Veliki broj ljudi radi više od 40, 50 ili 60 sati na tjedan što može biti iscrpljujuće za organizam. No, istraživanja pokazuju kako zapravo manji dio tih sati utrošimo na kvalitetno i usredotočeno obavljanje posla, a puno više na druge stavke koje nam odvlače pažnju. Vjerojatno najpoznatiji primjer su internet i društvene mreže.
Donosimo vam 5 malih i praktičnih koraka koji će vam pomoći da optimizirate vaše vrijeme provedeno u uredu i održite produktivnost tijekom cijelog dana.
1. 7 minuta vježbanja. Pitate se zašto točno 7, a ne primjerice 10 minuta? Zato što je 7 minuta dovoljno kratko da vam ne poremeti ostale jutarnje navike, ali i dovoljno dugo da vas razbudi i riješi mrzovolje pogotovo ako ste sinoć ostali duže budni. Stoga nema opravdanja da ovu zdravu i kratku naviku ne uključite u svoje jutarnje rituale. Postoje razni programi i aplikacije koji će vam pokazati kako u samo 7 minuta razgibati cijelo tijelo koje će vam iza biti zaista zahvalno.
2.Zeleni smoothie je još jedna stvar na kojem će vam vaše tijelo biti zahvalno. Svi znaju da je doručak najvažniji obrok u danu, ali osim što je važno da usvojite tu zdravu naviku, važno je osvijestiti i izbor namirnica koje će se naći na vašem jutarnjem meniju. Najbolji izbor je zeleni smoothie, a najlošiji, različite kombinacije peciva i lisnatog tijesta. Brz, jeftin i jednostavan smoothie u koji možete ubaciti, primjerice bananu, jabuku, naranču ili špinat, pola krastavca, nekoliko kockica leda i lanene sjemenke, najzdraviji je energični napitak koji možete zamisliti i koji će vam instantno podignuti raspoloženje.
3. Zacrtajte 3 stvari koje želite postignuti u danu. Naravno, ne trebaju to biti neke grandiozne stvari koje će vas, ukoliko ih ne uspijete ostvariti, deprimirati. Dovoljno je da odredite tri male stvari po vašem izboru zbog kojih ćete se na kraju dana osjećati ispunjeno i zadovoljno.
4. Naučite organizirati vrijeme. Sigurno ste se bezbroj puta našli u situaciji da imate pregršt posla i da vam 24 sata u jednom danu jednostavno nisu dovoljna za sve to obaviti. Najvažnije je da velike i važne projekte podijelite na manje cjeline i u kalendaru odmah odredite vrijeme za koje ste procijenili da će vam biti potrebno da ih ostvarite. Na to još dodajte 33% dodatna sata kako biste bili sigurni da ćete uspjeti obaviti sve u zadanom roku.
5. Odmor. Ne zaboravite da je i tijekom radnog vremena, potrebno odvojiti barem 15 minuta za odmor. Najbolje je da tih 15 minuta iskoristite nakon ručka. Možete to nazvati pauzom ili vrstom profesionalne meditacije. Potpuno je svejedno. Najvažnije je da se na to kratko vrijeme maknete od kompjutora, mobitela i drugih stvari koje vam odvlače pažnju. Iskoristite ih da razmislite koliko ste toga napravili, što još morate i koliko ste daleko od cilja koji ste zacrtali