Zaboravite na junk food kad ste pod stresom!

Kada smo pod stresom, loše spavamo ili kombiniramo oboje, vrlo je vjerojatno da ćemo posegnuti za šećerom i ugljikohidratima. Naime, studija objavljena u časopisu International Journal of Obesity otkrila je da oni koji spavaju samo četiri sata noću imaju povećanu aktivnost u centrima za užitak u mozgu kada se nalaze okruženi s pizzom s kobasicama, krafnama i slatkišima općenito.

Isto vrijedi i za stres: područja mozga pod utjecajem stresa zapravo mijenjaju sposobnost osobe za samokontrolom, posebno kada je u pitanju hrana. Pa kako možete onda odoljeti iskušenju da se ne ispunite nezdravom, procesiranom hranom kada ste iscrpljeni ili pod stresom? Brooke Sheller, nutricionistica funkcionalne medicine, kune se u ova tri dijela plana napada:

Neka proteini postanu vaša rutina buđenja.

Umjesto da posegnete za jutarnjim pecivom, pokušajte sa smoothiejem na biljnoj bazi s proteinima ili jaja s povrćem. Planirajte obrok unaprijed noć prije ako znate da će vam možda biti potrebna dodatna hrana već od jutra.

Napunite se zdravim mastima.

Protein je prilično vaš jedini spasitelj ako ste umorni ili pod stresom. On pomaže stabilizirati razinu šećera u krvi i smanjuje potrebu za nezdravom hranom. Napunite se zdravim ugljikohidratima, kao što su škrob iz povrća i zdrave masti kao što su meso, orasi i sjemenke.

Prekinite začarani krug.

Bezbroj neprospavanih noći i lošeg sna u kombinaciji sa stalnim stresom može dovesti do nezdravih prehrambenih navika, pa čak i debljanja. Važno je maknuti se "s posla" barem sat vremena prije spavanja, a neprospavane noći ostavite za vikend.


Slični članci: