Tjedni pregled društvenih događanja

Protekli tjedan pokazao se kao najplodonosniji za društvena događanja pa smo tako pohodili čak preko njih 15. Od otvorenja novih trgovina, predstavljanja novih modela mobitela, nove mobilne tehnologije, dječijih revija, otvaranja izložbi i raznih festivala do predstavljanja novih kozmetičkih brandova, humanitarnih akcija i druženja mladih. Sigurni smo kako će nastavak travnja biti jednako društveno uzbudljiv, a do tada pogledajte u nastavku u našem tjednom pregledu društvenih događanja kao i u našoj galeriji tko je od poznatih minglao na kojem društveno - kulturnom događanju.

Otvorenje trgovine Kruna Mode

Otvorenje dućana Kruna mode

Kruna Mode, trgovina poznatih svjetskih urbanih & suvremenih brendova, otvorila je svoja vrata u City Centru One East. Ova multibrend trgovina se potvrđuje kao neizostavna modna adresa hrvatskih trendsetera. Rezultat je to dugogodišnjeg modnog naslijeđa i izvrsne ponude suvremenih urbanih brendova O'Neill, Bench, Blend i Henri Lloyd.

Svoje su omiljene komade iz nove kolekcije prilikom svečanog otvorenja pronašli i brojni poznati: voditeljice Marijana Batinić, Renata Sopek, Andrea Andrassy, glumice Petra Kurtela i Sementa Rajhard, pjevač Filip Dizdar, glazbeni producent Baby Dooks.

Za sve ljubitelje surferskog lifestylea u ponudi je O’Neill, brand koji je nastao još davne 1952. godine iz trajne ljubavi prema vodi na obalama Kalifornije. O'Neill uvijek iznova postavlja standarde u funkcionalnosti, dizajnu i kvaliteti asortimana. Zbog toga ovaj modni brend zapravo i nema konkurenciju na globalnom tržištu. Bench je globalni modni brand koji predstavlja dizajnersku odjeću krojenu potrebama 24-satnog ispunjenog dana. Novi koncept odijevanja koji Bench promovira  u svojim kolekcijama je više od same mode jer nudi odjeću koja ima savršen spoj funkcionalnosti i estetike. Namijenjena je dinamičnim ljudima i prilagođava se  svim aspektima suvremenog načina života. Blend je urbani jeans brand za samosvjesne mlade ljude koji su odani izvanrednim modnim kombinacijama, vrhunskom dizajnu i razumnim cijenama. Za poklonike nautičkog turizma ili odjeće koja se veže uz taj sport, tu je Henri Lloyd - slavni britanski nautički brand čije kolekcije nakon 50 godina.

Predstavljanje Street Food Festivala

Predstavljanje Street Food festivala

U pivnici Medvedgrad na samoborskoj cesti počelo je svojevrsno zagrijavanje za četvrto izdanje Street Food Festivala. Ovaj sve popularniji festival ulične hrane, polako, ali sigurno izgrađuje svoje ime. Upravo stoga održan je i svojevrsni warm up ručak na kojem su organizatori festivala predstavili što ih sve očekuje na Eurospkom trgu 25. i 26.4., te zašto ove godine ne smiju propustiti ovu lijepu gastro priču.

Obilazak proizvodnih pogona pivnice Medvedgrad te predstavljanje pive iz njihovih pogona odlična su pozivnica svima da uz hranu na Street Food Festival uživaju i u vrhunskom pivu. Ali i svi ostali sponzori ovog projekta jamče dobru zabavu, jedinstve okuse i nezaboravan provod tijekom dva dana posljednjeg vikenda travnja. 

Glavna tema za vikend 25. i 26. travnja bit će roštilj pa će se servirati, među ostalim, tzv. buncek dog, janjeći šiš dog, marinirana svinjska vratina, ali i Kremenko steak, koji će biti glavni specijalitet ovogodišnjeg SFF-a. “Radi se o svinjskom butu prerezanom po dijagonali, koji će stajati u suhom pacu sedam dana. Dostatan je za dvije osobe i koštat će 60 kuna” – opisao je jelo jedan od idejnih začetnika projekta Matija Nikolić.

Uz njega, za ideju je zaslužna i Lana Klingor Mihić, koja je najavila jednu promjenu – ulaz se posljednji put plaćao 60 kuna i nije bilo ograničenja u hrani, no sad je ulaz besplatan, a naplaćivat će se porcija – 30 kuna. “Uz jelo se servira i salata i somun” – kaže Lana Klingor Mihić

Kako su svake godine želje posjetitelja sve veće tako su i  organizatori željeli gostima pružiti nezaboravan gastronomski doživljaj, stoga je lokacija Europskog trga idealna za ovaj tip događanja pa će tako, zbog otvorenog prostora, više ljudi imati jednostavan pristup festivalu. Radno vrijeme festivala bit će od 12 do 19 sati, a u subotu navečer posjetitelje očekuje i street performance grupe Gadjo Manouche, koji će svojom impresivnim nastupom zabavljati posjetitelje do 22 sata i obogatiti ovu jedinstvenu gastro priču.

Predstavljanje nove Police kolekcija satova i nakita

Predstavljanje Police naočala i satova

Ovaj je tjedan u konceptualnom baru Tesla Power House ekskuzivno predstavljena nova Police kolekcija satova i nakita, a posljednji trendovi poznatog talijanskog branda privukli su mnoga poznata lica, među kojima i Ivana Dečaka, Mirana Kurspahića, Marka Tolju, Amara Bukvića, Antoniju Stupar Jurkin, Anu Miščević, Tamaru Garbajs, Jelenu Glišić te brojne druge.  U urbanoj atmosferi premijerno je predstavljen jedan od highlight modela nove sezone, Police Reaper sat, koji se izdvaja antiknim srebrnim brojčanikom s kultnim simbolom lubanje, čija su mističnost te izvanredna upečatljivost osvojili sve prisutne.

Predstavljanje Police naočala i satova

Nova kolekcija Police satova predstavlja savršen spoj odvažnog dizajna i najnaprednijih tehnoloških funkcija, a obilježena je inovativnim brojčanicima s pomno osmišljenim detaljima te predimenzioniranim kućištima kao ultimativnim hitom u svijetu modnih dodataka. Kombiniranjem klasičnih tonova i jarkih nijansi dizajnirani su moderni modeli urbanog stava, dok je remenima od nehrđajućeg čelika i najfinije kože pridan dašak elegancije i sofisticiranosti. Police nakit ove sezone donosi inovativna kreativna rješenja i obilje cool detalja koji snažnom osobnošću podižu svaki outfit, uz neizostavne vrhunske materijale i izvanrednu finoću izrade kojima je Police još jednom opravdao status ikone.

Otvorenje izložbe Denisa Kraškovića i Marije Ujević Galetović u Galeriji Kranjčar

Izložba Mentalni sklop

Ovaj je tjedan u zagrebačkoj galeriji Kranjčar otvorena četvrta po redu izložba iz ciklusa Mentalni sklop koja predstavlja novi umjetnički par sljedbenik-mentor: Denis Krašković kao sljedbenik te Marija Ujević Galetović kao mentor.  O samoj povezanosti umjetnika publika je mogla saznati iz  ugodnog, uvodnog razgovora kustosa izložbe Mladena Lučića s umjetnicima Marijom Ujević Galetović i Denisom Kraškovićem. 

Posezanje za renesanim uzorom kao modelom nije u Denisa Kraškovića slučajno jer ima nešto renesansnog u njegovom liku i djelu. To se prije svega može očitati u Kraškovićevoj  svestranosti i sveprisutnoj duhovitosti baziranoj na humanističkim načelima što ga približuje  Homo ludensu tog doba, britkom i konstruktivnom, a prvenstveno dobrohotnom komentatoru, onom tipu kroničara koji su puni razumijevanja za ljude i događaje svojeg doba, a kakvih danas gotovo da više nema. 

Izložba Mentalni sklop, Đurđa Tedeschi, Hamed Bangoura, Elizabetha Gojan

Taj priziv renesanse, ispravnije humanizma osjeća se i u radu Marije Ujević Galetović, prvenstveno u njenoj javnoj plastici.  Takav osjećaj ne proizlazi nužno iz forme kipa već iz njegova  promišljanja, odnosno ideje koja suvremenim oblikovnim jezikom potencira ono humano.  Druga poveznica ovih umjetnika je sklonost pop-artističkoj misli, u Marije više prisutna u njenim stvaralačkim počecima, a u Denisa permanentna, premda ga se nikako ne može okarakterizirati kao pop-artističkog umjetnika. Oboje autora dotakli su tu problematiku u prolazu svog stvaralaštva, ali reference su vidljive i stilski apsolutno podržavaju njihove kreativne kiparske ideje premda se radi  o potpuno drugačijim polazištima, kao i drugačijem estetskom i idejnom svjetonazoru.

Izložba Mentalni sklop

Treća poveznica kod ovih autora je njihova neskrivena ljubav prema životinjama, što je evidentno kroz njihov maštoviti animalistički izraz gdje se ističu životinjske karakterne osobine.  Autori nam tim skulpturama, slikama ili crtežima jasno emaniraju plemenitost i prostodušnu dobrotu tih bića, odnosno onih karakteristika kojih se današnji čovjek s neprekrivenom lakoćom odrekao.

Odnos mentor - sljedbenik nipošto se ovdje ne smije shvatiti isključivo kao odnos profesor - učenik, mada će ova serija od deset izložbi sigurno imati i takve primjere. Pod pojmom mentor ovdje se prvenstveno misli na osobu, ne nužno iz likovnog svijeta, koja je svojim djelovanjem ili dijelom svog opusa umjetnička ili životna inspiracija autoru koji barem jednim djelom stvara pod duhovnom aurom i inspiracijom svog trenutnog ili stalnog uzora.

Izložba Mentalni sklop

I ovaj put među  mnogobrojnom publikom nalazila su se zanimljiva lica iz  kulturnog i društvenog života Hrvatske: Duško Šibl, Zdenka Kovačiček, Đorđe Jandrić, Željka Čorak, Petar Hranueli, Elizabeta Gojan, Ada Berber, Radovan Marčić, Milana Vlaović, Danijel Serdarev, Paulina Jazvić, Asja Petersen, Đurđa Tedeschi i mnogi drugi.

Otvaranje Shoetique dućana

Otvorenje Shoetique dućana

U zagrebačkom Arena centru tijekom vikenda svečano je otvoren drugi Shoetique dućan poznat po svojim ekskluzivnim brendovima odjeće i obuće koja kombinira tradicionalnu izradu, avangardne materijale i savršenu tehniku.

Ovaj brend privukao je i mnoge poznate osobe, tako su na otvorenje novog prodajnog prostora došli igrači GNK Dinama Domagoj Antolić, Marko Pjaca, Ante Ćorić i El Arbi Hillel Soudani, Andrea Andrassy, Ana Miščević, Iva i Jerko Leko, Saša Sušec, DJ Bizzo te mnogi drugi.

Brendovi na koje je Shoetique posebno ponosan su Meyba, Cruyff, Robey i l'Ascolana. 

Predstavljanje organske Johnny O kozmetike

Predstavljanje Johnny O kozmetike

Prirodan, organski, eko i sirov,  Johnny Organic  se bacio u ruke Anite Dujić Veljače kako bi ga predstavila Hrvatskoj. U skladu s njegovom zvjezdanom filozofijom, kako je ličnost satkana od najsitnijih detalja, po prvi put se u javnosti pokazao u bistrou ‘’Šumski kuhar’’ uz glazbenu podršku harfistice Doris Karamatić. Ipak Johnny je hedonist s manirama. Johnny Organic je prirodna superhrana za kožu koja prodire izvana prema unutra te je jestiv obzirom da je napravljen od superhrane.

Predstavljanje Hippy Garden kozmetičke linije

Predstavljanje Hippy Garden kozmetičke linije

U zagrebačkom Botaničkom vrtu, jednoj od najljepših prirodnih zelenih oaza čija je zadaća istraživanje, uzgoj i zaštita hrvatskog autohtonog bilja, hrvatski brend Hippy Garden ekskluzivno je predstavio Pure & Natural liniju prirodnih kozmetičkih proizvoda za njegu tijela s čarobnim mirisima biljaka Hrvatske.

Prva Hippy Garden linija prirodnih proizvoda za njegu tijela donosi mirise autohtonih hrvatskih biljaka maštovito upakiranih u osam proizvoda u potpunosti organskog porijekla. Hippy Garden Pure & Natural linija ispunjena je čistim biljnim sastojcima s formulom koja njeguje i štiti kožu, a nastala je zahvaljujući najnovijim dostignućima u kozmetičkoj industriji.

Predstavljanje HTC one M9 uz Olivera Dragojevića

Predstavljanje novog HTC-a

HTC je prošli tjedan u Zagrebu svečano predstavio svoj novi flagship model pametnog telefona, HTC One M9. Petri Razić Rogić, regionalnoj direktorici HTC-a za regiju Adriatic na pozornici se pridružio Rene Bitorajac, koji je vodio program, a predstavljanje je svojim nastupom uveličao odlični Oliver Dragojević. Među poznatim osobama na ovom predstavljanju prisustvovali su i Andrea Andrassy, Baby Dooks, Iva Balaban, Iris Androšević, Mirjana Mikulec, Tea Blažević, Ana Strižić i mnogi drugi.

„S osobitim zadovoljstvom danas predstavljamo HTC One M9, etabliranu ikonu stila svjetske mobilne telefonije i svakako jedan od najiščekivanijih mobilnih uređaja u Hrvatskoj ove godine. Imajući u vidu upravo taj kultni status koji obitelj HTC One uživa na ovim prostorima od svojih samih početaka, od modela HTC One M9 očekujemo mnogo i uvjereni smo kako će kod korisnika stvoriti emociju identičnu onoj kakvu smo i mi u HTC-u imali dok smo stvarali ovaj vrhunski pametni telefon,“ rekla je Petra Razić Rogić, regionalna direktorica HTC-a za regiju Adriatic te dodala: „I ovim modelom HTC potvrđuje kako će nastaviti s vodećom ulogom u mobilnoj industriji po pitanju inovacija i novih tehnologija te u vrlo skoroj budućnosti donijeti neke nove, potpuno nevjerojatne i danas nezamislive koncepte mobilne komunikacije i korisničke interakcije s uređajem - HTC One M9 početak je tog novog, uzbudljivog puta."

Tvrtke Procter&Gamble i Lidl Hrvatska nastavljaju zajedničku kampanju „Reci DA!“

Reci DA kampanja

Meni je Dom kao drugi dom“, „Dom je već nekoliko godina moja kuća. U Domu se osjećam sigurno i u njemu imam puno prijatelja“, „To je moja kuća od ponedjeljka do petka. U njemu mogu svašta raditi i svašta stvarati, mogu započeti novi život, steći nove prijatelje i novo ponašanje. Jako volim ovaj Dom jer imam super prijatelje i uvijek sam sretna u njemu. Ovdje ima cool cura i BFF prijateljica!“.

Izjave djece smještene u dječjim domovima/centrima za pružanje usluga u zajednici na najbolji način opisuju svakodnevicu i osjećaje koje u njima izaziva boravak u domovima. Kako bi njihovo odrastanje još više bilo ispunjeno toplinom i što ugodnijim okruženjem tvrtke Procter&Gamble i Lidl Hrvatska odlučile su nastaviti humanitarnu kampanju „Reci DA!“. Nakon što je u istoimenoj kampanji, koja se u proljeće 2014. godine provodila za djecu sa sindromom Down donirano čak 243.247 kuna, tvrtke su odlučile svoje snage usmjeriti na poboljšanje životnih uvjete djece u domovima/centrima za pružanje usluga u zajednici. Opremanje prostora, nabava namještaja, informatičke opreme, kućanskih uređaja, opreme za igraonice i igrališta bit će izvršeni ovisno o potrebama pojedinih domova/centara za pružanje usluga u zajednici. Kampanja će se provoditi u tri vala kako bi se prikupila sredstva potrebna za opremanje 14 dječjih domova/centara za pružanje usluga u zajednici kojima je osnivač Republika Hrvatska. U prvom dijelu akcije bit će obuhvaćeni dječji domovi u Zagrebu, Puli, Splitu i Osijeku.  

Tvrtke P&G i Lidl Hrvatska s ponosom nastavljaju donacijsku kampanju „Reci DA!“ i vjerujemo da ćemo zajednički omogućiti djeci ugodnije odrastanje i ljepšu svakodnevicu. U planiranje i usklađivanje su od samog početka uključeni ravnatelji svih četiriju doma, te Ministarstvo socijalne politike i mladih koje je izrazilo potporu i omogućilo nam uspješnu suradnju s domovima. Podrška Ministarstva socijalne politike i mladih nam je iznimno značajna jer je prepoznata naša želja da  djeci omogućimo sretnije djetinjstvo i na taj način im pružimo priliku za bolju budućnost. Sigurni smo da ćemo na kraju kampanje „Reci DA!“ poboljšati život djece smještene u domovima te im na taj način poručiti da mislimo na njih i želimo im što ljepše odrastanje“, izjavila je direktorica P&G Hrvatska, Lana Zanne Latos.

Nastavak donacijske kampanje „Reci DA!“ partnerski podupire tvrtka Lidl Hrvatska, koja se ističe svojim humanitarnim radom, posebno u lokalnoj zajednici diljem Hrvatske.

Potaknuti saznanjem da smo prošle godine djeci sa sindromom Down uspjeli omogućiti najsuvremenije metode učenja, nismo se nimalo dvoumili oko nastavka kampanje „Reci DA!“ Ove smo godine prepoznali potrebu da djeci bez odgovarajuće roditeljske skrbi uredimo prostor ili nabavimo opremu koja će im uljepšati odrastanje i svakodnevicu učiniti što ugodnijom. Uz našeg partnera, tvrtku P&G, nastavljamo pomagati onima kojima je to najpotrebnije“, rekao je na početku akcije Boris Lukšić, predsjednik Uprave tvrtke Lidl Hrvatska.   

U 14 dječjih domova/centara za pružanje usluga u zajednici kojima je osnivač Republika Hrvatska smješteno je 464 djece. Za 59-ero djece pruža se usluga organiziranog stanovanja uz sveobuhvatnu podršku gdje do 6-ero djece živi u kućama uz 24-satnu podršku odgajatelja, a 32 u stanovima gdje se djeca/mlade osobe pripremaju za samostalan život uz povremenu podršku odgajatelja. Dodatno, 314 djece se pruža usluga boravka i time pruža podrška njima i njihovima obiteljima kako bi odrastali u vlastitim obiteljima. Sveukupno se pružaju usluge za 869 djece. Ministarstvo socijalne politike i mladih već provodi Plan deinstitucionalizacije i transformacije domova kojemu je cilj smanjiti omjer usluge smještaja djece na 20% u odnosu na usluge poludnevnih i cjelodnevnih boravaka, organiziranog stanovanja i  udomiteljstva. Podrška koju danas pružaju centri za pružanje usluga u zajednici i domovi omogućuje da djeca odrastaju u obitelji, prije svega vlastitoj, a ako to nije moguće tada u obitelji udomitelja ili posvojitelja. 2 od navedenih 14 domova već su transformirani u centre za pružanje usluga u zajednici, te u većem dijelu pružaju usluge boravka, organiziranog stanovanja i podrške obiteljima. No, kako bi rezultati stručnog rada prilikom boravka djece u domu ili centru za pružanje usluga u zajednici bili što bolji i djeca razvijala svoje pune potencijale, a djeci koja su smještena u domu odrastanje bilo lakše, djeca trebaju svu moguću pomoć.    

Donacija koja će putem akcije „Reci DA!“ ići prema dječjim domovima pomoći će u uljepšavanju dječje svakodnevnice. Domovima stalno treba dodatno opremanje i moderniziranje što je ponekad teško pratiti zbog proračunskih ograničenja. Pozdravljamo ovu akciju i veselimo se dodatnom poticaju koji će djeci omogućiti veselije odrastanje“, izjavila je Ana Butković, načelnica Sektora za podršku ustanovama i drugim pružateljima socijalnih usluga Ministarstva socijalne politike i mladih.

Svojim savjetima i preporukama o uređenju domova u proljetnom dijelu akcije će sudjelovati i popularna dizajnerica interijera, Mirjana Mikulec.

Akcija „Reci DA!“ za djecu u dječjim domovima započinje 20. travnja i trajat će do kraja lipnja, a provodit će se u trgovačkom lancu Lidl Hrvatska diljem zemlje. Kupci se u akciju mogu uključiti kupnjom bilo kojeg proizvoda tvrtke P&G, te na taj način doprinijeti prikupljanju sredstava za uljepšavanje svakodnevice u četiri dječja doma koji će biti obuhvaćeni ovim dijelom akcije „Reci DA! i daruj ljepšu svakodnevicu djeci u dječjim domovima.

Prvi međunarodni "Sport for all" u Pakoštanima

Druženje mladih u Pakoštanima

Jučer je u Pakoštanama, nakon tjedan dana trajanja, uspješno završen međunarodni projekt 'Sport for all' udruge Aktiviraj se. Razmjena je, u trajanju od 11. do 19. travnja, okupila 20 mladih sudionika iz Hrvatske i Italije s ciljem jačanja međunarodne suradnje, tolerancije i neformalne dimenzije učenja na temu sporta i rekreacije. Tjedni program sastojao se od sportskih aktivnosti, neformalnih radionica, debata, izleta i praktičnih vježbi koje su osnažile osobni, društveni i profesionalni razvoj mladih te stvorio mnoga prijateljstva i moguće buduće suradnje.

Udruga iduće godine planira nastaviti projekt te povećati njegovu međunarodnu dimenziju. Projekt je financiran od strane Europske komisije u sklopu Erasmus+ programa.

Kids Fashion Weekend

Kids Fashion Weekend

Proteklog je tjedna u Hypo centru održan Kids Fashion Weekend. Dvodnevno modno događanje posvećeno prvenstveno djeci te njihovim obiteljima po drugi puta je pokazalo koliko je velik interes za dječju modu u Hrvatskoj. Mali manekeni odvažno su prošetali pistom te predstavili najnovije kolekcije brendova Etna Maar, Miss Porter, Lulu Couture, Next, Ontario Jeans i Mine Petra. Revije su završile After Juicy Kids Party-em na kojem je muziku puštao dječji DJ Ante Bezek. Prije samog kraja, 10-godišnja voditeljica Rahela Riter proglasila je pobjednicu Naj Barbie look-a 2015. godine - Miu Perić.

Djevojčica Mia Perić dizajnirala je pobjedniču kreaciju Naj Barbie looka koju je za ovu prigodu izradila Modna kućica Dizzy. Mii je poseban Barbie poklon paket uručila Slađana Škarić Radeljić, brand managerica Barbie za Hrvatsku i Sloveniju. Osim dječjeg DJ, u prvom redu sjedili su i dječji novinari iz novinarske sekcije Osnovne škole Gustav Krklec, a među fotografima su bili mladi budući fotografi iz fotografske sekcije iste škole. Modne bloggerice koje su pomno pratila cijelo događanje bile su 17-godišnje Lara i Sara, a službeni kamerman Kids Fashion Weekenda bio je 16-godišnji Bruno Papić. Da sve bude kako treba u organizaciji pobrinuli su se redari 10-godišnji Jan i Hrvoje te 11-godišnje Korina i Iva iz protokola koje su smještale goste na njihova mjesta. Revije su došli pogledati Pamela Ramljak, Marijana Mikulić, Vedran Zrnić sa suprugom Lanom, rukometni trener Kazimir Ilijaš sa sinom te Antimon.

Otvaranje Muzičkog biennala

Otvorenje Muzičkog biennala

28. izdanje Muzičkog biennala Zagreba započelo je ceremonijom svečanog otvorenja festivala i premijerom fantastične opere u četiri slike Madame Buffault velikog hrvatskog skladatelja Borisa Papandopula u zagrebačkom Hrvatskom narodnom kazalištu. Partitura skladana 1972. godine, na njemački libretto Paula Strucka, pronađena je i vraćena u Hrvatsku prije četiri godine.

Izvedba je veliki zajednički projekt studenata Muzičke akademije, Akademije dramske umjetnosti, Akademije likovnih umjetnosti i Tekstilno-tehnološkog fakulteta u Zagrebu pod vodstvom redateljice Dore Ruždjak Podolski i dirigenta Mladena Tarbuka. Scenografiju su izradili studenti Akademije likovnih umjetnosti pod mentorskim vodstvom Zlatka Kauzlarića Atača, kostime studenti Tekstilno-tehnološkog fakulteta pod vodstvom Barbare Bourek, a za oblikovanje svjetla pobrinuli su su studenti Akademije dramske umjetnosti pod vodstvom Denija Šesnića.  Nakon praizvedbe opere tek kratku šetnju dalje, u Zagrebačkom kazalištu mladih, nastupio je  Klangforum Wien, prvi od nekoliko uglednih međunarodnih ansambala specijaliziranih za Novu glazbu koji gostuju na 28. MBZ-u. Program Muzičkog biennala Zagreb obećava i glazbom ispunjenom nedjelju zahvaljujući brojnim glazbenim sadržajima.

PBZ grupa predstavila PBZ Wave2Pay– najmoderniju uslugu beskontaktnog mobilnog plaćanja u svijetu

Predstavljanje Wave to pay PBZ-a

Prošli je tjedan PBZ grupa, u suradnji s American Expressom i Intesa Sanpaolo Cardom, predstavila novu PBZ Wave2Pay uslugu. Nova PBZ Wave2Pay usluga je prva usluga beskontaktnog mobilnog plaćanja na hrvatskome tržištu koja se zasniva na Host Card Emulation (HCE) tehnologiji za NFC (Near-Field Communication) mobilna plaćanja na POS uređajima PBZ grupe. PBZ Wave2Pay usluga od sada je dostupna za American Express kartice, čime je PBZ grupa postala prvi izdavatelj American Express kartica u svijetu koji je uveo HCE mobilno plaćanje za American Express kartice.  

"Novom PBZ Wave2Pay uslugom snažnije nego ikada potvrdili smo vodeći položaj  na hrvatskome tržištu u uvođenju inovativnih tehnologija", rekao je Dinko Lucić, član Uprave Privredne banke Zagreb. "U Hrvatskoj je PBZ grupa prva pokrenula internetsko bankarstvo još 2000. godine. Nadalje, bili smo ne samo prva banka u zemlji već i u regiji kada smo još prije više od deset godina uveli mobilno plaćanje (mPay), zasnovano u tom trenutku na  najmodernijoj USSD tehnologiji, a koje je prihvatilo više od 150.000 klijenata. Također, prije tri godine prvi smo uveli Visa Inspire beskontaktnu karticu, prošle godine i Visa Inspire Wave2Pay sticker karticu, a ovom novom uslugom donosimo najnoviju tehnologiju plaćanja našim klijentima koja danas spada u sam vrh korištenih tehnologija u najrazvijenijim zemljama svijeta. Korištenjem HCE tehnologije, PBZ grupa u mogućnosti je ponuditi NFC mobilne usluge platnog prometa uskoro za sve svoje korisnike kartica u Hrvatskoj, neovisno o mobilnom operateru", istaknuo je Lucić.

"Izuzetno smo zadovoljni da smo prvi na hrvatskom tržištu našim korisnicima ponudili funkcionalnost beskontaktnog mobilnog plaćanja, zasnovanog na najmodernijoj HCE tehnologiji. Ponosi smo da je uvodimo upravo za American Express kartice, brend koji je na našem tržištu prisutan više od četrdeset godina i koji je uvijek bio sinonim za vrhunsku kvalitetu i inovativnost. PBZ Wave2Pay usluga omogućava brzo, sigurno, jednostavno i praktično plaćanje na svim prodajnim mjestima u Hrvatskoj i svijetu koja podržavaju beskontaktno plaćanje. To je prvi mobilni novčanik na našem tržištu koji našem korisniku pruža mogućnost da virtualizira sve svoje platne kartice unutar PBZ Wave2Pay mobilnog novčanika, te da sva svoja plaćanja obavlja putem mobitela bez potrebe nošenja klasičnog novčanika", istaknuo je Mislav Blažić, predsjednik Uprave PBZ Carda.

PBZ Wave2Pay usluga je podržana Intesa Sanpaolo Cardovim rješenjem za mobilno plaćanje Wave2Pay digitalni novčanik. "Ovo je vrlo uzbudljiv trenutak za nas jer radimo iskorak k stvaranju okruženja za mobilna plaćanja u Hrvatskoj. Mi u Intesa Sanpaolo Cardu težimo biti na čelu inovacija i ponosni smo na stvaranje i uvođenje inovativnih rješenja za naše banke klijente. Rješenje Wave2Pay, razvijeno od strane Intesa Sanpaolo Carda, u uskoj suradnji s PBZ grupom, pružit će korisnicima kartica u Hrvatskoj posve novo i uzbudljivo iskustvo kupovanja", rekao je Zdenek Houser, predsjednik Uprave Intesa Sanpaolo Carda.

PBZ Wave2Pay usluga mobilnog plaćanja omogućena je na smartphone uređajima s Android operativnim sustavima od verzije KitKat 4.4. ili više, a uređaj treba podržavati NFC tehnologiju.

U društvu oskarovca Istvana Szabe zatvoren 9. Festival tolerancije

Završetak Festivala tolerancije

Snažnom političkom dramom „Životna odluka“ priznatog oskarovca Istvana Szabe zatvoren ovogodišnji Festival tolerancije. Nakon 82 prikazana filma u kinima Tuškanac i Europa, među kojima je nekoliko svjetskih, hrvatskih i festivalskih premijera i filmova nagrađenih na prestižnim filmskim festivalima poput Sundancea i Oscara, nakon četiri izložbe, tri koncerta i Festival marketa, zaključen je 9. Festival tolerancije.

Ovogodišnje festivalsko izdanje obilježilo je dva povijesna jubileja: 70 godina od oslobođenja Auschwitza i 20 godina od genocida u Srebrenici. Sarajevski umjetnik Tarik Samarah Zagrepčane je podsjetio na Srebrenicu svojim projektom ’1945 – 1995 – 2015′, nazvanim po godinama oslobođenja Auschwitza te genocidu počinjenom u Srebrenici, predstavljenim putem plakata za vanjsko oglašavanje na mnogobrojnim lokacijama u Zagrebu.

Na Festival marketu ugošženo je šest festivala iz Mađarske, Danske, Hrvatske, Slovenije, Makedonije i Latvije čiji su predstavnici osobno prisustovali te svojim kratkim izlaganjem predstavili rad i poruke svojih festivala. Predstavnici su izmijenili iskustva i potrebe koje se javljaju pri realizaciji samog festivala.
Kao doprinos razvitku dijaloga, uvedene su i diskusije tematski vezane uz određene filmove kao odgovor na potrebu za stvaranjem javnih kritika nakon pogledanih filmova.

Organiziran je bio i okrugli stol u suradnji s EUNIC Hrvatska na temu „Dijalog ipak funkcionira – kako kulturni i religijski dijalog formira stabilno društvo u Europi“ s eminentnim predavačima iz Europe i regije. Program je ujedno bio upotpunjen i kvalitetnim glazbenim sadržajima: od akustičnog koncerta romske glazbe preko multimedijalnog performansa do plesne i zabavne glazbe i već tradicionalnog elektroničkog programa.

Bitno je istaknuti i prvu festivalsku retrospektivu već spomenutog mađarskog redatelja i oskarovca Istvana Szabe koji je bio počasni gost ovogodišnjeg Festivala, na kojem su prikazana tri filma ih redateljeva opusa; intrigantan film „Vrata“ s izvrsnom Helen Mirren u glavnoj ulozi, „Mephisto“ koji je 1981. godine dobio Oscara za najbolji film i „Životna odluka“. Za vrijeme svoj boravka u Zagrebu slavni redatelj je izdvojio vrijeme da se susretne sa studentima i podijeli svoje bogato iskustvo o stvaranju i radu na filmu.

Edukacijska jutra svojim su zanimljivim temama potaknula oko 1.500 djece i mladih na kritičko i živo diskutiranje. Uz Branka Lustiga svoja iskustva o Holokaustu prenio je mladima i Oleg Mandić, a Mirko Ilić nas je još jednom osvijestio o neonacističkim simbolima oko nas.

Sveukupni broj posjetitelja ovogodišnjeg Festivala dostiže brojku od 10.000 što je najveći broj do sada. To dokazuje da je publici prijeko potrebno više ovakvog sadržaja.

Let3 otkiro skulpturu Angele Merkel u Laubi

Let3 otkiro skulpturu Angele Merkel u Laubi

Nešto više od tjedan dana prije velikog koncerta u Laubi, Let 3 je na ekskluzivnom seminaru, za odabrane fanove i brojne novinare, otkrio izgled skulpture "Angela Merkel sere!"

Nakon kratkog uvoda, voditeljica Martina Validžić pozvala je Mrleta i Prlju da pred sve okupljene donesu dragocjeni teret koji je nedavno stigao u Rijeku iz Njemačke. Mrle je još jednom objasnio kako je to Angela Merkel poslala prvi paket govana iz Reichstaga i kako će se od njih na seminaru izraditi i prilagoditi govna za spomenik.

Mrle i Prlja još poručili da im se sviđa zadnja izjava kardinala Bozanića usmjerena borbi protiv banaka i da konačno Crkva i Let3 misle isto - "kao dva oka u glavi". Osim toga, otkrili su kome će poslati pola sadržaja prvog paketa: 'Polovinu govana bi odvojio za spomenik, a pola bi poslao ovoj 'našoj debeloj' gore… Debela i Angela Merkel ko dva oka u glavi'.

Let3 otkiro skulpturu Angele Merkel u Laubi

Osim spomenika, Let 3 je otkrio i nove kostime koje je izradio poznati riječki modni dizajner Juraj Zigman. Leitmotiv za izradu kostima bili su dolar i euro, koje Let 3 promovira kao još jedan "par očiju u jednoj glavi". Za sudjelovanje u seminaru Leta 3 odabrano je petnaestak fanova benda koji su imali priliku, zajedno s Mrletom i Prljom, zasukati rukave i prilagoditi govna iz paketa za instaliranje u spomenik.

Spomenik će proraditi u punom sjaju već u subotu, 25. travnja, kad će Lauba doživjeti spektakl za pamćenje tijekom kojeg će Let 3 premijerno odsvirati svoje nove pjesme, koje će se naći na nadolazećem albumu. 

Dani istarskih šparuga

Šparogada u Istri

Tradicija pripremanja šparuge na području Istre duga je tisućama godina, a u antičko doba ta se samonikla biljka smatrala hranom careva i kraljeva. Vremena su se, srećom promijenila, pa je danas njezin jedinstveni okus dostupan svima koji do 15. svibnja posjete jedan od 27 restorana i konoba Sjeverozapadne Istre, uključenih u devete Dane istarskih šparuga.

Na prošlotjednom predstavljanju manifestiacije Dana istarskih šparuga sudjelovali su chef Mate Kijo Jelovac iz bujske konobe Pjero, Hrvoje Krnjević u ime Vina Cattunar iz Brtonigle i Zoran Gregorović kao predstavnik Ulja Zigante iz Buja. Prisutni su imali prilike kušati jela na bazi šparuge, pa su tako uživali u delicijama poput brusketa s paštetom od šparuga, zatim fritaja s šparugama i špaletom, pljukanci sa šparugama i špaletom te tiramisu od šparuga.

Šparuga su u Istri bere od sredine ožujka do konca travnja, stoga je proljeće idealno vrijeme da se u potpunosti iskusi sva raskoš njezina okusa. Gradeći na tisućljetnoj tradiciji mediteranske kuhinje, restorani i konobe Sjeverozapadne Istre pripremili su kreativne menije u kojima se šparuga, uz obvezne juhe i fritaje, pojavljuje s bijelom ribom i škampima, sirom, njokima i tjesteninom, s biftekom i pancetom, pretvara se u kreme i aperitive, pa čak i slastice, kao sladoled ili semifreddo.

„Mogućnosti su sa šparugom uistinu beskonačne, jer se njezin puni, pomalo gorkasti okus slaže s gotovo svim autohtonim istarskim namirnicama, a posebno s našim vinima i maslinovima uljima. Na menijima koje smo pripremili doista se nalazi ponešto za svakoga, i za goste koji nam jednostavno dođu gladni, ali i za one koji žele iskusiti nešto sasvim novo“, ističe chef Mate Kijo Jelovac iz konobe Pjero iz Buja.

Kao i do svega što puno vrijedi, do šparuge nije lako doći, jer raste na slabije vidljivim mjestima, često u zaklonu bodljikavog grmlja. No, trud uložen u potragu i branje svakako se isplati, jer je šparuga poznata kao čuvar zdravlja i rijetko hranjiva namirnica, bogata vitaminom E važnim za prokrvljenost, zbog čega je pučka tradicija smatra i afrodizijakom.

U devetim Danima istarskih šparuga sudjeluju sljedeći restorani i konobe: u Brtonigli Astarea i Primizia by San Rocco; u Bujama Aquarius, Bassanese, Igor, La Parenzana, Malo selo, Mulino, Pjero, Rino, Rondo, San Leonardo i Sergio; u Novigradu Lungomare i San Bendetto;
u Momjanu Stari podrum; u Savudriji Porto Salvore i Vila Rosetta Restoran Maruzza; u Umagu Badi, Buščina, Da Lorenzo, Melon, Nono, Pergola, Toni i Zlatna Vala; u Zambratiji Villa Vilola.


Slični članci: