Točna količina voća koju morate dnevno unijeti u organizam

Maline

Postoji uobičajena zabluda koja nalaže da je prehrana ispunjena s velikom količinom voća iznimno zdrava i povoljna za mršavljenje. No, prema nutricionistici Marisi Moore iz Atlante, voće je kao bilo koja druga namirnica i zato ga se mora konzumirati u umjerenim količinama. Kao što Moore objašnjava, većina voća obiluje šećerom, stoga moramo biti posebno oprezni s količinom konzumiranog voća. Unatoč mnogim važnim nutrijentima kojima voće obiluje, Moore tvrdi da pretjerana konzumacija može biti doista loša po organizam. "Ovaj je stav pomalo kompliciran - svakako ne želim poslati poruku da voće nije dobar izbor", rekla je Moore.

Iako Moore preporučuje redovitu konzumaciju voća, ona također ističe da suprotno uvriježenom mišljenju, kalorije iz voća (i povrća) nisu nipošto "dijetalne" u popularnom mjernom sustavu kalorija. Jedan od načina na koji ljudi konzumiraju previše voća je kroz dnevni unos smoothieja. Unatoč popularnom napitku u kategorizaciji zdrave hrane, Moore ističe da su smoothieji prepuni šećera. "Smoothie apsolutno može biti zdravi dio prehrane, ali ja uvijek potičem ljude da dodaju malo proteina u svoj smoothie zbog bolje izdržljivosti te malo povrća zbog voćnog balansa", Moore objašnjava. "Na taj način nećete konzumirati toliko šećera, posebice u jednom obroku."

Prosječna odrasla osoba trebala bi konzumirati maksimalno dvije šalice (za kavu) svježeg voća dnevno. Ljudi imaju dojam da je voće puno zdravije od čokolade pa su u stanju pojesti kilogram naranči. Iako je voće prirodna namirnica, vaše tijelo je tretira kao bilo koji drugi šećer.

Iako je šećer koji se nalazi u voću veoma sličan šećeru u bombonima, on dolazi s vlaknima što znači da se sporije apsorbira u krvotok. Ako imate poteškoća kao što su umor ili teško gubite kilograme, možda biste trebali provjeriti svoj dnevni unos voća i prilagoditi ga u skladu s tim.


Slični članci: