10 najzdravijih namirnica na svijetu

Sastaviti popis najzdravijih namirnica na svijetu ni jednom nutricionistu ili znanstveniku nije lako, naročito ako je ograničen s brojem namirnica koji može staviti u popis.


No, američki i europski znanstvenici su u nekoliko neovisnih studija došli do istog zaključka kada je riječ od top 10 najzdravijih namirnica na svijetu. Sve od njih osim što su zdrave su i ukusne, imaju niz dobrobiti za vaše tijelo i organizam te smanjuju rizik od raznih bolesti.
Pogledajte popis najzdravijih namirnica i pokušajte ih što češće uključiti u jelovnik.

1. Limun, samo jedan limun sadrži više od preporučene dnevne doze vitamina C koja je potrebna organizmu kako bi se borio protiv upala. Osim toga, limun čisti jetru, prirodni je antiseptik i antioksidans, pomaže kod želučanih tegoba, pomaže u regulaciji krvnog tlaka, sprečava grčeve i bolove u mišićima, regulira rad metabolizma i ima još niz dobrobiti za organizam.


2. Brokula je u najmanju ruku čudesna namirnica, neophodna je za zdravlje, pomlađivanje i detoksikaciju organizma. Sprječava alergije, prehlade, rak, daje energiju i vitalnost, pomaže u mršavljenju, regulira krvni tlak, jača imunitet, regulira probavu, smanjuje kolesterol i još puno toga. Pokušajte je uvesti u svoju prehranu što češće i sigurni smo kako ćete uskoro primijetiti razliku.


3. Čokoladu su drevne Maje smatrale hranom bogova, što je tamnija to je bolja za vaše zdravlje. Tamna čokolada poznata je kao afrodizijak i antidepresiv, štiti zdravlje srca, prepuna je antioksidanata i važnih minerala, regulira razinu šećera i naravno, prefina je.


4. Batat razne civilizacije upotrebljavaju tisućama godina, vrlo je poznat u Americi, Aziji, Kini, a posljednjih je godina sve popularniji i u Europi. Sastoji se od mnoštva ugljikohidrata, vitamina i minerala i može ispuniti velik dio dnevnih prehrambenih potreba. Kontrolira šećer u krvi, štiti od kardiovaskularnih bolesti, smanjuje rizik od karcinoma. Iako je izgledom sličan običnom krumpiru, oni zapravo ne pripadaju ni istoj botaničkoj obitelji, batat može biti žute, narančaste, ljubičaste, smeđe ili bež boje, a obično se jede kuhan ili pečen.

5. Losos je posebno poznat po svojim brojnim dobrobitima, bogat je proteinima, omega- 3 masnim kiselinama, vitaminima i mineralima. Omega- 3 masne kiseline pomažu boljem radu mozga i poboljšavaju pamćenje, štite živčani sustav. Losos je bogat vitaminima A, B i D, mineralima kalcijem, željezom fosforom i selenom. Potiče proizvodnju kolagena koji doprinosi mladolikom izgledu kože.


6. Orah je riznica vrijednih nutrijenata, sadrži antioksidanse, kvalitetne masne kiseline, željezo, kalciji, magneziji, fosfor, cink, vitamine B, E i K. Orasi čuvaju zdravlje srca, sprječavaju rak dojke i prostate, štite od dijabetesa, bogat su izvor antioksidanata, poboljšavaju rad mozga, otklanjaju stres, njeguju kožu, pomažu kod nesanice.

7. Avokado sadrži velik udio dobrih masti i bogat je brojenim nutrijentima, sadrži dvadesetak esencijalnih vitamina, obiluje vlaknima, kalijem, visokim udjelom vitamina B i E te folnom kiselinom. Poboljšava zdravlje kože, stimulira rad mozga, čuva zdravlje srca, sprečava nastanak nekoliko vrsta raka, regulira šećer u krvi, poboljšava probavu, pomaže kod mršavljenja, uravnotežuje ženske hormone.


8. O ljekovitim svojstvima češnjaka znali su Egipćani koji su ga smatrali svetom biljkom. Češnjak povoljno utječe na mnoge bolesti poput virusnih i bakterijskih infekcija, artritisa, kardiovaskularnih bolesti, bolesti dišnih puteva, redovita konzumacija regulira tlak i razinu kolesterola i šećera u krvi. Niz studija potvrdio je kako češnjak može poslužiti kao odlična prevencija protiv mnogih vrsta raka.


9. Špinat je bogat klorofilom, proteinima, mineralima, a djeluje antioksidativno i antiupalno, štiti kosti, potiče probavu i sprečava zatvor, pomaže kod mršavljenja, normalizira razinu šećera u krvi, poboljšava funkciju mozga, dobar je lijek za anemiju.


10. Mahunarke sadrže 20 do 25% proteina, dakle vrijedan su izvor biljnih proteina i dijetalnih vlakana, značajan su izvor željeza, kalcija i magnezija, a od vitamina najviše sadrže vitamine B skupine. 


Slični članci: