Boja voća i povrća ključna je za zdravlje vašeg tijela

5 ključnih boja koje su najbolje za vaše zdravlje

Da li je moguće unijeti u organizam sve potrebne dnevne nutrijente ako vam tanjur nalikuje na dugu? Znanost kaže da je! Uključivanje svih boja voća i povrća osigurava da vaše tijelo dobiva prave vitamine i hranjive tvari. Fitonutrijenti u namirnici su zaslužni za određenu nijansu koje voće ili povrće ima, a nama pomažu da tijelo održavamo i čuvamo od upala i bolesti. Donosimo 5 ključnih boja koje su najbolje za vaše zdravlje:

CRVENA

Crvena i ružičasta hrana prirodno je bogata likopenom, pigmentom koji prirodno štiti od raka. Snažan antioksidans, likopen, eliminira radikale bez kisika, učinkovito popravlja oštećene gene te djeluje protuupalno.

  • Crveni grejp
  • Lubenica
  • Rajčica
  • Trešnje
Lubenica

SVIJETLOZELENA

Ovo je zelenilo puno luteina i zeaksantina, nutrijenata koji čuvaju naše oči. Dodajte u svoju salatu neočekivane sastojke kao što su koromač ili murvu.

  • Tikvice
  • Prokulice
  • Grašak
Tikvica i rajčica

TAMNOZELENA

Tamno zelenilo prepuno je vitamina i vlakana te indola i izotiocijanata, nutrijenata koji izazivaju tijelo da proizvodi enzime potrebne za detoksikaciju, smanjenje ili zaustavljanje rasta stanica raka i uklanjanje slobodnih radikala u krvi.

  • Brokula
  • Kelj
  • Kupus
Brokula

NARANČASTA

Svijetle narančaste namirnice sadrže alfa i beta karoten. Tijelo pretvara beta karoten u aktivan oblik vitamina A te je od vitalnog značaja za održavanje vaše kosti jakoma. On također potiče imunološki sustav, a redovita konzumacija može ojačati zdravlje očiju. Složeni ugljikohidrati sadrže vitamine B6 i C, uz beta-karoten, mangan i dijetalna vlakana te čine antioksidanse i hranjive tvari koje se bore protiv upala.

  • Slatki krumpir
  • Mrkve
  • Papaja
  • Naranče
Mrkva

PLAVA I LJUBIČASTA

Plave namirnice sadrže antocijana i proantocijana. Ovi antioksidansi su ključni za funkciju mozga i zdravlje srca. Bobice su također niski glikemijski pokazatelji, što ih čini vrlo dobrim voćem, ako pratite šećer u krvi. Posebno se slažu s protuupalnim antioksidansima te su bogati kalijem i vitaminom C. Dobre vijesti – brzo zamrznuti proizvodi dostupni tijekom cijele godine zadržavaju gotovo sve vrijednosti hranjivih tvari.

  • Borovnice
  • Maline
  • Rotkvice
  • Repa
Maline

Slični članci: