Kako pobijediti sramežljivost u svakoj društvenoj situaciji?

Prvo što moramo naglasiti jest to da sramežljivost nipošto nije negativno obilježje. No kad sramežljivost krene sprječavati socijalizaciju, u potpunosti može postati problem.

"Većina ljudi doživi osjećaj sramežljivosti u jednom ili drugom trenutku, ali neke upravo ta sramežljivost može toliko oslabiti da ih spriječi u sudjelovanju u društvenim situacijama koje su važne za osobne ili profesionalne ciljeve", piše Jennice Vilhauer, psihologica, profesorica i autorica knjige "Think Forward to Thrive".

U najgorem slučaju, Vilhauer objašnjava kako stidljivost može dovesti do izolacije, usamljenosti ili čak depresije i početkom ovisnosti o određenim supstancama. S vedrije strane, ona također nudi i djelotvorno rješenje za one koji su u potrazi za "lijekom" koji će ih riješiti sramežljivosti te kako napredovati u bilo kojoj društvenoj situaciji - jednostavno promijenite svoj način razmišljanja i planirajte društvena okupljanja.

"Sramežljivost se, za razliku od introvertiranosti koja je povezana s ponašanjima kao što su rezerviranost, smirenost i biti tiho, odlikuje snažnom tendencijom da precjenjuje negativni nadzor", objašnjava ona. "Dakle, dobar dio misli u socijalnom okruženju troši se na kako ne učiniti nešto pogrešno, umjesto na kako učiniti nešto dobro. Jedan dobar način kako smanjiti anksioznost jest da provedete više vremena razmišljajući o tome što biste mogli učiniti kako bi socijalna situacija izrodila uspjehom. "

Ona preporučuje već pripremljene brainstorming teme za čavrljanje te smišljanje izlazne strategije u nuždi. "Izlaganje samoga sebe strahu najbolji je način kako ga prevladati, međutim, vrlo je važno da se osjećate kao da imate sve pod kontrolom", zaključuje ona. "Ako ste sigurni da imate izlaznu strategiju za bilo kakvu nuždu, nećete se osjećati zarobljeno".


Slični članci: