8 hobija zbog kojih moždane vijuge bolje i brže rade

Sjećate se dobrih starih vremena kada ste odmah nakon škole zgrabili svoju torbu za trening i odjurili na plivanje, tenis, nogomet, odbojku? Jednom (dva, tri ili četiri puta) tjedno ste možda imali sat klavira ili šaha, a svaki petak balet ili sat hip-hopa (od kojeg ste možda odmah odustali). Te su izvannastavne aktivnosti neprestano poticale duh i tijelo na što bolje izvedbe našeg mozga kroz educiranje i učenje.

Nažalost, upravo te izvannastavne aktivnosti često nestaju nakon fakulteta, kada nakon deset sati rada (možda) odjurite u teretanu, a zatim upadnete u Netflix induciranu komu. No, što ako bismo mogli ispuniti naše slobodno vrijeme s hobijima koji poboljšavaju naše kognitivne sposobnosti, energiju i stvaraju žeđ za znanjem? Ispostavilo se da možemo. Sljedeće aktivnosti koje ćemo navesti variraju, no zajedničko im je što svi imaju ekspanzivan učinak na naše moždane aktivnosti. (I da, amatersko bavljenje fotografijom je jedna od aktivnosti)

1. Otiđite na cardio trening koji uključuje ples.

Učenje koreografije i plesnih pokreta dobro je za naše pamćenje jer nas čini mentalno aktivnima, dok ćete fizičku aktivnost osjetiti u prvih 10 minuta - budite sigurni. Osim što ćete se bolje osjećati fizički, i vaše će raspoloženje postati puno bolje i bez stresa.

2. Kuhajte za prijatelje i obitelj

Kuhanje je multitasking proces. Niz drugačijih radnji koje ono zahtjeva, natjerat će vaš mozak na rad, ali nemojte kupiti gotov umak i skuhati tjesteninu. Napravite svaki puta nešto drugačije.

3. Upišite glazbeni tečaj.

Sviranje poboljšava vezu između lijeve i desne moždane polutke, odnosno analitičnog i kreativnog dijela mozga i to neovisno o dobi u kojoj ćete započeti s glazbenim lekcijama.

4. Naučite novi jezik.

Bilingvalnost učinit će vas pametnijim, poboljšati vaše kognitivne sposobnosti koje nemaju veze s jezikom pa čak vas i štititi od dementnosti u starijoj dobi.

5. Slušajte podcast.

Radio emisije i glazba na zahtjev mogu biti savršen način za učenje čak i na poslu tijekom nekoliko slobodnih trenutaka.

6. Pišite osobni dnevnik.

Analiza dana pomoći će vam da sortirate zadatke i memoriju u moždane mape te unaprjeđuje vašu emocionalnu inteligenciju. 10 minuta dnevno je više nego dovoljno (400 riječi).

7. Gledajte dokumentarce.

Ne postoje samo sitcomi na televiziji, to znamo.

8. Čitajte kad god je to moguće.


Slični članci: