Converse tuži 31 kompaniju za krađu zaštitnog znaka

Kada zamislite Converse Chuck Taylor tenisice, što vam prvo padne na pamet? Možda riječi "ikonične" i "klasične"? To ovaj brend i želi da mislite.

Converse je pokrenuo trideset i jednu sudsku tužbu protiv prodavača i proizvođača diljem svijeta. Neki od tuženika su H&M, Kmart, Fila i Shenzhen Foreversun Industrial Co. - miks svjetskih modnih kuća i manje poznatih kompanija sa sjedištem u Kini i Japanu.

Converse vidi problem u načinu na koji su ovi prodavači i proizvođači "kopirali" prednji dio modela tenisice zajedno s gornjim i donjim crtama uz potplatu cipele. Sve to su elementi njihovog zaštitnog znaka i, kako tvrdi Converse, nisu se mijenjali od 1932. godine. Upravo to je i najsnažniji i najslabiji argument njihove tužbe. Dali su dovoljno dugo vremena ostalim brendovima da "kopiraju" njihov dizajn i sada je teško dokazati kako je Chuck Taylorov dizajn originalan. S druge strane, prodavanje istog dizajna od 30-ih godina dalo je Conversu vremena da se etablira u ikonički brend američke kulture - što je upravo argument na kojem se temelji njihova tužba.

Ali zašto podnijeti 31 tužbu odjednom? To je nešto što se zove privlačenje pažnje. Kompanije to rade kada žele ostaviti medijski dojam i poruku. Iako, malo je vjerojatno da će Converse sa svakim slučajem pojedinačno ići na sud. Najvjerojatnije će se većina slučajeva riješiti izvan sudnice.

S trenutnim preporodom u popularnosti tenisica, ima smisla kako se Converse želi zaštititi od imitatora. Njihov cijeli brend temelji se na jednom jedinom dizajnu, pa bi zaštita njihovog zaštitnog znaka i trebala biti dijelom poslovne strategije.


Slični članci: