Sinoć je predstavljen novi model Bugatti automobila: Bugatti Tourbillon - hibridni automobil s brojnim inovativnim tehničkim i dizajnerskim detaljima. Glavnu riječ u prezetaciji novog koncepta automobila imao je Mate Rimac, a upravo je novi Tourbillon prvi model ovog brenda predstavljen pod njegovom palicom. Pri prezentiranju novog modela istaknuo je sljedeće: „Razvoj automobila Bugatti Tourbillon na svakom je koraku vođen Bugattijevom poviješću dugom 115 godina, kao i riječima samoga Ettorea Bugattija. Zajedno s dizajnerskim i inženjerskim timovima koji su željeli započeti novo i uzbudljivo poglavlje u priči o Bugatti sportskim hiperautomobilima, vodio sam se Ettoreovim mantrama koje kažu da „ako je nešto usporedivo, onda više nije Bugatti“ te da „ništa nije previše lijepo“.
Budući da je Tourbillon prvi Bugattijev model u posljednjih dvadeset i više godina bez legendarnog motora W16, nije primijenjena tradicija imenovanja osnovnih modela po Bugattijevim čuvenim automobilističkim asovima. Umjesto toga, odabrano ime savršeno utjelovljuje karakter automobila. Radi se o francuskoj riječi tourbillon, što je urarski izum iz 1801. godine Švicarca koji je tada živio u Francuskoj, a ujedno nas nenametljivo podsjeća na Bugattijevo francusko naslijeđe i sjedište u Molsheimu. Tourbillon je originalna i jedinstvena kreacija, istovremeno složena i predivna, a pomaže suzbiti učinke gravitacije sata kako bi se osiguralo dosljednije mjerenje vremena. Dva stoljeća nakon izuma i dalje se smatra vrhuncem urarskog umijeća.
Taj osjećaj mehaničke bezvremenosti bio je nit vodilja u stvaranju Bugatti Tourbillona. Riječ o automobilu koji će se zasigurno naći u brojnim izložbenim prostorima u ovom i sljedećim stoljećima, a s obzirom na brzajući razvoj tehnologije (posebice velikih digitalnih zaslona), iznimno je važno da u sebi sadrži što je više bezvremenih dijelova moguće. Tourbillon stoga rabi cijeli niz dizajnerskih i inženjerskih tehnika koje ne zastarijevaju, uključujući i potpuno analogni instrumentni klaster, koji su izradili švicarski urari s istom količinom brige i pozornosti kao da je riječ o jednom od vrhunskih svjetskih satova. I baš kao što se takvi satovi prenose s koljena na koljeno, i Tourbillon je osmišljen kao automobil za vječnost.
Kao i svaki drugi Bugatti suvremenog doba, i Tourbillon je „oblikovan prema zahtjevima brzine“. Naime, mogućnost vožnje brzinom većom od 400 km/h zahtijeva da svaka pojedinačna površina, utor i prijelaz budu savršeno obrađeni kako bi se ne samo osigurala aerodinamika automobila, već i kako bi svi ti dijelovi pridonijeli njegovoj termodinamici. Tijekom evolucije Tourbillona to se temeljno načelo razvijalo s obzirom na Bugattijeva četiri glavna dizajnerska elementa nadahnuta poviješću: prednje rešetke u obliku potkove, bočnu liniju u obliku slova C, središnji hrbat i kombinaciju dviju boja.
Frank Heyl, direktor dizajna tvrtke Bugatti Rimac, dodao je sljedeće: „Kreacije Ettorea i Jeana Bugattija briljantne su kada je riječ o aerodinamici, inoviranju i trajnoj ljepoti. Nadahnuće smo pronašli u Bugattijevu automobilu Type 35, na čiji je oblik utjecala prednja rešetka u obliku potkove, a čiji je trup odostraga sužen da bi se dobio aerodinamični oblik zrakoplova. Bili smo nadahnuti i automobilom Type 57SC Atlantic – u čijem nazivu slovo S znači surbaissé ili spušteno – pa smo spustili prednji dio, snizili liniju krova, vozača približili tlu, i stvorili predivnu nisku bazu i proporcije. Iznimno nam je važno bilo pažljivo rasporediti volumene koji su i funkcionalni i podržavaju ekstremne proporcije automobila. Niži automobil izgleda šire, a naglašena je i veličina kotača – sve podsjeća na napete mišiće i stav nekoga tko je spreman na nagli skok. Svaka odluka vezana za dizajn novog automobila za cilj je imala stvoriti osjećaj brzine, čak i u mirovanju.
Zahvaljujući iskustvu rada na Veyronu i Chironu u proteklih više od dva desetljeća, Tourbillon u sebi sadrži cijeli niz patentiranih tehnologija. Tako, primjerice, stražnje krilo automobila ostaje spušteno i tijekom vožnje najvećim brzinama, uz savršenu ravnotežu sila koju omogućuju te najnovije inovacije. Krilo se koristi za stvaranje veće potisne sile pri manjim brzinama, te kao zračna kočnica za veću stabilnost pri usporavanju.
Za aerodinamičnu ravnotežu zaslužan je novi koncept difuzora, koji se počinje uzdizati odmah iza putničke kabine, i to pod savršenim kutom koji drži automobil u besprijekornoj ravnoteži. Difuzor je razvijen u skladu s novim sigurnosnim standardima i u potpunosti integriran u strukturu samog difuzora. To ga čini vrlo učinkovitim, ali i skrivenim od pogleda, što omogućuje „otvoreni“ dizajn stražnjeg dijela automobila. Napredna električna „škarasta“ vrata omogućavaju jednostavno ulaženje u automobil, ali i dramatičan izlazak iz njega, a otvaraju se i zatvaraju uz pomoć elektronskog ključa.
Svaka odluka o interijeru (ili eksterijeru) automobila donesena je imajući na umu vrhunsku izvedbu, bez ikakvih kompromisa oko praktičnosti ili udobnosti automobila. Sjedala su, primjerice, pričvršćena za pod kako bi bila što lakša i niža, dok se kutija za papučice može električno podešavati i pomicati naprijed ili nazad kako bi se osigurao udoban položaj vozača tijekom vožnje. Zahvaljujući tom novom rješenju, unutrašnjost je prostrana, što je čini savršenom za dulja putovanja i svakodnevnu vožnju. Čak je i audiosustav napravljen bez uobičajenih zvučnika i woofera; umjesto toga, odabran je napredni sustav s exciterima unutar vrata i u ostatku automobila kako bi se postojeće unutarnje ploče koristile kao zvučnici. To je puno lakši i učinkovitiji sustav od uobičajenih audiorješenja.
U automobilskoj industriji obično se očekuje da je svaki novi model teži od prethodnoga, posebice ako je riječ o modelu s dodanim hibridnim pogonskim sklopom ili većim performansama. No u slučaju novog Bugattija neočekivano postaje norma. Tourbillon se tako može pohvaliti znatno boljim performansama, snažnim električnim pogonskim sustavom i velikim baterijskim sklopom, no i dalje teži manje od Chirona, što je pokazatelj nevjerojatnog inženjerskog umijeća timova koji su radili na Tourbillonu. Zahvaljujući laganoj konstrukciji i trenutnom okretnom momentu elektromotora, Bugattijev Tourbillon pruža izvanredne performanse.
ŠTO NAS OČEKUJE 2026. GODINE Mate Rimac, glavni izvršni direktor tvrtke Bugatti Rimac, istaknuo je sljedeće: „Vratimo li se u prošlost tvrtke Bugatti i promotrimo li kreacije Ettorea i Jeana, odmah nam postaje jasno kako njih dvojica nisu pristajala na kompromise. Nevjerojatna je količina patenata koje je Ettore prijavio jer je odbijao zadovoljiti se najjednostavnijim rješenjem. Želio je najbolje rješenje, čak i ako u tom trenutku još uvijek nije postojalo. Pronašao bi ga, razvio, testirao i unaprjeđivao sve dok ne bi bilo savršeno. A onda bi ga učinio predivnim. Razlog je to zbog kojeg se Bugattijevi automobili i danas cijene, kao i pokretač svega što smo napravili s Tourbillonom. Da, ludo je napraviti novi V16 motor, integrirati ga s novim baterijskim sklopom i elektromotorima, te upotrijebiti instrumentni klaster koji karakterizira umijeće izrade švicarskih urara, kao i 3D ispisane dijelove ovjesa i središnju konzolu od kristalnog stakla. Ali to je nešto što bi napravio i sȃm Ettore, i što Bugatti čini jedinstvenim i bezvremenim. Bez takve ćete ambicije razviti vrlo dobar sportski hiperautomobil, ali ne i legendarni automobil pour l’éternité.“ Bugattijev Tourbillon upravo kreće s fazom testiranja, a prototipovi su već na cesti u iščekivanju prvih isporuka kupcima tijekom 2026. godine. Ukupno će biti proizvedeno 250 automobila po neto početnoj cijeni od 3,8 milijuna eura. Ručno sklapanje automobila odvijat će se u pogonu Bugatti Atelier u Molsheimu, i to nakon što okonča proizvodnja modela s motorom W16: Bolide i W16 Mistral.
ŠTO NAS OČEKUJE 2026. GODINE
Mate Rimac, glavni izvršni direktor tvrtke Bugatti Rimac, istaknuo je sljedeće: „Vratimo li se u prošlost tvrtke Bugatti i promotrimo li kreacije Ettorea i Jeana, odmah nam postaje jasno kako njih dvojica nisu pristajala na kompromise. Nevjerojatna je količina patenata koje je Ettore prijavio jer je odbijao zadovoljiti se najjednostavnijim rješenjem. Želio je najbolje rješenje, čak i ako u tom trenutku još uvijek nije postojalo. Pronašao bi ga, razvio, testirao i unaprjeđivao sve dok ne bi bilo savršeno. A onda bi ga učinio predivnim. Razlog je to zbog kojeg se Bugattijevi automobili i danas cijene, kao i pokretač svega što smo napravili s Tourbillonom. Da, ludo je napraviti novi V16 motor, integrirati ga s novim baterijskim sklopom i elektromotorima, te upotrijebiti instrumentni klaster koji karakterizira umijeće izrade švicarskih urara, kao i 3D ispisane dijelove ovjesa i središnju konzolu od kristalnog stakla. Ali to je nešto što bi napravio i sȃm Ettore, i što Bugatti čini jedinstvenim i bezvremenim. Bez takve ćete ambicije razviti vrlo dobar sportski hiperautomobil, ali ne i legendarni automobil pour l’éternité.“
Bugattijev Tourbillon upravo kreće s fazom testiranja, a prototipovi su već na cesti u iščekivanju prvih isporuka kupcima tijekom 2026. godine. Ukupno će biti proizvedeno 250 automobila po neto početnoj cijeni od 3,8 milijuna eura. Ručno sklapanje automobila odvijat će se u pogonu Bugatti Atelier u Molsheimu, i to nakon što okonča proizvodnja modela s motorom W16: Bolide i W16 Mistral.