Posljednjih nekoliko mjeseci naši dizajneri su nam predstavili pregršt kvalitetnih modnih kampanja. Neke su djelo već renomiranih domaćih fotografa, dok su druge nastale pred objektivom mladih fotografskih nada; U svakom slučaju, u hrvatskoj kreativaca ne nedostaje. U nastavku vam donosimo kratak pregled domaćih dizajnerskih kampanja.
1) MARIO VIJAČKIĆ FW 2014.
Relativno novo dizajnersko ime na avangardnoj modnoj sceni - Mario Vijačkić, nakon uspješne premijere na pisti Schwarzkopf Cro-A-porter-a nastavlja dizajnerski djelovati. Iako pomalo neočekivano, nakon minuciozne izrade tekstila, i transponiranja strukture površina dizajner je otvorio novo područje istraživanja isključivo plastičnog pristupa oblikovanja. Kolekcija za jesen/zimu 2014. je nastala kao produkt istraživanja minimalističkog slikarstva, posebice stvaralaštva holandskog minimalističkog umjetnika Jana Schoonhovena. Njegove reljefne akromatske slike, pročišćene forme nastale multiplikacijom elemenata odišu skladom i sofisticiranom mirnoćom, posebice slika R69-26 iz 1969. koja je Vijačkiću poslužila kao baza za istraživanje.
2) ETNA MAAR FW 2014.
Andrijanina nova kolekcija, simboličnog naziva ”The One”, namijenjena je onima koji odbijaju poslušno slijediti trendove i biti dio kolektiva. Obraća se modnim buntovnicima koji aktualne trendove koriste samo kao inspiraciju i interpretiraju ih na sebi svojstven način. U samoj je kolekciji vidljiva ”bitka” avangardnih krojeva s tri aktualna trenda: minimalizmom, raskošnom slojevitošću i vječnom ljubavi prema crnoj boji. Snimanje kampanje za kolekciju “The One” realizirano je u Zagrebu, u produkciji moda.hr, nekoliko dana prije osmog nastupa Andrijane Subotić Pjajčik na Cro A Porteru.
3) VEDRANA MASTELA FW 2014.
„The Sanest Days Are Mad“ nastavak je Mastelinog istraživanja prostora. Preokupacija njezinog rada ostaje otvaranje prostora između tijela i odjeće, ali ovog puta ne kroz perforacije kao u radu postavljenom na Portanova Fashion Incubatoru, već kroz otvore i proreze geometrijski upisane na površini odjeće. Konceptom, svježom idejom, elaboriranim krojevima i inovativnim promišljanjem tekstila Vedrana Mastela je u svega tri kolekcije upisala svoje ime i generaciju novog vala dizajnera poniklih s Portanova Fashion Incubatora, a koji stvaraju u ozračju modne avangarde. Promišljajući vrijeme u kojem stvara, Vedrana Mastela ovom kampanju utvrđuje vlastiti potpis koji odiše iznenađujuće mirno i zrelo za dizajnera čije nas najbolje kolekcije tek očekuju. Kampanja za kolekciju snimana je u Kockici, zgradi koja je zaštićena kao kulturno dobro Republike Hrvatske. Izgrađena je za sjedište Centralnog komiteta Saveza komunista Hrvatske 1968. godine u Zagrebu, a na temelju projekta arhitekta Ivana Vitića. Samu unutrašnjost zgrade uredili su mnogi umjetnici: Edo Murtić, Zlatko Prica, Stevan Luketić, Raoul Goldoni.
4) IVA VILJEVAC
Dizajnerica nakita Iva Viljevac donosi nam novu kampanju za nakit pod nazivom "Vivid Noir" s Ana Marijom Cajner u glavnoj ulozi. Ovaj jedinstven nakit oduševit će sve žene kojima su modni dodaci nezaobilazan element njihovog stila. Kolekcija se sastoji od 20 modela nakita, od kojih su svi unikatni i rađeni uz puno pažnje, i puno vremena je uloženo zbog brojnih detalja. Poveznica kolekcije su lanci, a kako sve ne bi bilo strogo i hladno dizajnerica koristi boje. Osim metalnih elemenata, kolekcija je obogaćena vrijedim crvenim i bijelim koraljima, Swarovski kristalima i riječnim biserima. Ovo je kolekcija za djevojke i ženu kojima su detalji bitni, a s nakitom iz ove kolekcije doći će do izražaja osobnost svake žene. Nakit je dosta raznolik i svaka žena se može izraziti kako želi, nakitom koji stavi na sebe. Fotograf John Pavlish svojim istančanim smislom za estetiku donosi nam bezvremenske fotografije ovog jedinstvenog nakita koji će zasigurno postati „must have“ dodatak ove sezone.
5) MLADEN GRUBIĆ
LJUBAV, SMRT I SNOVI tri su začarana kruga mlade žene koja ne uspijeva razlikovati stvarnost od mašte. Opsjednuta estetskim, koja izražava prezir prema duhovnom i materijalnim, a ipak njeguje uzvišenost. Zatečena bogatstvom i novom slobodom. Nadraženost života dovodi je pred vrata lažnih društvenih normi...
6) ALEKSANDAR ŽAREVAC FW 2014.
Žarevac se prošle sezone odlučio napraviti pomak od svojih ženstvenih silueta i kreacija te u potpunosti posvetiti izradi muške kolekcije namijenjene , urbanom, neopterećenom, odvažnom, snažnom i modernom muškarcu koji voli kvalitetan dizajn i udobnost. Pojednostavljen dizajn i nosivost okosnica su njegove kolekcije, no detalji poput cifova, dugih kragni i ovratnika, te umetanje različitih materijala u jakne, košulje, kapute i sakoe daju veliku dozu dizajnerskog statementa koji m se ističe muškost i ostavlja moćan dojam. Harmoničan kolorit prikladan za sezone jesen/zima u kombinaciji s military uzorkom dodatno naglašavaju cjelokupni utilitarni osjećaj kolekcije. Upravo su taj utilitarni osjećaj i harmoničan kolorit bila glavna inspiracija u snimanju kampanje. Kao savršena kulisa za snimanje poslužio je prostor AKC Medika koji je svojim posebnim izgledom i uređenjem pridonio stvaranju specifične atmosfere, netipične za hrvatske uvjete.
7) ANA MARIA RICOV DW 2014.
Majstorica kroja i istančane modne estetike i ovoga puta ostaje vjerna svojoj filozofiji: naglasak stavlja na slojevitost, čistoću forme i strukturu. Prepoznatljiva po svojem minimalističkom pristupu modi, Ricov je ovom kolekcijom pobrala pohvale modne kritike i publike, a sada predstavlja vizuale kojima još jednom pokazuje svoj odnos prema odijevanju. Minimalan stajling, jednostavnost, naglasak na formi i konstrukciji glavne su karakteristike estetike ove mlade dizajnerice.
8) CODED EDGE FW 2014.
Vođena i inspirirana tom bojom moći i dostojanstva nastala je kolekcija Empyreal. Kroz nosive komade s naglaskom na predimenzionirane kapuljače, toplije materijale i avangardne elemente, ubacivanjem kožnih dijelova, kolekcija prikazuje modernu crnu siluetu u vidu dugih haljina, pojednostavljenih suknji i toplih odjevnih komada za hladnije dane. Kroz različite teksture poput kože i umjetnog crnog krzna razbijena je plošnost cjelokupne kolekcije. Coded Edge otišao je i korak dalje u razradi nakita koji upotpunjuje kolekciju, a sastoji se od ručno izrađenih narukvica, prstenja i oglavlja, koja daju karakterističan i već prepoznatljiv dizajnerski potpis. Već prepoznatljiva estetika crne boje prisutna je i na vizualima kolekcije inspirirane razdobljem s početka 14. stoljeća. Crna boja smatrala se bojom moći, dostojanstva, poniznosti i umjerenosti te je do kraja 16. stoljeća obilježila odjeću na svim europskim dvorovima od Italije do Engleske.
9) DIORALOP FW 2014.
Hrvatski dizajnerski duo Andreja Bistričić i Maja Merlić ovih su dana predstavile svoju novu kampanju u kojoj su nanovo do izražaja došli prepoznatljivi krojevi i uvijek zanimljivi printevi. Nešto mračniji ton fotografija za koje je zaslužna Sanja Bistričić savršeno su zaokružili najnoviju jesensku priču mladih dizajnerica, u kojoj se predimenzionirani krojevi isprepliću s crno-bijelim koloritom apstraktnih uzoraka. Frizure potpisuje naš etablirani frizer Mijo Majhen, a zaštitno lice kampanje je lijepa Lucija Mandekić.
10) MARIJA KULUŠIĆ FW 2014.
Sam naziv kolekcije “Tendencije” govori više o konceptu koji stoji iza cijele kolekcije. Potaknuta je radom umjetniče grupe Exat 51 koja je, po mišljenju mnogih, začetnik posljednjeg avangardnog pokreta u Europi. Od svih njihovih djela posebice ističe Reljefometar Vjenceslava Richtera koje svoj odraz na neki način nalazi u ovoj kolekciji. Ženski odjevni komadi variraju od toplih kaputa izrađenih od kašmira i vune pa sve do raznolikih haljina od pamuka te raznih poliesterskih materijala i karakterističnih, svakako upečatljivih topova od vune, pamuka i eko kože.
11) ZORAN ARAGOVIĆ FW 2014.
Dizajner poznat po patchworku materijala i boja, ove sezone odlučio je napraviti upravo suprotno koristeći isključivo crnu, bijelu i sivu. Potpuno neočekivano, u izostanku boja, naglasak je stavljen na kroj i spajanje raznih tekstura koje oživljavaju dizajnerovu modnu fantaziju, ali u negativu. „Upravo zato, lice nove kampanje je slovenski model Nina Ricci, koja je nedavno snimila i kampanju za Marca Jacobsa. Poseban scenski dojam na reviji dale su upečatljive frizure odnosno perike načinjene od 1600 metalnih ziherica što je djelo Katice Topčić za Kevin Murphy, a nosila ih je i Nina Ricci na snimanju kampanje. Za šminku je zaslužna Snježana Raguž za Illamasqua.