Što jesti i mršaviti?

Svi koji su očajni jer se ljeto bliži, a kilogrami i masne naslage još su tu, mogu malo odahnuti. Naime, spasa ima, samo trebate jesti ispravne proljetne namirnice. S proljećem i police u supermarketu postaju živahnije i obojanije jer se na njima nalaze svježe proljetne namirnice. Što je najbolje, većina namirnica koju sada možemo naći na placu i u supermarketima su sa malo kalorija, pune vitamina i minerala i pomoći će vam u vašoj namjeri da skinete nakupljene kile i zabljesnete na plaži. Vodimo kroz najbolje namirnice koje će istopiti vaše nakupine masti. I naravno- sretno!

 

Potočarka

Potočarka
Potočarka

Vodena biljka dugih peteljki, s malim, okruglastim, zelenim listovima divno je gorka i paprena te odlična za pojesti, a ima nisku razinu masnoće. Kao i svo tamnozeleno lisnato povrće, potočarka je nutirtivno bogat izvor različitih vitamina, minerala i antioksidansa koje bi ljudi u sklopu bilo koje zdrave prehrane trebali redovito unositi u organizam. Potočarka, nažalost, u našim krajevima nije nešto popularna namirnica iako je posebno dobar izvor karotena, koji je odličan za zdrave oči, kožu, kosti i jak imunološki sustav. Stari Rimljani i Perzijanci koristili su potočarku kao hranu za mozak, svojevrsni tonik za živce, ali i kao afrodizijak. U današnje vrijeme često se koristi samo kao dekoracija jelu, no potočarku preporučamo u svakodnevnoj prehrani. Nekima je sirova pregorka, no dobro ju je u takvom obliku koristiti kao dodatak raznim salatama. Za potočarku kažu i da usporava starenje, tako da nam nije jasno kako to da Hrvatice još uvijek nisu poludjele za ovom namirnicom. Pokušajte napraviti juhu od potočarke ili je koristite kao dodatak sendvičima.

 

Grašak šećerac (eng. sugar snap)

Grašak šećerac
Grašak šećerac

Odlična kombinacija slatkog i hrskavog. Slatki grašak iz sorte sugar snap zadovoljiti će vašu potrebu za šećerom, ali i utažiti vašu glad. Ova iznimno nutritivno hranjiva namirnica posebno je bogata vitaminom B. Iako se može jesti i sirova, jede se pripremljena na pari kao međuobrok ili prilog glavnom jelu. Grašak je odličan kada se pomiješa sa krumpirom, uz papriku i sezam te naravno uz meso ili ribu.

 

Šparoge

Šparoge
Šparoge

Čim u ožujku krene sezona šparoga, svim gurmanima, cure sline. Ali, šparoge nisu samo poslastica za nepce već i za vašu guzu. Naime, sa šparogama možete biti sigurni da koju god količinu pojedete nećete dobiti niti grama masti. Šparoge (blanširane) savršeno idu samo sa limunovim sokom ili pak kao dio proljetne fritaje. Naravno, divlje šparoge su posebna poslastica. S obzirom da svaka šparoga u prosjeku ima manje od četiri kalorije te vrlo nisku razinu kolesterola i nula masnoća, kao dio uravnotežene prehrane sigurno pomaže mršavljenju. Osim što vašem ureninu daje neugodan miris, šparoga je kako pokazuju zadnja istraživanja izuzetno zdrava i ljekovita, a za mršavljenje i savršena namirnica, zato požurite na plac dok ih još ima!

 

Zečetina

Zečetina na divlje
Zečetina na divlje

Kada govorimo o zečetini, moramo zaboraviti male slatke kuniće koji su nam nekad bili kućni ljubimci. Iako zečetinu nepravedno smještaju pod mainstream naziv meso, ovo meso definitivno ne može spadati u istu kategoriju kao i sve ostalo. Osim što je raj za vaše nepce, zečetina je u usporedbi sa svim drugim vrstama mesa najmanje kalorična te ima izuzetnu nisku razinu masnoća. Zečetina pobjeđuje i u usporedbi s bijelim mesom jer ima samo 3 g masti na 100 grama mesa, dok je kod piletine to 5-7 g, a mlade janjetine 10 g. Zečetina je i odličan izvor proteina te vas drži duže sitim, osim toga ima visoku razinu željeza i B vitamina. Odlično je znati da se bez razmišljanja dok paziš na prehranu možeš najesti mesa. To je pogotovo važno muškarcima, koji bez mesine ne mogu zamisliti život.

 

Špinat

Špinat
Špinat

Osim što ga jede Popaj koji zbog svoje snage osvaja Olivu, špinat zaista posjeduje mnogo kvaliteta kao zdrava namirnica.  Ima izrazito visoku razinu vitamina K, C i A, željeza, kalcija, mangana i folne kiseline te je bogat vlaknima koja su ključna za održavanje tjelesne težine. Špinat je osim što je niskokaloričan, kao i drugo lisnato povrće, izvrstan izvor vlakana koji nam daje osjećaj sitosti, te je stoga i manje vjerojatno da ćete se prejesti drugim namirnicama s više kalorija.

 

Rabarbara

Rabarbara
Rabarbara

Rabarbaru najčešće jedemo u čorbama, kompotima i džemovima te kolačima koji smanjuju njenu kiselost. Možemo je jesti i kao prilog jer ide odlično i uz janjetinu i uz patku, gdje daje odličnu ravnotežu mastima iz pečenja te ih razgrađuje. .Dobar je izvor vlakana, vitamina C i kalcija, a sadrži i katehin, antioksidant koji prema nekim istraživanjima poboljšava sagorijevanje masti ubrzavanjem metabolizma. Nažalost, mnogima je ova biljka nepoznata, iako i u Hrvatskoj postoji dugogodišnja tradicija uzgoja rabarbare. Na Sortnoj listi Republike Hrvatske samo su dvije sorte rabarbare, od kojih je Zagrebačka rabarbara uvrštena i na listu povrća posebno ugroženog od nestajanja. Jako je važno napomenuti da se jedu samo peteljke jer plojke lista sadrže tvar antrakinon koja u većim količinama može biti otrovna i izazvati alergijske reakcije.

 

Janjetina

Janjetina
Janjetina

Iako se janjetina zbog količine masti, može činiti kao neobičan izbor, no ona se sastoji i od dijelova koji nemaju toliki utjecaj na vaš struk kao sve ostalo meso. Osim toga, odličan je izvor vitamina B koji nam daje energiju te željeza. Ima i visoku razinu proteina koji su potrebni za izgradnju mišićnog tkiva te nam daju duži osjećaj sitosti. Iako janjetina nije sezonsko jelo i može se jesti i ljeti i zimi, kažu da je u proljeće najbolja. A kada se pripremi u umaku od svježe mente i povrća ili u slow-cooking varijanti gdje idealno ide uz rižu i šparoge... mljac...

 

Šumsko voće

Šumsko voće
Šumsko voće

Osim što je konačno počela sezona pravih domaćih jagoda, na placu se polako pojavljuje i ostalo bobičasto voće. Uskoro ćemo uživati i u malinama, kupinama, borovnicama i šumskim jagodicama. Malo kalorija, a šalica bilo koje od ovih svježih poslastica sadrži oko 140%  preporučene dnevne količine vitamina C, kao i visoku razinu mangana  te što je najvažnije visoku razinu dijetnih vlakana.

 

Marelice

Marelice
Marelice

Ako želite zadovoljiti svoju želju za slatkim bez unosa ikakvog šećera, probajte marelice koje već svojom bojom sugeriraju da su pune karotenoida, nutrijenata koji nam pružaju vrlo jako anitioksidansku zaštitu. Ima li boljeg pozdrava lijepom vremenu nego jedenje marelica na sunčanoj terasi istovremeno govoreći zbogom svojim naslagama (na trbuhu kod muškaraca i na guzi kod žena).


Kristalka salata

Salata kristalka
Salata kristalka

Sada kada je hladno vrijeme konačno gotovo, salate su kao lagani obrok ponovo “in”. Salata je svakako jedna od nutritivno najbogatijih namirnica, a kristalka je puna vitamina C i kroma koji pomaže regulirati razinu šećera u krvi, te stvara savršenu bazu za sve ostale zdrave proljetno/ljetne namirnice koje ćete konzumirati ove godine i zasjati u kapaćem kostimu ili kupaćim gaćama.


Slični članci: