Nećete vjerovati što sve utječe na vaš PMS

 Ako imate problema s neredovitim, obilnim ili bolnim menstruacijama, onda znate koliko strepite od "onih dana u mjesecu". Brojni ginekolozi svijeta slažu se da životni stil koji vodite, stres pod kojim ste te hrana koju konzumirate itekako utječu na vaš ciklus i PMS. Kako biste što lakše "preživjeli" mjesečni ciklus te one emocionalne nestabilne dane prije njega, donosimo nekoliko savjeta za održavanje zdrave razine hormona.

BUDITE SVJESNI SVOJIH TJELESNIH MASNOĆA

Vaš postotak masnoća u tijelu ima velik utjecaj na zdravlje hormona. Žene koje imaju manje od 12% masnoća u tijelu mogu osjetiti značajan disbalans hormona.Premalo masnoća nikako nije preporučljivo za žene, ali nemojte se zavaravati - previše masnoća jednako je nezdravo!

NEMOJTE PREVIŠE VJEŽBATI 

Tjelovježba je ključna za dugoročno zdravlje, prema tome nikako ne govorimo da trebate odustati od fitnessa. Ali nemojte provoditi dane u teretani. Previše tjelovježbe može imati negativne posljedice po proizvodnju hormona jer tijelo proizvodi veće količine kortizola, koji narušava njihovu prirodnu ravnotežu. 

JEDITE VIŠE ZDRAVIH MASNOĆA

Predlažemo da koristite zdrava ulja poput maslinovog, avokadovog, bademovog i kokosovog. Također, divlji losos i ostale masne ribe pomoći će u održavanju zdrave razine masnoća u tijelu. Smanjite s unosom mesa maksimalno (barem onog neprovjerenog porijekla) i neka vam popodnevni snack budu orašasti plodovi. 

KONTROLIRAJTE LEVEL STRESA

Znamo da je nemoguće u potpunosti eliminirati stres iz naših života, ali ono što trebate učiniti jest - postati ga svjesni te znati kada vam treba predah, odmor i mir. Nemoguće je živjeti u "zen" fazi, ali morate naučiti prepoznati što vam stvara stres te locirati njegove izvore. 

KORISTITE ORGANSKE HIGIJENSKE PROIZVODE

Sintetički proizvodi (tamponi i ulošci) puni su kemikalija koje na ovaj način ulaze u naš sistem. Naša koža je osjetljiva na sintetička vlakna i korištenjem ovakvih proizvoda postajemo osjetljivi te nam mogu uzrokovati probleme s hormonima. 

IZBACITE ODREĐENE NAMIRNICE DA BISTE SMANJILI PMS

To su redom: mliječni proizvodi, rafinirani šećer i procesuirane namirnice. Mliječni proizvodi iz dućana puni su hormona i antibiotika koji remete ženski hormonski sustav; unos šećera ionako uvijek treba držati na minimumu, a neka onaj koje unosite bude većinski fruktoza iz voća; cjelovite namirnice najbolji su odabir za zdravu i raznovrsnu prehranu koja hrani organizam i drži hormone u zdravoj ravnoteži. 


Slični članci: