6 eco friendly savjeta za ljepši i zdraviji život

Očuvanje prirode konačno je postalo sve aktualnija tema, pa čak i u Hrvatskoj za koju ne možemo reći da je lider u nekim eko navikama stanovnika. Postati eco-friendly nije samo isprazna floskula već način života jer ako ne čuvamo prirodu u kojoj živimo ne čuvamo ni svoje zdravlje. Biti “zelen” puno je više od običnog recikliranja, iako bi se mi zadovoljili i činjenicom da je to jedini način na koji su Hrvati eco friendly, no mi i u ovoj bazičnoj eko radnji, zaostajemo za svijetom.

Postoje mnogi svakodnevni odabiri koji na razne načine mogu pomoći vratiti ravnotežu prirodi, ali je i dodatno uništiti, a mnogi od njih i direktno utječu na vaše zdravlje. Donosimo nekoliko eco-friendly savjeta koji će vam pomoći da postanete jedna od onih osoba koja se brine za planet na kojem živi kao i zdravlje sebe i svoje obitelji.

1. Jedan dan u tjednu ne jedite meso

Nevjerojatno, ali potrebno je 8 puta više goriva kako bi dobili životinjski protein nego biljni. U prenesenom značenju, 8 puta više pridonesete onečišćenju Zemlje kada jedete meso nego kada jedete povrće. Naravno, tu je uračunato sve i svašta i iako vaše ne jedenje mesa neće apsolutno ništa promijeniti, probajte imati barem jedan bezmesni dan u tjednu. Ako zbog ničeg drugog, zbog sebe jer svijet se mijenja počevši od sebe i malih stvari.

2. Kuhajte u slow cookeru

Kupite slow cooker! Kuhanjem u slow cookeru štedite energiju! One pot (crock pot, slo-cook) kuhanje je idealni način kuhanja. Danas kad je većina žena zaposlena, brzo kuhanje je sve modernije. Stavljajući sve namirnice u samo jedan lonac, osim što štedimo vrijeme i energiju, zdravije i jedemo, jer nećemo pojesti neku brzu nezdravu hranu na poslu, već ćemo jedva čekati da dođemo kući pojesti nešto fino, ukusno, toplo i svježe - tek kuhano. Slow cooker ima timer na kojemu namjestimo vrijeme kada točno želimo da je naš obrok kuhan. Nema dodatnog pranja ostalih lonaca, čime štedimo i vodu. Jelo se pirja (dinsta) na niskoj temperaturi, u vlastitom soku i pari, ne može izgorjeti, ne može se prekuhati, jer postoji opcija da se i u pola kuhanja još smanji toplina. One pot cooking - kuhanje budućnosti!

3. Eksperimentirajte s danima bez televizije

Smanjeno gledanje televizije, ali i korištenje kompjutera koristi vašem zdravlju, ali i planetu. Osim što štedi energiju i vaš novac, tjera vas da se krećete, umjesto da sjedite zavaljeni ispred televizije. Jednostavno odlučite da ćete uvesti jedan dan tjedno bez televizije i umjesto toga odvojite vrijeme za šetnju, trčanje, vožnju biciklom ili jednostavno uživanje u prirodi.

4. Nemojte piti vodu iz plastičnih boca koje sadrže Bisfenol A (BPA)

Od pijenja vode tijekom dana profitira cijeli vaš organizam, od kose i kože pa sve do unutarnjih organa, no vrlo je bitno da ste svjesni opasnosti koja vreba iz plastičnih boca iz kojih uglavnom pijemo vodu. Bisfenol A je kemijski spoj koji se uglavnom koristi u proizvodnji polikarbonatne plastike, povezan je s brojnim bolestima poput pretilosti, raka štitnjače, prostate i dojke, srčanog udara, dijabetesa i brojnih drugih bolesti. Uzrokuje poremećaje endokrinog sustava jer oponaša hormone tijela. Štetni utjecaj najveći je na najmlađim osobama, a trudnice i mala djeca obavezno ga moraju izbjegavati. Nalazi se u većini plastičnih boca i limenkama pa sljedeći put kad kupujete piće iz plastičnih bočica ili pogledajte da je na njima naznačeno da su BPA free ili ih prelijte u plastične boce koje ne sadrže Bisfenol A, a koje se mogu kupiti na raznim mjestima, mi predlažemo odlične boce iz Tupperwara. Naravno, neka vam ne bude teško reciklirati plastične boce iz kojih prelijete vodu ili sokove.

5. Kupujte organsko

U današnje vrijeme GMO hrane i proizvoda te sve ljepšeg, ali umjetno uzgojenog voća i povrća jako je važno da kupujete organsku hranu. Pokušavajte sve svoje namirnice nabavljati na placu i to ne na onom djelu gdje se nalaze namirnice uvoznika, preprodavača i većih obrtnika već na djelu na kojem prodaju istinske tzv. kumice. Domaći sir, vrhnje, jaja, voće i povrće sigurno je nešto od najboljeg što Hrvatska pruža. Izbjegavajte namirnice tretirane pesticidima i neka vam ne bude teško pitati je li hrana špricana ili tretirana nečime. Pronađite provjerenog mesara, kao i svoju osobu u ribarnici i ne kupujte ribe iz uzgajališta već iz ulova. Osim što je dobar za vaše zdravlje, uzgoj organske hrane dobar je i za okoliš.

6. Koristite stepenice

Kada imate opciju birati između lifta i stuba, ponekad odaberite stube. Iako u današnjem ubrzanom tempu života kad god možemo biramo lift, samo dvije minute dnevno hoda po stubama tijekom godinemože vas "olakšati" za čak jednu kilu. Osim što je dobro za vaše zdravlje, vašu kilažu, a i vaš izgled, štedi energiju pa je dobro i za okoliš.


Slični članci: