Prodaja ulaznica za balet Orašar Petra Iljiča Čajkovskoga u koreografiji Vladimira Malakhova za pretplatnike zagrebačkog HNK započela je danas u 11 sati na blagajni kazališta i trajat će do subote, 5. studenoga, do 13 sati. Prodaja ulaznica za sve ostale građane kreće u utorak 8. studenog na blagajni kazališta te na web stranici.
Jedan od najljepših i najpopularnijih baleta svijeta u zagrebačkom HNK prikazivat će se od 29. studenog pa sve do 4.siječnja.
Iz HNK naglašavaju da je na blagajni kazališta moguće kupiti ulaznice za izvedbe na rasporedu 30. studenog, zatim 5., 12., 20., 24. prosinca 2022. te 4. siječnja 2023. Ulaznice za ostale izvedbe prema objavljenom rasporedu moći će se kupiti isključivo online.
Radno vrijeme blagajne je radnim danom od 10.00 do 19.00 sati, a subotom od 10.00 do 13.00 sati.
Sve to znači da nas, sudeći po prethodnim godinama, u utorak 8. studenog očekuju veliki redovi ispred zagrebačkog HNK-a. Oboružajte se živcima ako ćete čekati u redu ili budite uporni ako ćete kupovati online .
Inače, baletnu bajku Orašar obožavaju djeca različite dobi i ona je neizostavan dio svake adventske čarolije u svim dijelovima zemaljske kugle. Jedno od najljepših djela klasične baletne umjetnosti vodi svoje obožavatelje kroz božićni svijet raskoši, šarenila, veselja, mašte, prinčeva i vila te nezaobilaznih slatkiša, prateći pustolovine djevojčice Klare koja od svojeg ujaka na Badnjak dobiva neobičan dar, drobilicu za orahe u obliku drvenoga lutka. Klara obožava i svojeg ujaka poznatog po izvođenju najrazličitijih čarolija kao i njegov nesvakidašnji dar. Kad u ponoć Orašar oživi uz malu čarobnjakovu pomoć, on povede Klaru u čudesan svijet prepun najrazličitijih zanimljivih likova, koji se s neobičnom pažnjom posvećuju presretnoj djevojčici.
Danas, uskoro 130 godina od praizvedbe Orašara Petra Iljiča Čajkovskoga u koreografiji jednoga od najslavnijih koreografa svih vremena Mariusa Petipaa, teško je povjerovati kako je to, diljem svijeta skoro pa najomiljenije baletno djelo, pri prvom gledanju bilo proglašeno promašajem. Suvremenici nisu prepoznali glazbenu genijalnost djela, obilježena karakterističnim elementima glazbene romantike i groteske te satiričnim opisom karaktera. Okrutne su kritike teško povrijedile senzibilna umjetnika, koji je rado u svojim zrelim djelima bježao u bajkovite sadržaje za koje je skladao svoju najsvjetliju i najveseliju glazbu.
Poslije Oktobarske revolucije Orašar se s velikim sjajem vratio na ruske pozornice, odakle se munjevitom brzinom raširio diljem svijeta u različitim koreografskim čitanjima, ali uvijek zadržavajući velebnu glazbu Čajkovskoga i elemente Petipaove jednako velebne koreografije. Zagrebačka je publika vidjela Orašara već ranih 20-ih godina prošloga stoljeća, a od 1970. on je postao stalnim repertoarom nacionalne baletne pozornice.
Koreografski i režijski Orašara 2019. postavio je baletni umjetnik svjetske reputacije Vladimir Malakhov, koji je s domaćim baletnim ansamblom već uprizorio popularno Labuđe jezero. Malakhov svoju fascinaciju klasikom, kako sam kaže, voli podijeliti s mnogima diljem svijeta, smatrajući kako ljudi vole gledati dobro ispričane priče koje prelazeći rampu izazivaju emocije… i upravo stoga dolaze i po nekoliko desetaka puta vidjeti, recimo, Orašara.