8 namirnica za kompletnu detoksikaciju tijela

Zdrava prehrana = zdravi život
Zdrava prehrana = zdravi život

S dolaskom proljeća i ljeta većina ljudi ulazi u nešto aktivniju fazu u godini - što zbog lijepog vremena koje nas "tjera" van, a što zbog činjenice da je hrana koju konzumiramo laganija nego u zimskim mjesecima. 

Samim time, proljeće je idealno doba godine za lagano "čišćenje" - kako ormara, tako i organizma! Kako bi što bolje "restartali" tijelo i organizam te ga pripremili za divnu, sunčanu sezonu pred nama, trebamo posebnuti za namirnicama koje će našem tijelu olakšati rad i potaknuti obnovu. 

Generalno pravilo uvijek vrijedi: u prehranu treba uključiti što više voća i zelenog povrća kako bismo opskrbili organizam vitaminima i mineralima. U nastavku pročitajte kojih 8 namirnica će pomoći u detoksikaciji tijela! 

1. JABUKE

Jabuka sadrži pektine i bogata je kalijem koji regulira sastav tjelesnih tekućina. Kalij je za meka tkiva isto što je i kalcij za kosti!

2. GREJP

Grejp je još jedna namirnica bogata kalijem, vitaminom C i beta karotenom te je svojevrstan čistač jetre i bubrega.

3. KIVI

Kivi je jedino voće koje sadrži vitamin E, treći najvažniji antioksidans među vitaminima. On je snažan borac protiv slobodnih radikala koji oštećuju stanice.

4. UGLJIKOHIDRATI

Pod kompleksne (samim time i zdrave!) ugljikohidrate spadaju cjelovite žitarice, integralna peciva i tjestenina, krumpir te sjemenke koje obiluju vitaminom B. Nemojte pasti pod utjecaj dijetalnih preporuka i izbaciti ugljikohidrate iz prehrane - oni su važni i zdravi, a ako ih pravilno konzumiraju NIKAD nisu odgovori za debljanje. 

5. ZOB

Zobene pahuljice sadrže rijetki vitamin H ili biotin koji blagotvorno djeluje na kosu, kožu i nokte. Svakako je jedna od namirnica koja je potrebna našem organizmu za pravilno funkcioniranje.

Zobene pahuljice
Zobene pahuljice

6. MAHUNARKE

Grah, grašak i soja izvor su biljnih proteina i jednostavna (i zdravija!) zamjena za mesne proteine. 

7. RIBA I PLODOVI MORA

Ribu bi trebalo konzumirati barem jednom tjedno. Plava riba, primjerice srdela, sadrži omega-3 masne kiseline koje pozitivno djeluju na živčani sustav, popravljaju koncentraciju, smanjuju pojavnost depresija i umora.

8. VODA

Ne treba zaboraviti na primjeren unos tekućine, poglavito vode, imajući na umu da naš organizam sadrži više od 60% vode. Ne zaboravimo, kad smo dehidrirani, krv postaje gušća, povećava se njezina viskoznost, otežana je detoksikacija organizma i znatno oslabljena kapilarna cirkulacija. Tijekom zime i sezone grijanja vodu gubimo i preko kože, stoga svakodnevno svaka osoba treba "preispitati" dnevni unos tekućine.


Slični članci: