Facebook je akvizirao WhatsApp za 19 milijardi dolara

| Tech |

Facebook akvizirao WhatsApp
Facebook akvizirao WhatsApp

Kasno sinoć društvene mreže, sve tehnološke blogove i portale preplavila je vijest kako Facebook kupuje WhatsApp, mobilnu aplikaciju za slanje poruka. Twitter se odmah zapalio i krenula su pitanja, a s njima i članci na svim eminentnijim portalima koji se bave praćenjem stanja na društvenim mrežama. Tko su osnivači WhatsAppa, hoće li WhatsApp postati Facebook Messenger, hoće li se i na koji način promijeniti, hoće li se spojiti s Facebookom, tko je procijenio vrijednost od 19 milijardi dolara, napuhavaju li Amerikanci ponovo balon od sapunice koji će se jednom raspuknuti i još mnogo sličnih pitanja postavljali su svi.

Kada je Facebook kupio Instagram za milijardu dolara svi su pričali od visokoj cijeni koju je ova aplikacija za fotografije postigla, a sada će platiti čak 19 puta više. No krenimo iz početka.

Iako se od kraja 2012. godine i početka 2013. šuška kako bi netko od velikih igrača mogao kupiti ovu aplikaciju za poruke, ništa se konkretno na tom području do sada nije događalo. Facebook je ustrajao u svom Facebook Messengeru koji i nije najomiljeniji korisnicima i činilo se kako od cijele priče ništa. No noćas je iz Facebooka odjednom stigla vijest kako je zaključen dogovor vezan uz akviziciju WhatsAppa i to za vrtoglavih 16 milijardi dolara, od čega je četiri milijarde dolara u novcu, a čak 12 milijardi dolara u dionicama. Osim toga, Facebook će platiti dodatnih 3 milijarde dolara za ograničene dionice osnivačima WhatsAppa i njihovim zaposlenicima, što ukupnu cijenu zapravo diže na 19 milijardi dolara.

Facebook akvizirao WhatsApp
Facebook akvizirao WhatsApp

WhatsApp su 2009. godine osmislili i utemeljili bivši Yahooovi inženjeri Jan Koum i Brian Acton, a danas tu aplikaciju svakodnevno koristi više od 450 milijuna ljudi, s rastom od čak milijun korisnika dnevno.

Povodom najveće Facebookove akvizicije na svom Facebook profilu oglasio se i Mark Zuckenberg, osnivač i većinski vlasnik Facebooka te izjavio: "Jako sam uzbuđen što mogu objaviti da je postignut dogovor vezan uz akviziciju WhatsAppa i da će nam se cijeli njihov tim pridružiti u Facebooku. Naša misija je učiniti svijet što otvorenijim i povezanijim, a to radimo na način da pomažemo ljudima diljem svijeta da dijeli sav mogući sadržaj s ljudima s kojima žele, a upravo će nam u tome WhatsApp pomoći. Naime WhatsApp je na dobrom putu da poveže milijardu ljudi."

Mark je odgovorio i na ono što je zanimalo mnoge, hoće li popularnu apliakciju pripojiti Facebooku: "WhatsApp će nastaviti funkcionirati odvojeno od Facebooka i ništa se neće promjeniti. Čak će i sjedište WhatsAppa ostati na dosadašnjem mjestu. Tijekom nekoliko sljedećih godina raditi ćemo kako bi pomogli WhatsAppu da raste do te mjere da poveže cijeli svijet. WhatsApp će doprinjet našim postojećim uslugama za chat i dopisivanje no s obzirom da se Facebook Messenger koristi za dopisivanje s vašim Facebook prijateljima,  a WhatsApp za komuniciranje s vašim kontaktima i grupama ljudi, mi ćemo nastaviti ulagati u oba alata za komuniciranje jer služe vrlo drugačijoj, ali opet vrlo važnoj svrsi."

Facebook akvizirao WhatsApp
Facebook akvizirao WhatsApp

Kako donosi Mashable, na razgovoru s dioničarima na kojem je Mark predstavio akviziciju bilo je i riječi o uvođenju oglasa u WhatsApp što je posebno naglašeno da se neće dogoditi. Naime osnivači WhatsAppa, ali i Facebokovi menadžeri smatraju da je trenutna monetarizacija WhatsAppa dovoljna. A i glavna mantra Jana Kouma, osnivača WhatsAppa od samih početaka je bila: "Bez oglasa". Naime, WhatsApp je besplatan za korištenje prvih godinu dana, a nakon toga se plaća 0,99 $ godišnje.

Zanimljivo je i što je postignut dogovor koji će osnivačima WhatsAppa donijeti milijardu dolara ako dogovor propadne i do akvizicije ne dođe. A osim toga, valja spomenuti kako je dionica Facebooka pala za više od 4.5% u samo par sati nakon ove najave.

WhatsApp je sa svojih 450 milijuna aktivnih korisnika puno aktivniji od Facebooka koji ima 145 milijuna mjesečno aktivnih korisnika, Gmaila koji ima 123 milijuna mjesečno aktivnih korisnika, Twittera s 54 milijuna aktivnih korisnika i Skypea s 52 milijuna aktivnih korisnika.

Zaključak nekih od analitičara koji su najbolje upučeni u situaciju na društvenim mrežama je kako se na prvu ovaj iznos od čini prevelik, pogotov ako uzmemo u obzir da je monetarizacija aplikacije minimalna no kako se zbog baze korisnika ova akvizicija isplati dugoročno gledano. Isto tako, većina novca je plaćena u dionicama, što je definitivno Facebookov pametan potez jer je u današnje vrijeme sve prenapuhano pa i cijena dionica.

Neki kažu kako Facebook traži načine kako bi podigao svoju popularnost, osobito među mlađim korisnicima, a kako njihov Facebook Messenger nije uspjevao u njihovom naumu, odlučili su kupiti ono što valja i što ljudi voli. Drugi pak na društvenim mrežama proglašavaju ovo potezom očajnika, dok se drugi zalažu kako je riječ o vrlo pametnom i promišljenom potezu i kao Facebook nije ni blizu očaja. Bilo kako bilo, Facebook definitivno nije došao svom kraju i sigurni smo da ćemo za njegove akvizicije još čuti puno puta.