Punomasni sir dobar je za vaše zdravlje

Sirevi

Ako mislite da je sir vaš produžetak duše, onda imamo dobre vijesti za vas. Dok je sir gotovo uvijek pun masnoća i kalorija, jedenje punomasnog sira može biti iznimno dobro za vaše srce na duge staze. Studija, nedavno objavljena u časopisu American Journal of Clinical Nutrition, provedena je od strane istraživača sa Sveučilišta u Kopenhagenu u vremenu od 12 tjedana. Evo što se dogodilo.

Trećina ispitanika od 139 odraslih jelo je 80 grama punomasnog sira na dan, dok je druga trećina pojela 80 grama sira sa smanjenom masnoćom. Treća skupina, nažalost, nisu jeli sir, nego umjesto njega, konzumirali su 90 grama kruha i pekmeza svaki dan. Istraživači su nakon 12 tjedana izmjerili dobar (HDL) i loš (LDL) kolesterol, otkrivši da su promjene s lošim kolesterolom neovisne o vrsti sira kojeg su ispitanici konzumirali. Štoviše, nije bilo ni značajne razlike između grupe koja je jela punomasni sir i grupe koja je jela kruh i pekmez. No ono što je najzamimljivije jest to da su osobe koje su jele punomasni sir imale visoku razinu dobrog kolesterola u odnosu na grupu koja je jela namirnice bez sira.

Važno je napomenuti kako je sir zapravo dobar izvor proteina, kalcija i vitamina D kada ga konzumirate u malim količinama u skladu s vremenom.

No moramo naglasiti jednu crvenu zastavu: ova studija je djelomično financirana od strane mliječnih proizvođača, što znači da su znanstvenici vjerojatno istaknuli pozitivne aspekte potrošnje sira. Kako god bilo, uvijek je korisno znati razliku između punomasnih sireva i sireva sa smanjenom masti dok ste u trgovini.


Slični članci: