Moćni influenceri, ti kreatori naše svakodnevice, oni koji diktiraju trendove i društvene promjene, nisu čekali ni trenutka. Odmah su pozvali svoje sljedbenike na oštru i odlučnu akciju. Stotine tisuća ljudi odazvalo se i u trenu ispunilo ulice i trgove grada. Stvar je bila riješena u trenu, na opće zadovoljstvo. Influenceri, ti heroji našeg doba, još su jednom pokazali svoju snagu i učinkovitost.
.....priča koja se nije dogodila...
Umjesto toga, svakodnevno nas mediji obasipaju informacijama o "influencerima".
Nekakvom fenomenu društvenih mreža, prvenstveno Instagrama, moćnog alata koji je u posljednje vrijeme dozvolio svakome njegovih sat vremena slave, u svijetu koji kreiramo sami. Za Instagram ne moraš biti bogat da bi izgledao bogato, lijep da bi izgledao lijepo, visok da bi bio model, a ni pretjerano smislen da bi imao vojsku pratitelja, čijim se brojem mjeri "utjecaj" pojedinca na njegovu okolinu.
No, jedna stvar ostaje neizgovorena. Nije nepoznanica da će prosječan promatrač uvijek radije posegnuti za onom informacijom koja ne izaziva umor, zbunjenost i pokretanje moždanih vijuga. Štoviše, otpor prema svakom obliku promišljanja, učenja i informaciji koja zahtjeva predznanje više je nego evidentan u svim sferama društva. Znači li to da će najveći broj u stvari ne previše zahtjevnih pratitelja imati onaj koji ih redovito opskrbljuje naj jednostavnijim, da ne kažem glupljim sadržajem koji traži odobravanje okoline čiji je like potvrda da ste pogodili ukus prosjeka.Odgovor se nameće sam po sebi...
Današnje generacije, zvali ih milenijans, xelenijals ili kako god, odrastaju u uvjerenju u vlastitu važnost i veličinu, što je upravo i njihova najslabija točka.
Jedno je sigurno, velik broj pratitelja na Instagramu, najčešće je povezan s trivijalnošću sadržaja, lakim temama, uglavnom razmetanjem ideje o savršenom životu iz bajke, koji živi protagonist Instagram sna. A ako ste dovoljno dugo prisutni i pratite razvoj ovih fenomena, lako ćete primijetiti da su se u tim vodama najbolje snašli upravo oni koji su u stvarnom svijetu imali najviše poteškoća pronaći svoje mjesto i potvrdu kroz profesiju ili mjesto na društvenoj ljestvici. Jer budimo iskreni, ako stvarno radite, teško da će te imati vremena baviti se svojim Instagramom.
Postavlja se pitanje, jesu li INFLUENCERI, idoli današnjeg doba, u stvari gubitnici stvarnog života, koji danas, svojim primjerom daju smjernice kako oblikovati svoj savršeni, imaginarni život?
Biti uspješan, u većini segmenata, ima više razina. Danas, u vrijeme društvenih mreža i privatnih portala, stvoriti dojam o nečijem uspjehu više je nego lako. Stoga će mnogi za sebe pomisliti kako su uspjeli na temelju lajkova ili medijskih natpisa, ali uspjeh, vjerujte mi, još uvijek dolazi kao posljedica dugogodišnjeg i napornog rada. Influencer, tako popularna riječ, rijetko kada bude u prilici da stvarno testira svoj "utjecaj " na okolinu i tržište.
Pompozni nazivi, stvaranje fenomena od stvari koje su se nama, odraslima tijekom osamdesetih godina no i generacijama prije nas, činile nekako prirodne i životne te smo živjeli i preživjeli različite faze stvaranja vlastitog identiteta, danas su postali svojevrsna potvrda postojanja.
Danas, ako svom djelovanju, oblačenju, prehrani i pisanju ne daš naziv, isto je kao da se nije desilo.
PUBLIC PERSON / neobjašnjivi fenomen i značenje, za koje se pitam, koji je točno trenutak, kada sam sebe označiš kao PUBLIC PERSON?
HIPSTER / osoba koja se oblači, za razliku od svih drugih koji se oblače i koji su taj isti stil nosili originalno, ali se nisu nazivali nikako... polako odlazi u povijest.
BLOGER / osoba koja opisuje svoj običan život, kao i tisuće drugih, na svom Facebook ili Instagram profilu, samo je ova odlučila titulom BLOGER dati si na važnosti.
FOOD BLOGER / osoba koja kuha, ali ima vremena fotografirati to i objavljivati. Šef top restorana, koji dnevno pripremi tisuće tanjura, samo je šef kuhinje.
INFLUENCER osoba koja svoj "utjecaj" nudi u zamjenu za komad garderobe, dezodorans ili komad bijele tehnike.
Čini se da je današnji svijet podijeljen između dvije stvarnosti. Jedna je ona, u kojima su akteri osobe s utjecajem, koji djeluju u stvarnome svijetu. Rijetko je koji uspješan poslovni čovjek, paralelno i bloger i influencer jer budimo iskreni, utjecaj je odgovornost, a odgovornosti na kraju dana imamo i previše...
Drugi je onaj imaginarni, u koji bježimo kad poželimo bili bolji, ljepši, sretniji, pametniji. Influencerom se proglašavaju oni koji sami najčešće nisu nikada osjetili moć utjecaja.
Tekst nije pisan u namjeri da uvrijedi ili omalovažim nečiju vrijednost ili društveni utjecaj. Samo tražim odgovore na pitanja, koja mene zbunjuju... ili vesele... :)
Da se razumijemo, ja obožavam društvene mreže, psihijatrijsku fotelju našeg vremena i uvid u to koliko smo različiti.