Društveni mediji utječu na naše mentalno zdravlje na načine na koje nikada ne bismo predvidjeli od kada smo davne 2004. naivno počeli pisati po Facebook ‘zidovima’ naših prijatelja.
U stvari, jedna studija iz 2018. utvrdila je da je čak 41 posto ispitanika reklo da društveni mediji kod njih potiču osjećaj anksioznosti, tuge i depresije. Sve to dolazi iz generacije koja je, za sve namjere i svrhe, zalijepljena za svoje mobilne telefone, baš kao i svi mi.
Nova politika Instagrama nameće stroža pravila o vrsti postova koji se smiju postavljati na njegovim stranicama. Činjenica je da društveni mediji imaju veliku ulogu u stvaranju pritiska na sve što gledamo oko sebe, kako djelujemo ili razmišljamo te da počinjemo preispitivati sami sebe. Sada, nakon što se nova pravila stupe na djelovanje, svi postovi koji se tiču proizvoda za mršavljenje ili određenih kozmetičkih postupaka na Instagramu i Facebooku bit će ograničeni za pregled onima mlađima od 18 godina ili će biti ,u potpunosti, uklonjeni.
Instagram je izjavio kako vjeruje da je ovo pozitivan korak u zaštiti ljudi na Instagramu te da žele osigurati da još uvijek ima prostora za raspravu o legitimnim trendovima zdravlja i fitnessa na njihovoj platformi, ali da će poduzimati dodatne korake kako bi zaštitili mlade od sadržaja koji, na temelju povratnih informacija vanjskih stručnjaka, mogu imati štetne učinke na njihovu dobrobit i mentalno zdravlje.
Poznato je da influenceri koji imaju milijune sljedbenika i slavne osobe promoviraju detox čajeve i druge proizvode koji navodno pomažu u mršavljenju ,ali oni se za to često oslanjaju na nezdrava laksativna svojstva. Platforme društvenih medija na ovaj način zauzimaju stav za zaštitu tjelesnog i mentalnog zdravlja ljudi putem interneta te tako šalju važnu poruku u svijet i rade velike promjene za dobrobit svih ljudi.