Uredski posao zahtjeva i određenu tjelovježbu svaki dan

Tjelovježba

Za mnoge osobe koje rade u ured, tipičan dan ide otprilike ovako: ustajete rano, sjedate u automobil ili javni prijevoz, sjedate za stol na poslu i ne ustajete gotovo pa do kraja radnog vremena te se zatim vraćate kući i sjedate na kauč. Vođenje sjedilačkog načina života možda vam se ne čini kao razlog za uzbunu, no istraživanja pokazuju drugačije.

Studija objavljena u časopisu American Journal of Preventative Medicine sugerira da su žene posebno izložene riziku od zdravstvenih problema zbog cjelodnevnog sjedenja. Istraživači su otkrili da što više vremena žene potroše sjedeći, to je veća mogućnost da umru u ranijoj dobi. "Sjedeći način života povezan je s povećanim rizikom od razvoja kroničnih bolesti poput dijabetesa tipa 2 i kardiovaskularnih bolesti", dodaje dr. I-Min Lee, profesor medicine na Harvard Medical Schoolu.

Srećom, nova studija sugerira da postoji rješenje. Lijek koji vas spašava od negativnih posljedica sjedenja jest najmanje jedan sat kretanja, što ne mora nužno uključivati teške tjelovježba. Istraživači su analizirali podatke iz 16 ranijih studija diljem SAD-a, Australije i Zapadne Europe te su otkrili da ljudi koji sjede manje i inkorporiraju više aktivnosti u svakodnevnu rutinu smanjuju šanse za raniju smrt od 9,9% do 6,8%. To možda ne zvuči dramatično, ali preporučena dnevna (teža) vježba od 30 minuta do jednog sata (lakše vježbe) može vam nadodati još godina na vaš život.

Ne trebate se baviti sportom, ne morate ići u teretanu. Sve će biti u redu ako se odlučite za brzo hodanje, možda ujutro, za vrijeme ručka ili nakon večere u večernjim satima. Možete ga podijeliti tijekom dana, ali morate hodati barem jedan sat.

Svakako pokušajte stajati i kretati se što je više moguće tijekom dana, prohodajte do sastanka, otiđite na trčanje prije posla ili zamolite za visok stol koji ne zahtjeva sjedenje. Preporučena dnevna vježba od 30 minuta do jednog sata može učiniti veliku razliku - kad budete stariji ćete nam zahvaliti.


Slični članci: