Nakon napornog dana, kada je šef opet bio prestrog, a kolege na poslu su vas iživcirale, imate potrebu za nečime što će vas instantno vratiti u dobro raspoloženje. Kupovina se često pokaže kao najboljom anti stres terapijom. Svi smo to napravili i svi to radimo, htjeli to priznati ili ne.
No, ako mislite da u kupovinu za novom šminkom, onim udobnim džemperom ili novim parom cipela na petu odlazite kada ste pod stresom, varate se.
Nedavno objavljena studija u časopisu Journal of Consumer Research otkrila je da će ljudi koji su trenutno pod stresom, najvjerojatnije novac potrošiti na proizvode za čišćenje.
Studija je istražila vezu između želje za kontrolom i potrošačkom kupovinom. Istraživači su polovici polaznika napisali kratki esej o vremenu kada su imali kontrolu nad situacijom, a druga polovica trebala pisati o vremenu kad su se osjećali nemoćnima, odnosno pod stresom. Nakon vježbe ispitanici su zamoljeni da odu u trgovinu i kupuju.
Rezultat: oni koji su pisali o gubitku kontrole, tj. o stresnoj situaciji, dali su dvostruko više novca za pomagala za čišćenje i kemikalije te sav potreban pribor koji je podsvjesno označavao povratak kontrole.
Čudno, mogli bismo se kladiti da su nove cipele najbolji lijek protiv stresa.