorili su još i Ružica Rašperić, direktorica Turističke zajednice Zagrebačke županije te Sabina Prpić, direktorica marketinga tvrtke Croata.
Jednodnevni posjetitelji, prema podacima Instituta, najviše izdvajaju za kupnju - 27 eura dnevno, dok gosti koji odsjedaju u hotelima dnevno troše 14 eura, a svega 7 odnosno 8 eura troše gosti koji odsjedaju u privatnom smještaju odnosno u hostelima. Čak 42 posto turista Zagreb posjećuje radi poslovnih obveza, 30 posto ih dolazi radi novih iskustava i doživljaja, a 26 posto radi kratkog odmora u gradu.