7 namirnica koje znanstveno dokazano produljuju život

7 namirnica koje znanstveno dokazano produljuju život
7 namirnica koje znanstveno dokazano produljuju život

Bolja koža i ljepša kosa su super, ali na kraju dana ono što ustvari želimo je što duži i zdraviji život. Upravo je to razlog zašto redovito vježbamo i punimo tanjure sa zdravim namirnicama. Danas vam donosimo popis od 7 namirnica za koje je znanstveno dokazano da produžuju život i pospješuju vaše zdravlje. U nastavku pročitajte koje namirnice odmah trebate staviti na svoj popis za kupovinu!

1. ČILI PAPRIČICE

Veliko kinesko istraživanje (kad kažemo veliko mislimo skoro pola milijuna sudionika) otkrilo je kako ljudi koji jedu začinjenu hranu šest do sedam puta tjedno imaju 14% manji rizik od prerane smrti. Manji rizik od pojave raka, srčanih bolesti i bolesti dišnih kanala. Ne možete jesti začinjenu hranu 7 puta tjedno? Ne brinite, dovoljno je jesti je i dva puta u tjednu, za iste rezultate!

2. BATAT ILI SLATKI KRUMPIR

Slatki krumpir pun je vitamina C,D i A koji svakoga dana vaše tijelo iziskuje. Još važnije, sadrže veliki udio beta-karotena i alfa-karotena.

Batat ili slatki krumpir
Batat ili slatki krumpir

3. TAMNA ČOKOLADA

Puna antioksidansa, tamna čokolada sadrži i veliku količinu flavonoida (sastojka zbog kojeg se i kaže da je kakao dobar za zdravo srce!). Pospješuje cirkulaciju i uravnotežava kolesterol te snižava krvni tlak. Loše vijesti su - previše čokolade opet nije dobro! Dvije do četiri kockice tamne čokolade koja sadrži minimalno 70% kakaa, idealna su dnevna doza.

4. LOSOS

Ribe poput lososa, tune i sardina su pravi pravcati rudnika omega-3 kiselina. Ove masne kiseline štite vaše srce i smanjuju rizik od moždanog udara. S druge strane, vitamini A i D osnažuju vaš imunološki sustav.  

Losos
Losos

5. JABUKE

Vlakna, antioksidansi i vitamin E razlozi su zašto su jabuke uvijek zdrav izbor! Laboratorijske studije su pokazale kako štite ovojnicu mozga i produžuju životni vijek za 10%. Također, jedna je studija pokazala kako žene koje redovito jedu jabuke imaju 13-22% manji rizik od srčanih bolesti. 

6. BOROVNICE

Sigurni smo da do sada znate kako su borovnice bogate antioksidansima koji su (osim već sto puta ponovljenih stvari) važni i za održavanje zdravih mišića i moždanih funkcija. Vlakna iz borovnica također snizuju razinu kolesterola te održavaju srce zdravim i jakim.

Borovnice kao snack
Borovnice kao snack

7. KELJ

Zeleno lisnato povrće poput kelja i špinata sadrže velike količine vitamina A, C i kalcija - te flavonoida (koji se bore protiv stanica raka). Jedna šaka kelja ima impresivnih 700% dnevne potrebe tijela za vitaminom K. Plus: držat će vaš mozak zdravim neovisno o starenju.


Slični članci: