"Bella figura" premijerno u zagrebačkom HNK!

| Art |

HNK priprema inscenaciju drame Yasmine Reze u režiji Borisa Liješevića koja će nakon trideset godina ponovno upogoniti Veliku pokusnu dvoranu

Prva ovosezonska premijera drame u zagrebačkom Hrvatskom narodnom kazalištu - 'Bella Figura' renomirane francuske spisateljice Yasmine Reze u režiji Borisa Liješevića održat će se 6. studenog u 20 sati u Velikoj pokusnoj dvorani. Nakon praizvedbe u berlinskom Schaubühneu u travnju ove godine, ovo je prvo uprizorenje spomenute drame. U predstavi glume Lana Barić, Milan Pleština, Olga Pakalović, Dušan Bućan te Ksenija Marinković kojoj je ovo prva uloga kao članici ansambla HNK. 'Bella figura' označava i širenje izvedbi HNK na nove prostore ove kazališne kuće – naime, predstava će se izvoditi u Velikoj pokusnoj dvorani nakon trideset godina. Velika pokusna dvorana nalazi se na samom vrhu zgrade i tijekom dana koristi se za probe opere, orkestra i dramskih predstava. Premijernom izvedbom 'Bella figure' spomenuti prostor preuzima i funkciju večernje scene.

"Bella Figura"

Kao pozornica je taj prostor otvoren u sezoni 1976./77 s legendarnom predstavom ‘Zagrepčanka’ Branislava Glumca s Brankom Cvitković i Božidarom Oreškovićem u glavnim ulogama. Tijekom desetak godina ondje su odigrane mnoge predstave poput Majdakovih 'Starih dečki', 'Maturanata' Ivice Ivanca, Sartreova 'Iza zatvorenih vrata' u režiji Vlade Habuneka  pa sve do 1984. kada je ondje praizveden 'Kupido' Ivana Bakmaza u režiji Ivice Kunčevića. 30 godina kasnije publika će ponovno moći osjetiti čari ulaska na istočni ulaz kamo ulaze umjetnici i zaposlenici kazališta, popeti se do samog vrha zgrade i u intimnom okruženju uživati u malo drugačijim kazališnim formatima unutar programa kazališta. 'Bella figura' igra se u sredini prostora, a publika pozornicu okružuje sa sve četiri strane, fokusirajući tako jedan fragment naše zajedničke stvarnosti i  dopuštajući da se kazalište događa među nama.

"Bella Figura"

Yasmina Reza, francuska spisateljica, dramatičarka, glumica i scenaristica jedna je od najizvođenijih suvremenih dramskih autorica, a njezini komadi prevedeni su na 35 jezika i izvode se na pozornicama širom svijeta. Za svoj rad dobila je sve značajne svjetske strukovne nagrade, među ostalima Laurence Olivier, Molière, Cesar, Tony, itd. Nazivaju ju kraljicom bulevara i građanske komedije te preciznom dijagnostičarkom neoliberalnog društva. Rezinikomadi uvijek su dobro prihvaćeni kod glumaca i publike - o tome svjedoči podatak da su njene predstave samo na hrvatskim pozornicama doživjele preko 400 izvedbi.

'Bella figura' je Rezin najnoviji tekst, a nastao je prema narudžbi Thomasa Ostermeiera, uz praizvedbu u njegovoj režiji u travnju u Berlinu. Nepodudarnost između stvarnoga opažanja i doživljaja neke osobe karakteristična je tema koja se ponavlja gotovo u svim komadima Yasmine Reze, kao i gubitak kontrole nad događajima koji onda tako intenziviraju i ističu tu nepodudarnost. Istraživanje onoga što se nalazi iza pojavnosti donekle i afirmira laž kao način života, ali Yasmina Reza ne odnosi se prema svojim licima kritički, ona samo promatra i tako ukazuje na paradokse i slabosti suvremenoga življenja. Gotovo Čehovljanskom ravnodušnošću Reza ispisuje ljudsko trajanje obilježeno mnogim nesavršenostima, a prekomjernošću izraza i kontrastom onoga što se govori i onoga što se vidi postiže komični efekt premda zaplet zapravo i nije smiješan.

Boris Liješević


Boris Liješević
mladi je srpski redatelj koji slovi kao jedan od najdarovitijih umjetnika regije. U svojemu redateljskom opusu susretao se s različitim naslovima, autorima i pravcima. Uz klasična djela dramske literature surađivao je sa srpskim dramskim autorima mlađe i srednje generacije kao i sa suvremenim regionalnim i europskim autorima. Nekoliko predstava radio je prema dramatizacijama romana ('Općinsko dijete' Branislava Nušića, 'Kozle u mlijeku' Jurija Poljakova, 'Elijahova stolica' Igora Štiksa, 'Mirni dani u Mixing Partu' Erlenda Loea, 'Upotreba čovjeka' Aleksandra Tišme), a značajan dio njegovoga opusa čini rad na dokumentarnome kazalištu ('Čekaonica' i 'Plodni dani', 'Povodom Galeba', 'Očevi su grad(ili)'). Od klasičnih djela dramske literature ističe se njegova režija 'Sluge dvaju gospodara', komedije Carla Goldonija te Euripidova 'Alkestida'. Za svoj je rad dobio više domaćih i regionalnih nagrada.  'Bella figura' je Liješevićev prvi susret s Yasminom Rezom i Hrvatskim narodnim kazalištem u Zagrebu.

 
Nakon premijere, slijede izvedbe drame 'Bella figura' 9., 10., 12., 14. i 18. studenog.

"Bella Figura"