Kako pobijediti "zimsku" nesanicu

Spavanje

Uz blagdansku anksioznost i zimsko računanje vremena, dolazi i nepoželjno buđenje u 3 sata ujutro bez ikakvog pretjeranog razloga. Dok po vašem umu kovitlaju misli o shoppingu, gužvi na poslu te o nadolazećim obiteljskim događanjima, pravi je izazov zaspati i ostati spavati do jutarnjeg alarma. Iako se razlozi razlikuju od osobe do osobe, znanstvenici su prozivali večernje čašice vina, kasnonoćne preglede telefona, stres, pregrijavanje ili noćne odlaske u kupaonicu kao moguće krivce.

Kako onda preživjeti blagdane bez buđenja usred noći i preskočiti "zimsku" nesanicu? Doktorica Wendy Troxel, stručnjakinja za san i rutinu spavanja, za neke odgovore. Savjet koji je dala dokrtiva Troxel veoma je zanimljiv - ona preporučuje da kada se probudite usred noći, ustanete iz kreveta i započnete s opuštajućim aktivnostima, poput čitanja koje će vas sigurno uspavati. Ali izvan kreveta.

"Naš mozak uči pomoću asocijacija, zato želite da vaš mozak da imaju jaku asocijaciju, odnosno povezanost između kreveta i spavanja", kaže Troxel. "Ključ je odvratiti se od činjenice da vam se ne spava (tako što nećete razmišljati o problemima u krevetu), a kada je mozak ometen od strane neke druge aktivnosti, možda će vam se zapravo opet početi spavati. U tom trenutku, možete se vratiti u krevet. "

U smislu sprječavanja problema sa spavanjem, ona preporučuje tjelovježbu u večernjim satima kako biste umanjili stres i postavljanje dosljedan sat buđenja. "Vrijeme kada se probudite je najvažniji faktor koji određuje unutarnji biološki sat vašeg mozga. Tako mozak zna kada treba biti oprezan i budan (tijekom dana), a kada bi trebao spavati (noću)."


Slični članci: