Mogli bismo tvrditi da se sva ljepota na društvenim mrežama nije stvarna, već da je stvorena uz pomoć raznih filtera, odnosno da je to svojevrsno filtriranje stvarnosti.
Skoro svi svoje fotografije, prije objavljivanja, uređujemo koristeći efekte pomoću kojih zamagljujemo, zaglađujemo i ispravljamo nepravilnosti ili poboljšavamo svoje nedostatke.
Dok filteri na društvenim mrežama daju iluziju besprijekorne kože, neke marke poput Kylie Jenner Lip Kits koriste virtualnu stvarnost za promociju novih proizvoda.
Filteri su nova digitalna valuta. Tko nije sudjelovao u nedavnom FaceApp trendu namijenjenom da vam pokaže kako će vaše lice ostarjeti? Običan stari selfie više ne zadovoljava potrebe tržišta.
Samoizražavanje sada nadilazi izgled vaše kose i šminke.
Jeste li se ikada zapitali kako će virtualni filteri promijeniti beauty svijet?
Dolazi do zamagljivanja granica zbog Instagrama i Snapchata koji ažuriraju svoje filtere svake sezone, na isti način na koji dizajneri predstavljaju svoje nove kolekcije. Snapchat filteri dolaze i odlaze svakih nekoliko dana te se nikad ne zna kada će, možda, nestati zauvijek.
Zbog filtera postajemo vlastiti avatari na društvenim mrežama, prelazeći granice stvarnosti da bismo stvorili ekstremne, eksperimentalne i doktorirane verzije sebe.
Društveni su mediji više nego samo izgled. Oni su danas sredstvo uz pomoć kojega procjenjujemo sami sebe, iako to ne bi trebalo biti tako. Jednom kada objavimo svoju sliku očekujemo reakcije naših prijatelja kako bi dobili odobrenje i pohvale.
Ljepota prvo, zabava drugo
Pozitivnije je da se uspon 'ludog selfija' gotovo osjeća evolucijom. Ovi simpatični, kičasti efekti znače da više nema ozbiljnih, tmurnih poza. Oni nam govore da sebe ne trebamo shvaćati previše ozbiljno, da se možemo se smijati sami sebi.
S druge strane, jasne su značajke koje ti filtri stvaraju. Odjednom svi imamo ogromne oči, lepršave trepavice pune ružičaste usne koje se smatraju obilježjima ženstvenosti. Ovaj pristup "ljepota prvo, zabava drugo" objašnjava zašto su ovi filtri, toliko, popularni.
Filteri pružaju bistar, besprijekoran ten i blistave, bijele zube i oči. Sve ono za čime težimo. No, moramo shvatiti da je važno voljeti pravu verziju sebe, a ne onu koju prezentiramo svojom e-prijateljima.
Budućnost e-make-up-a
Za svijet ljepote, ovaj neprimjeren pristup uzdrmava stvari. Naravno, proizvodi s mekim fokusom brojnih brendova koji zamagljuju boju, već godinama obećavaju „Insta-perfect“ lookove.
Ne iznenađuje ni činjenica da industrija sada teži k fenomenu filtra. Kad je Kylie Jenner nedavno lansirala svoj Kylie Lip Kit, Instagram je stvorio poseban filter koji vam omogućava da isprobate različite nijanse.
Također, u posljednje vrijeme, umjesto proizvoda koji promiču beauty trendove na društvenim medijima, vidimo i pokretanje proizvoda koji su inspirirani filtrima: filtar 'freckle' izrodio je nove olovke za stvaranje pjegica, ako ih prirodno nemate.
U doba izrazito personaliziranih pristupa ljepoti, hiper-karakteristični efekti koje nude filtri počeli su učiniti da svi izgledaju isto te da internet više ne služi za promicanje beauty proizvoda, već za inspiraciju stvaranja novih proizvoda koji su nerealni i stvaraju iskrivljenu sliku nas samih.