Nedjelja, što pripremiti? Roštilj!

Roštilj - svinjska rebra
Mama zna by Suzy Josipović Redžepagić

Suzy Josipović Redžepagić autorica je najprodavanije domaće kuharice poslijednjih godina, Mama zna koja uključuje čak 500 slanih recepata. Suzy je ljubav prema kuhanju naslijedila od svoje majke od koje i potječe većina njenih recepata, a svoju ljubav nastoji prenijeti i na svoje tri kćeri. 

Nedjelja, što kuhati, što pripremiti? Naš prijedlog je: roštilj! I to po mogućnosti, neka rade muški. Ipak je roštiljanje muški posao, a mi žene – odmor! Možemo eventualno pomoć u nabavi namirnica, pripremi mesa i salata, nekog desertića i to je to... a suđe? Najbolje je ono za jednokratnu upotrebu ili možda ima dobrovoljaca?

Dakle, roštilj? Može! Čevapčići, ražnjići, pljeskavice, kobasice, špek, biftek, piletina, riba, škampi, lignje, paprike, paradajz, tikvice, patliđani, gljive – sve s grilla.

Najvažnije je znati – prirediti dobru vatru (nikako ne prejaku – samo lagani žar, bez plamičaka) i ne prepeći meso (mora ostati sočno, a ne suho!).

Svejedno koji roštilj: drveni (samo po mogućnosti bez ugljena), plinski, strujni... Meso nemojte ni pikati ni propikavati – jer će svi sokovi iscuriti, a vatra će se pojačati, što nije dobro jer meso odmah gori. Trebate svakako izbjeći curenje sokova i masti! Namažite lagano rešetku s malo masnoće da se meso ne lijepi za rešetku (iza je nemojte zaboraviti očistiti!). Često okrečite meso hvataljkom (ne vilicom!) da unutarnja temperatura mesa ostane što manja.

Prije toga određeno meso (najbolje večer prije) napacajte, marinirajte (sol, papar, ulje, začini...) kako bi se meso opustilo i dobilo željeni okus i aromu. Naime, najvažnije je da je dokazano da određene marinade s ružmarinom i origanom sadrže antioksidanse koji sprečavaju stvaranje određenih kancerogenih tvari pri pečenju mesa na roštilju. I naravno, birajte nemasno meso, jer je poznato da upravo zasićene masti i visoka temperatura pečenja mesa na roštilju stvaraju štetne tvari... Prije stavljanja na rešetku, svakako iscijedite meso na papirnatoj salveti... Priprema povrća za grill se u osnovi ne razlikuje od pripreme mesa, možete ga marinirati, a ako hoćete da se peče u vlastitom soku možete ga zamotati i u foliju...

Ako znate osnove dobrog roštiljanja (grillanja) i zbjegnite te neke „sitnice“ te uz obaveznu zdjelu salate (miješana, grah, krumpir, šokačku, luk...) dobit ćete zdrav i vrlo ukusan nedjeljni ručak! Uživajte u dobrom društvu i prirodi i da, želimo vam dobar tek!


Slični članci: