Kako uživati u blagdanskoj hrani bez grižnje savjesti?

Božićna večera
Božićna večera

Postoji nešto u blagdanskoj sezoni zbog čega čak i najveći fanovi fitnessa i zdrave prehrane momentalno odbacuju svoju niskokaloričnu dijetu i tjedni plan vježbanja. To najvjerojatnije ima neke veze s činjenicom da postoji (po našim znanstvenim procjenama) približno 5 000 više iskušenja tijekom ovog dijela godine. Na kraju krajeva, tko može odoljeti finoj piti koju nam baka radi samo jednom godišnje?

Ali u mjesecu prije nove godine i novih odluka (čitajte: prije nego se vratimo na traku za trčanje i obećamo sami sebi da ćemo se držati podalje od rafiniranog šećera i ugljikohidrata), zna biti jako lako prepustiti se ukusnoj hrani što može rezultirati preprekama u postizanju vaših ciljeva. 

U nastavku donosimo greške koje treba izbjegavati i savjete kojih se trebate držati kako bi izbjegli najgoru noćnu moru - debljanje tijekom blagdana!

1. Nemojte se "čuvati za kasnije"

Ne jesti prije nego što idete na blagdanski ručak ili večeru vam se možda čini kao dobra ideja, pogotovo ako si planirate dati oduška s hranom, tako "čuvate" kalorije zar ne?! Krivo. Što ste gladniji, to manje samokontrole imate i jesti ćete još više. Jedite zdravo tijekom cijelog dana (uključujući dosta vlakana i proteina) i moći ćete pametno uživati u blagdanskoj hrani bez prejedanja!

2. Držite hranu u kuhinji

Vjerojatnost da ćete pojesti još jedan komad torte je proporcionalan s činjenicom koliko je torta blizu vašeg mjesta. U prijevodu, veća je vjerojatnost da ćete ju pojesti ako je ravno ispred vas. Stoga predlažemo da svu hranu držite u kuhinji jer tako nećete stalno posezati za njom "u prolazu" i morat ćete razmisliti dvaput jeste li uistinu gladni ili ne.

3. Nemojte jesti kekse i kolače samo zato što su tu

Blagdanski slatkiši
Blagdanski slatkiši

Jedite samo onu hranu koju stvarno volite i želite. Ako ne možete zamisliti blagdane bez bakinih božićnih kolača - u redu je uživati u njima! Ali onda recite ne ostalim, ne tako dobrim keksima i kolačima, jer nisu vrijedni onoga što stvarno želite. Plus, ako nešto nije dovoljno ukusno da zadovolji vaše nepce, nemojte to ni jesti!

4. Jedite polako i uživajte u hrani

Potrebno je 20 minuta kako biste osjetili sitost. Stoga, ako jedete jako brzo vaše tijelo neće ni registrirati hranu i vrlo vjerojatno ćete pojesti duplo više no što vam je potrebno. Uživajte u obroku, nemojte se žuriti s jelom i velike su šanse da ćete shvatiti kako više niste gladni.

5. Ako konzumirate alkohol, ne zaboravite na vodu

Ovaj savjet se nažalost često zaboravlja, ali je jako važan, pogotovo u blagdansko vrijeme kad smo okruženi finim desertima i primamljivim predjelima. Ako pijete vino/koktele/šampanjac, jako je bitno ne zaboraviti na vodu i hidratizaciju koju nam pruža. Plus: na taj ćete način u tijelo unositi manje alkoholnih kalorija, jer bez obzira na to što si govorimo - čaša šampanjca itekako sadrži kalorije (njih 90, da budemo točniji).

6. Ne preskačite spavanje

Premalo spavanja vam može pokvariti metabolizam i tako dovesti do neželjenog dobitka kilograma. To je zato što se ta taj način remeti ravnoteža hormona zaduženih za osjećaj gladi i smanjenog apetita. Pobrinite se da dobijete sedam i pol sati kvalitetnog sna kako bi si olakšali donošenje zdravih odluka što se tiče hrane.

7. Ne odustajte od vježbanja tijekom blagdana

Budimo iskreni: uz putovanja, obiteljske obaveze i blagdanske partije - postoji tek oko 7% šanse da ćemo stvarno i otići u teretanu. Ali to ne znači da odbacite baš svo vježbanje i kampirate na kauču kroz cijeli mjesec. Na kraju krajeva, unatoč vašim najboljim namjerama - konzumirat ćete više kalorija nego što bi to radili u ne-blagdanskoj sezoni. Pronađite način kako bi se mogli svakoga dana barem 15-tak minuta posvetiti svome tijelu. 


Slični članci: