Jesu li ovo mogući razlozi vašeg naglog debljanja?

Ništa nije više obeshrabrujuće od momenta kada shvatite da na vagi imate više kilograma od onoga što ste mislili (ili spoznaje da vam vaše najdraže traperice više ne odgovaraju) - a nemate pojma zašto je tome tako! 

Postoje kilogrami koje, ako možemo to tako reći, očekujete dobiti. Od pretjerivanja s hranom, uživanja u kolačima ili isprobavanja novih okusa sladoleda u vašoj najdražoj slastičarni. 

Ali onda dođe i do neobjašnjivog debljanja za koje vam se čini da dođe preko noći, niotkuda i bez nekog posebnog razloga. I dok brinete o potencijalnom razlogu, mi vam donosimo 7 opcija o kojima biste trebali razmisliti! Možda se baš ovdje krije vaš tihi neprijatelj.

1. Manjak sna

Loš san znanstveno je povezan s dobitkom kilograma. Razlog leži u tome što hormoni koji reguliraju apetit stimuliraju one koji vam govore da ste gladni upravo u budnom stanju. Još jedan od razloga je i taj što kad ste umorni tj. kad vam tijelo zahvaća umora postoji puno manja šansa da odradite dobar trening ili da se općenito više krećete kroz dan. 

2. Vaši lijekovi

Kada se udebljate, prvo mjesto gdje tražite odgovor je ili vaša prehrana ili rutina vježbanja, ali bi se razlog zapravo mogao naći u vašem kabinetu s lijekovima. Mnogi lijekovi, uključujući i one protiv glavobolje kao i kontracepcijske pilule te steroidi, mogu uzrokovati nagli porast kilograma zbog nekoliko razloga.

3. Stres

Baš poput nedostatka sna, stres može uzrokovati debljanje zbog hormona. Kada je tijelo pod stresom, pojačano luči hormon kortizol koji dovodi do povećanog apetita. Plus: stres je često razlog zašto ne možete spavati po noći. 

4. Vaš posao

Ako imate 8-16 posao već neko vrijeme, nakupljenim kilogramima možda je upravo ovo bio okidač. Navikli ste na sjedilački način života, radite do kasno u noć, manje spavate i prezauzeti ste za pošten zdrav obrok već jedete "s nogu". Jesmo li upravo opisali vaš svaki dan?

5. Sol

Ponekad je jednostavan razlog dobitka kilograma količina soli koju unosite u organizam. U tom slučaju niste zapravo dobili masno tkivo, već vaše tijelo zadržava velike količine vode, kako bi se riješilo soli. Osim čiste morske soli, veliki izvori su također i umaci za salatu, smrznuta jela i kruh. 

6. Manjak vode

Ponovno, kao i sa soli, voda nije masno tkivo, ali svejedno povećava brojku na vagi i osjećate se teže. Možda vam ne zvuči logično, ali jedini način kako se riješiti viška vode je - piti još više vode! Razlog zašto vaše tijelo i zadržava vodu je upravo taj što ne unosite u organizam dovoljno tekućine.  

7. Trening snage

Začuđujuće, možda ćete primijetiti kako ste počeli "dobivati" kilograme nakon što ste krenuli u teretanu. To se može dogoditi iz dva razloga: treninzima snage povećavate mišićnu masu koja je puno teža od masnih naslaga; upala mišića koja se javlja nakon treninga znači da mišić natekne zbog vode kako bi se zaštitio. Dobra vijest je da će vam se treninzi snage itekako na kraju isplatiti - i da ćete promjene na svom tijelu vidjeti ako bude malo uporniji!


Slični članci: