Sigurno niste znali za "Googleov efekt" i što nam čini

Google

Od početka digitalnog doba, znanstvenici su nastojali otkriti na koje sve načine internet utječe na ljudsko ponašanje. Od potpunog otkrivanja "tople vode" u komunikaciji do apsolutne transformacije našeg tržište rada, utjecaj World Wide Weba je sveprisutan i bezgraničan. No, jeste li se ikada pitali kako internet utječe na našu inteligenciju?

Takvo je pitanje palo na pamet i Williamu Poundstoneu iz New York Magazinea. Iako znamo da nam je internet omogućio da činimo više s manje truda - kao na primjer, napisati cijeli članak bez odlaska na teren i istraživanja ili pak gledanje filmova bez potrebe odlaska u videoteku - kako je utjecao na način na koji apsorbiramo i zadržavamo nove informacije?

Prema Poundstoneu, odgovor možemo pronaći u fenomenu naziva "Google Effect". To znači da, unatoč tome što imamo mogućnost memoriranja podataka, osjećamo manji pritisak da to učinimo jer znamo da je sve u arhivi na internetu. Jednostavno rečeno: Internet nas nije učinio glupima, nego lijenima. To je slično kao da imamo otvorenu knjigu tijekom testa u srednjoj školi - koja je svrha memoriranja podataka kada je odgovor udaljen samo nekoliko stranica?

Uzmimo u obzir studiju iz 2013. godine Linde Henkel sa Sveučilišta Fairfield. Dodiplomski studenti otišli su u Muzej umjetnosti - tijekom posjete muzeju, Henkel je zatražila od polovice studenata da fotografiraju određene radove svojim telefonima, ok je drugu polovicu zamolila da vode mentalne bilješke. Sutradan je održala kviz u kojem su više zapamtili oni koji su sami kreirali mentalne bilješke o umjetničkim djelima nego oni koji su ih samo fotografirali.


Slični članci: